Beige kanvas?Vilka färger på armband passar till gröna tavlor? Använder allt utom läder, med en förkärlek för gummi i första hand och textil i andra hand. Smakråd tas tacksamt emot till denna klocka:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beige kanvas?Vilka färger på armband passar till gröna tavlor? Använder allt utom läder, med en förkärlek för gummi i första hand och textil i andra hand. Smakråd tas tacksamt emot till denna klocka:
Ja, det där var ett bra förslag! Har ett khakigrönt canvas på väg, men det skulle vara kul att växla mellan beige och grönt. Ska sätta igång att googla.Beige kanvas?
Hur gick det med bandstiften?Yes, jag provar med 22/2,0 och ser hur det blir. Jag köpte 20 mm till Certina Action Diver med 19 mm bandbredd och de satt som en smäck.
Väntar fortfarande på armbandet! Segaste frakten jag varit med om från ett EU-land. Men det lär bli att jag får köra 21 × 1,8 mm, för jag provade med 22 mm på klockan och de gick inte in mellan bandhornen. Går dock att tejpa runt bandstiften så att de får rätt tjocklek - ett knep jag lärde mig av Uncle Seiko.Hur gick det med bandstiften?
Hittade du ett nytt band? Är själv på jakt efter ett nytt och har också sneglat på JLC banden du visade.Funderat ett tag på ett lämpligt band till min JLC. Det svarta alligatorbandet som sitter på är iofs snyggt, men min ambition är att hitta något mer nedtonat som går bättre med min klädstil som är casual.
Vad tror ni om det här strutsbandet från Camille Fournet?
Eller kanske något liknande det som sitter på den här JLCn?
Sålt den JLCn tyvärr, men den är saknad. Sneglar på en reverso istället.Hittade du ett nytt band? Är själv på jakt efter ett nytt och har också sneglat på JLC banden du visade.
Jag tycker den tavlan och ringen är riktigt fin! Kan bara ana hur många olivgröna och beiga läder och canvas från obskyra Etsybaserade tillverkare som skulle vara kul till denna. Tur att jag inte har en för det skulle bli dyrt .@R.Capac
Så här blev det! Jag fick använda 21 × 1,8 mm bandstift med ett lager maskeringstejp för att tjocka till dem. Färgmatchningen hade jag ordentlig tur med - den är i princip perfekt jämfört med glasringen och tavlan. Bra kvalitet på dessa gummin, ska helt klart beställa fler när lagret fylls på. Det mesta verkar vara slut sedan några veckor.
Tack! Hmm, det har du rätt i. Nu gav du mig idéer... ajaj...Jag tycker den tavlan och ringen är riktigt fin! Kan bara ana hur många olivgröna och beiga läder och canvas från obskyra Etsybaserade tillverkare som skulle vara kul till denna. Tur att jag inte har en för det skulle bli dyrt .
Typ något sådant. Men nu har du ju ett superhäftigt Iso som inte kallnat ännu .Tack! Hmm, det har du rätt i. Nu gav du mig idéer... ajaj...
Det var väldigt snyggt! Älskar den där typen av grova canvas. Hittade du det på Etsy? Minns du vad säljaren heter?Typ något sådant. Men nu har du ju ett superhäftigt Iso som inte kallnat ännu .
Detta är ett standard Rios1931 Virginia och det finns tex här:Det var väldigt snyggt! Älskar den där typen av grova canvas. Hittade du det på Etsy? Minns du vad säljaren heter?
Tack! Rios1931 är riktigt bra, har ett annat canvas från dem sedan tidigare.Detta är ett standard Rios1931 Virginia och det finns tex här:
https://waccex.de/en/wristwatch-ban...land-22-24-mm-6-colors-new?number=RIOS07010.8 .
Använd koden WACCEX10 .
Edit: Såg att den färgen var slut för tillfället.
Jag tycker dom är duktiga på dessa lite stabbigare canvas med skönt innerläder.Tack! Rios1931 är riktigt bra, har ett annat canvas från dem sedan tidigare.
Svart Nato blir grymtVilka färger på armband passar till gröna tavlor? Använder allt utom läder, med en förkärlek för gummi i första hand och textil i andra hand. Smakråd tas tacksamt emot till denna klocka:
Skulle satsa på något i racingstil i gummi/canvas med lite hål, klassisk racingstil som har har t ex söm i rött för att ta upp det röda i sekundvisare och text i urtavlaDenna är min enda klocka, ibland kan jag tycka den är lite intetsägande.. skulle vilja byta band på den eventuellt men jag kan inte se framför mig en enda kombination som skulle göra gott! Tips någon?
Waz2113
Tack så mycket! Verkligen bra tipsSkulle satsa på något i racingstil i gummi/canvas med lite hål, klassisk racingstil som har har t ex söm i rött för att ta upp det röda i sekundvisare och text i urtavla