Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Både Krons och Eriksons har haft massor vid mina senaste besök.Vilken ÅF i Stockholm har störst utbud av Hirscharmband? Letar efter något brunaktigt i läder som passar både Speedmaster Pro och Seamaster Diver.
Tusen tack för snabbt svar.Både Krons och Eriksons har haft massor vid mina senaste besök.
Hirsch Siena i "gold brown/guldbrun" är en favorit hos mig. Ser ganska nära ut i färg. Tillräckligt iaf. Bra band också när det mjuknat något dagar.Letar efter läderarmband typ Hirsch e.dyl. till en Omega Speedmaster Pro som matchar bälte från Red Wing. Färgen på bältet är typ rödbrun (Oro Russet/Oro Legacy). Se länkar för referens.
Gärna tips på andra kvalitetsfabrikat än Hirsch.
Red Wing - 96500 Pioneer Leather Belt
Red Wing Shoes Style No 875 6-inch Classic Moc Toe - Oro Legacy
Dstrap.Nån som har lite heta tips på canvas? Ska gärna se lite slitna ut.
Tack! Fler tips?Dstrap.
WELCOME TO THE DSTRAP HOMEPAGE
MY NAME IS OLAF LUGTEN AND I CREATE WATCH STRAPS HAND AND TAILOR MADE WITH PASSION TO YOUR SPECIFICATIONS. DSTRAP IS A NETHERLANDS BASED ONE MAN BUSINESS.www.dstrap.com
Inget jag har testat själv än, men ser schyssta ut!Tack! Fler tips?
Kaxigt namn på sajten.. Är det hybris eller kan de leva upp till det?Inget jag har testat själv än, men ser schyssta ut!
Canvas Straps
Shop the best canvas watch straps featuring rolled-edges and leather lining for comfort. From vintage dive and military to field watches, our replacement aftermarket canvas bands are perfect strap pairings. Whether waxed canvas or washed cotton canvas, customize and make it yours.veblenist.com
Blev ett Siena tillslut… kalas till SpeedynHirsch Siena i "gold brown/guldbrun" är en favorit hos mig. Ser ganska nära ut i färg. Tillräckligt iaf. Bra band också när det mjuknat något dagar.
Hirsch Siena Gold Brown | Order Online | Watch Obsession UK
Wrought from fine Tuscan leather, the Siena is generously padded, exquisitely detailed accessory. Free delivery & returns.www.watchobsession.co.uk
Frugan kör en "Fauve Barenia" från Delugs på sin Speedy. Riktigt bra band också. Mycket mjukare out of the box. Snarlik färg.
Fauve Barenia Signature Strap
Delugs Signature watch straps made from Barenia leather from Haas tannery from France. Used by Hermes and other luxury brand, Barenia has a medium brown colour and a smooth surface. With use, it patinas beautifully to transform into a shade of brown that just looks yummy. As seen on an Omega...delugs.com
Gillar du ovadderade band skulle jag slå ett slag för Cordovan också.
Chestnut Shell Cordovan Slim Strap
Delugs Leather Watch Straps made from Shell Cordovan leather from Shinki Hikaku tannery in Japan, not Horween. Pair it with Omega, Rolex, IWC, JLC, Apple Watch, Galaxydelugs.com
Några förslag att börja med iaf!
Jag kör ett ljust strap från colareb på min presage, dock vit urtavla! https://colareb.it/en/products/melbourneNån som har rekommendation på brunt läderband (alt site/märke) till den här rackaren?
Nån som har rekommendation på brunt läderband (alt site/märke) till den här rackaren?
Colareb säljs även av svensk ÅF, @sekvens som återfinns på sekvens.comJag kör ett ljust strap från colareb på min presage, dock vit urtavla! https://colareb.it/en/products/melbourne
Verkar finns i mörkare färg också
Ostrich Limited Edition
Buy this Ostrich Leather Watch Strap: Melbourne is for your wrist and for your timepiece. Suitable for every occasions! Visit ColaReb.itcolareb.it
Tack för bra tips!Jag kör ett ljust strap från colareb på min presage, dock vit urtavla! https://colareb.it/en/products/melbourne
Verkar finns i mörkare färg också
Ostrich Limited Edition
Buy this Ostrich Leather Watch Strap: Melbourne is for your wrist and for your timepiece. Suitable for every occasions! Visit ColaReb.itcolareb.it
Snyggt, tack!Colareb säljs även av svensk ÅF, @sekvens som återfinns på sekvens.com
Finns en egen tråd om MN band;Halloj, ny på forumet. Tänkte kolla vad ni haft för erfarenheter med marine nationale band, mer specifikt Erikas specialgjorda och NDC’s originalband? Tacksam för svar
Testade du att klippa NDC bandet så det inte var 2 lager under klockan? Hört att det underlättar enormt. Har en Erikas MN på g i havana färg, tror det passar bra till RailmasterFinns en egen tråd om MN band;
MN-strap tråden
Tänkte att det kunde "behövas" en samlingstråd med lite bilder på klockor på MN-straps. Jag tycker att dessa är ett trevligt alternativ till nato. Sitter för närvarande på 3 band, men det är inte omöjligt att det blir fler framöver.klocksnack.se
Hade själv en flirt med både franska orginalet och Erikas för några år sedan - inte längre. Lite för bökigt för mig.
NDC;
Erikas;
japp, det också.Testade du att klippa NDC bandet så det inte var 2 lager under klockan? Hört att det underlättar enormt. Har en Erikas MN på g i havana färg, tror det passar bra till Railmaster