Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte svårt med rätt verktyg en håltagare är braVet inte om detta är rätt tråd för min fråga, men jag har ett armband från Colareb som jag verkligen gillar. Problemet är att avståndet mellan hålen är helt åt skogen, antingen blir sitter klockan för hårt eller för löst. Är det svårt att göra ett eget hål eller ska jag bara bita i det sura äpplet och inte använda bandet?
Väldigt bra kvalitet, har haft några stycken. Håller med om avstånden mellan hålen!Vet inte om detta är rätt tråd för min fråga, men jag har ett armband från Colareb som jag verkligen gillar. Problemet är att avståndet mellan hålen är helt åt skogen, antingen blir sitter klockan för hårt eller för löst. Är det svårt att göra ett eget hål eller ska jag bara bita i det sura äpplet och inte använda bandet?
Snyggt! Drar de åt sig lika mycket damm som Seikos band?Yeah! Uncle Seiko är fanimig Bandkungen, har haft seikos Dalp1 och z22 eller va de nu heter, men detta är nåt helt annat i känsla och kvalite. Behagligt mjukt men ändå med lagom tuggmotstånd so to speak.
luuuuuuv it
Watchwear har blå och svart i 19mmSöker efter 19mm integrerat gummi. Nån som vet vars man kan hitta det? Om det ens finns.
Tack!Snyggt! Drar de åt sig lika mycket damm som Seikos band?
Testat att klippa och sedan försegla med tändare? Jag brukar använda en tia för att få till en bra radie.Någon som vet var man kan köpa Nato-band (möjligtvis även läderband) i 20mm bredd, MEN av kortare modell? Jag har riktigt små handleder och upplever att det alltid finns en liten flärp med extra tyg som stör…
Det är skumt, för mitt Spoleto från samma märke sitter helt perfekt. Men kan störa mig på tjockleken ibland.Väldigt bra kvalitet, har haft några stycken. Håller med om avstånden mellan hålen!
Nej, har ej testat det. Vill helst ha kortare modeller som inte kräver någon form av modifiering från mitt håll. Kan nämna att jag har ett från Singular Straps (inköpt för länge sen) som inte ens har nog med hål för mina små handleder. Att korta den hjälper ej.Testat att klippa och sedan försegla med tändare? Jag brukar använda en tia för att få till en bra radie.
Snyggt! Drar de åt sig lika mycket damm som Seikos band?
Låt mig hjälpa:Tack!
inget damm öht, finns en video på tuben där farbror Seiko förklarar sin jakt på det perfekta gummit se om jag hittar igen
Tackar tackar! Blir att beställa hem ett blått.Watchwear har blå och svart i 19mm
Watchwear.se
watchwear.se
Det är nog rätt svårt att hitta dessvärre. De flesta brukar modifiera banden då de är i nylon och det är enkelt att göra. Extra hål går också att göra med en håltång (eller en upphettad nål.) Hade rekommenderat dig att testa.Nej, har ej testat det. Vill helst ha kortare modeller som inte kräver någon form av modifiering från mitt håll. Kan nämna att jag har ett från Singular Straps (inköpt för länge sen) som inte ens har nog med hål för mina små handleder. Att korta den hjälper ej.
Uncle Seiko gör helt fantastiska band. Beställde ett tropic av honom och det är det bästa gummibandet jag någonsin provat. Noll damm och härlig lyster. Dessutom är han väldigt snabb och trevlig i sina mejl. Önskar bara han hade en återförsäljare i Europa.Tack!
inget damm öht, finns en video på tuben där farbror Seiko förklarar sin jakt på det perfekta gummit se om jag hittar igen
Ja, håller med om att det kan skilja sig lite mellan modellerna.Det är skumt, för mitt Spoleto från samma märke sitter helt perfekt. Men kan störa mig på tjockleken ibland.
Kan verkligen rekommendera @oddface på forumet. Sedan beror det på vilken typ av band du tänker dig samt material (exotiskt m.m)Var rekommenderar ni att man ska vända sig ifall man vill ha custom-made-band av god kvalitet? Har kollat på ABP Concept, men tänker om det finns annat också.