Ja på alla frågorna, plus gummi. På sommaren är det främst gummi eller länk men på vår, vinter eller höst så åker även nato och läder på.Hur brukar ni bära era dykare till vardags? Länk/läder/nato?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja på alla frågorna, plus gummi. På sommaren är det främst gummi eller länk men på vår, vinter eller höst så åker även nato och läder på.Hur brukar ni bära era dykare till vardags? Länk/läder/nato?
Störst potential har nog citizen längst till höger. Dels för att den nog gör sig bra på läder, och dels passar inte länken fantastiskt. Svart hirsch liberty?Fan vad tråkig jag är, så här kan jag ju inte ha det. Tips tack
Ser bra ut. Kul modell förresten!Tack för tipset, tyckte inte casio oceanus gjorde sej fy skam på läder heller.
Tack, gillar den mer och merSer bra ut. Kul modell förresten!
Beror lite på klockan i fråga. I vissa fall passar det med läder men i regel gäller länk, gummi eller MN-strap för min del.Hur brukar ni bära era dykare till vardags? Länk/läder/nato?
Hej!
Funderar på att köpa nya kläder till min seamaster. Den har suttit på länk sen jag köpte den. Har ni några inspirerande bilder eller tips på vad som skulle kunna passa? Det är en den nya seamastern med svart tavla. Tack!
(Tilläggas bör kanske att jag inte är så sugen på omegas egna naton då de är hutlöst dyra)
Köp en Speedy-länk! Jag gillar originallänken men speedylänken tycker jag ändå är ett lyft.
Om 3k är för mycket så gillar jag perlon
Vilken typ av band och vad ska du sätta det på? Finns mängder.Någon som har tips på bra läderband (19 mm, kanske ställer till det?) i sub 500 kr-klassen? Eller måste man gå över det för att få något med OK kvalle? Har testat och ogillat Geckota och CSN, men det var iofs i deras billigaste sortiment...
Ett tips: Sök lite på KS så kommer du att hitta duktiga personer som många här på KS köper ifrån. De brukar ligga på under tusenlappen ner mot 500 kr och då gör de bandet precis utifrån dina önskemål. Vanligast är läder, men lax, groda, canvas, orm, alligator, gamla ammunitionsväskor etc förekommer också, liksom massor av färger och strukturer.Någon som har tips på bra läderband (19 mm, kanske ställer till det?) i sub 500 kr-klassen? Eller måste man gå över det för att få något med OK kvalle? Har testat och ogillat Geckota och CSN, men det var iofs i deras billigaste sortiment...
Någon som har tips på bra läderband (19 mm, kanske ställer till det?) i sub 500 kr-klassen? Eller måste man gå över det för att få något med OK kvalle? Har testat och ogillat Geckota och CSN, men det var iofs i deras billigaste sortiment...
Cheapestnatostraps.com?En kund på jobbet hade en vintage Citizen på grått perlon häromdagen och jag blev lite sugen på att testa det på mina egna vintageklockor!
Vart hittar man schyssta prisvärda perlon? Helst i Sverige, men andra förslag är välkomna. Letar primärt 18mm och 20mm.
Minns att jag köpte av en medlem här för några år sedan som sålde i säljes-sektionen men hittar inte nån annons från honom längre..
strapped.se, de har även tvådelat perlon.En kund på jobbet hade en vintage Citizen på grått perlon häromdagen och jag blev lite sugen på att testa det på mina egna vintageklockor!
Vart hittar man schyssta prisvärda perlon? Helst i Sverige, men andra förslag är välkomna. Letar primärt 18mm och 20mm.
Minns att jag köpte av en medlem här för några år sedan som sålde i säljes-sektionen men hittar inte nån annons från honom längre..
Kan kanske få lite tips i den här länkenHej
Är ny här och är på jakt efter min första ”fin” klocka, är riktigt sugen på en Omega Aqua Terra.
Skulle vilja ha något armband att byta av länken med, någon som har förslag på vad man kan köpa ?
Mvh
Hirsch Capitano! Vilken färg du väljer beror på urtavlans färg.Hej
Är ny här och är på jakt efter min första ”fin” klocka, är riktigt sugen på en Omega Aqua Terra.
Skulle vilja ha något armband att byta av länken med, någon som har förslag på vad man kan köpa ?
Mvh
19 mm ställer inte till det. Det du vill ha kanske inte finns på lager. Värre än så är det inte.Någon som har tips på bra läderband (19 mm, kanske ställer till det?) i sub 500 kr-klassen? Eller måste man gå över det för att få något med OK kvalle? Har testat och ogillat Geckota och CNS, men det var iofs i deras billigaste sortiment...