• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Vilken ÅF i Stockholm har störst utbud av Hirscharmband? Letar efter något brunaktigt i läder som passar både Speedmaster Pro och Seamaster Diver.
 
Letar efter läderarmband typ Hirsch e.dyl. till en Omega Speedmaster Pro som matchar bälte från Red Wing. Färgen på bältet är typ rödbrun (Oro Russet/Oro Legacy). Se länkar för referens.

Gärna tips på andra kvalitetsfabrikat än Hirsch.
www.hepcat.se

Red Wing - 96500 Pioneer Leather Belt


www.hepcat.se

Red Wing Shoes Style No 875 6-inch Classic Moc Toe - Oro Legacy

 
Letar efter läderarmband typ Hirsch e.dyl. till en Omega Speedmaster Pro som matchar bälte från Red Wing. Färgen på bältet är typ rödbrun (Oro Russet/Oro Legacy). Se länkar för referens.

Gärna tips på andra kvalitetsfabrikat än Hirsch.
www.hepcat.se

Red Wing - 96500 Pioneer Leather Belt


www.hepcat.se

Red Wing Shoes Style No 875 6-inch Classic Moc Toe - Oro Legacy

Hirsch Siena i "gold brown/guldbrun" är en favorit hos mig. Ser ganska nära ut i färg. Tillräckligt iaf. Bra band också när det mjuknat något dagar.

Frugan kör en "Fauve Barenia" från Delugs på sin Speedy. Riktigt bra band också. Mycket mjukare out of the box. Snarlik färg.

Gillar du ovadderade band skulle jag slå ett slag för Cordovan också.

Några förslag att börja med iaf!
 
Kanon, då har du egen erfarenhet av kvaliteten på både Hirsch och andra :)

Fått lite dubbla budskap på forumet, men då tolkar jag ditt svar som att de är helt okej.

Då ska jag kika in och prova i dagarna - tack.
 
Letar efter ett nytt band som passar till en Speedmaster med Omegas viklås (20-18mm) men vet inte riktigt vad jag ska söka på för att hitta rätt.

Hittills har jag hittat originalband från Omega men tycker 5000kr är alldeles för dyrt. Också sett några på nätet som gör customband som verkar prisvärda men med lång ledtid och varierande kvalitet.
Finns det verkligen ingen av de stora tillverkarna (hirsch, rios) som tillverkar band som passar?
Tack på förhand!
 
Hur lång tid brukar leverans från Rios egna sida ta? Beställt för sju dagar sedan men har ännu inte fått besked om att de är skickade. Någon som har en uppfattning? Jag är otålig 🙂
 
Är det någon som har bra koll på vilka som gör de snyggaste banden som passar en Rolex Submariner 16610? Hade varit roligt att prova något annat än oysterlänken.
Tack på förhand
 
Inget jag har testat själv än, men ser schyssta ut!
 
Inget jag har testat själv än, men ser schyssta ut!
Kaxigt namn på sajten.. Är det hybris eller kan de leva upp till det?
 
Hirsch Siena i "gold brown/guldbrun" är en favorit hos mig. Ser ganska nära ut i färg. Tillräckligt iaf. Bra band också när det mjuknat något dagar.

Frugan kör en "Fauve Barenia" från Delugs på sin Speedy. Riktigt bra band också. Mycket mjukare out of the box. Snarlik färg.

Gillar du ovadderade band skulle jag slå ett slag för Cordovan också.

Några förslag att börja med iaf!
Blev ett Siena tillslut… kalas till Speedyn :)
Köpte även ett viklås ifrån Hirsch men ångrade mig då det vad både obekvämt och tryckte väl mycket på handleden. Dessutom gick låset upp så fort jag skakade på armen.

Någon som har förslag på bekvämt, diskret och säkert fjärils/viklås?
 
Nån som har rekommendation på brunt läderband (alt site/märke) till den här rackaren? 🤔
 

Bilagor

  • IMG_5322.jpeg
    IMG_5322.jpeg
    386.1 KB · Visningar: 9
Nån som har rekommendation på brunt läderband (alt site/märke) till den här rackaren? 🤔

Jag kör ett ljust strap från colareb på min presage, dock vit urtavla! https://colareb.it/en/products/melbourne
Verkar finns i mörkare färg också
Colareb säljs även av svensk ÅF, @sekvens som återfinns på sekvens.com
 
Halloj, ny på forumet. Tänkte kolla vad ni haft för erfarenheter med marine nationale band, mer specifikt Erikas specialgjorda och NDC’s originalband? Tacksam för svar
 
Halloj, ny på forumet. Tänkte kolla vad ni haft för erfarenheter med marine nationale band, mer specifikt Erikas specialgjorda och NDC’s originalband? Tacksam för svar
Finns en egen tråd om MN band;

Hade själv en flirt med både franska orginalet och Erikas för några år sedan - inte längre. Lite för bökigt för mig.

NDC;
8f2a05aa-86fd-41bc-aa4a-1c5cd32a9d36-jpeg.1943265


Erikas;
811f6561-1d75-4559-a305-f0b93e442d61-jpeg.1849277
 
Finns en egen tråd om MN band;

Hade själv en flirt med både franska orginalet och Erikas för några år sedan - inte längre. Lite för bökigt för mig.

NDC;
8f2a05aa-86fd-41bc-aa4a-1c5cd32a9d36-jpeg.1943265


Erikas;
811f6561-1d75-4559-a305-f0b93e442d61-jpeg.1849277
Testade du att klippa NDC bandet så det inte var 2 lager under klockan? Hört att det underlättar enormt. Har en Erikas MN på g i havana färg, tror det passar bra till Railmaster :)
 
Jag söker en Sharkmesh av hög kvalité, med milled clasp - gärna hos svensk eller eu återförsäljare (Eller här på forumet)
Någon som har något bra tips?

IMG_6929.JPG
 
Tillbaka
Topp