Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Söker svart enkelt gummiband. De jag hittat kostar som klockan.
Hojtar till igen ang. Gummiband på 18mm, någon som vet någon vettig återförsäljare?
Hojtar till igen ang. Gummiband på 18mm, någon som vet någon vettig återförsäljare?
Watch band Kiel 18mm black caoutchouc by MEYHOFER
Please click to enlarge! Watch band KielNo.: MyBnS-KB04Meyhofer quality band, from the Premium Collectionmaterial caoutchouc colour blacksmooth surface resp. by turning watch band pieces structured surfacelug width 18 mmthickness of band approx. 4 mmwidth...www.watch-band-center.com
Fruktansvärt snygg, troligtvis min drömklocka på band.
Nackdelen med att köpa en klocka med udda bredd på länken är att det är svårt att hitta band som passar, men idag kom ett gäng 21mm band från CNS i lådan. Ett i sandfärg som är en blandning av nylon och bomull som var sjukt mjukt och bekvämt.
Tack! Inte i min ägo längre tyvärr. Cool klocka helt klart men jag klickade inte med den riktigt så mycket som jag hade hoppats när jag köpte denFruktansvärt snygg, troligtvis min drömklocka på band.
Okej tråkigt att den inte levde upp till förväntningarna, får man fråga vad det var du inte gillade med den?Tack! Inte i min ägo längre tyvärr. Cool klocka helt klart men jag klickade inte med den riktigt så mycket som jag hade hoppats när jag köpte den
Jag sa inte att jag inte gillade den, det gjorde jag verkligen. Som en klocka i rotation med andra skulle jag i framtiden absolut kunna se mig äga en igen, men som enda klocka tyckte jag inte den var tillräckligt ”mångsidig”. Hade en Sub innan och har en Gmt-master II nu och båda modellerna passar(i mina ögon) bättre till skjorta än Exp II:an gjorde, men passar samtidigt precis lika bra till badbrallor eller slitna jeans och en tischa som den, om du förstår vad jag menar? Jag valde den vita(polar) tavlan för jag tycker det är en svincool modell, men jag kunde ibland sakna kontrasten mellan all metall och och mörk vridring och/eller tavla. Skulle jag då valt en med svart tavla? Nej jag älskade den vita tavlan, det var den som gjorde att klockan kändes som nått helt annat än ”alla andra Rolexklockor”. Jag har helt enkelt ett väldigt kluvet förhållningssätt till modellen och som enda klocka tröttnade jag relativt snabbt. Med det sagt skulle jag absolut kunna tänka mig äga en igen och då som komplement till andra klockor, för det är en kul klocka helt klart!Okej tråkigt att den inte levde upp till förväntningarna, får man fråga vad det var du inte gillade med den?
Watchwear.se är bra och snabba. Watchgecko.com i England har ännu bättre grejer och fint sortiment.Har nyligen klickat hem en sådan och tänker att jag vill slänga på ett nato framåt sommaren.
Är lite inne på ett "Bond" , tror det hade passat riktigt bra. Men jag tar gärna emot synpunkter på vad som kan bli snyggt. Tar gärna emot länk till bra alternativ också då jag inte är superinsatt i vilka sidor som är bra.
Jag har dock noterat att bond-färgen verkar slutsåld på många sidor.
Halloj!
Är på jakt efter ett gummi/silikonband till min midsize seamaster (18mm), har ni några tips på återförsäljare? Har inte köpt så mycket band tidigare och har inte superkoll på utbudet samt har haft lite svårt att hitta.
Pluspoäng om det är svart med foldoverclasp
Original är nog det som gäller idag. Vet att Delugs gjorde band passande Santos tidigare, men det fick dem sluta med efter lite "skäll" från Cartier...Cartier Santos medium, vart hittar jag bra straps? Eller är det endast original som gäller på denna modell?
Det finns en del mindre tillverkare som har band till dessa!Cartier Santos medium, vart hittar jag bra straps? Eller är det endast original som gäller på denna modell?
Varm (och svettigt) så föredrar jag faktiskt länk... (använder inte läder (om det är läder jag är rädd om) när det är svettigt varmt). Alternativt nato-band men det passar ju inte riktigt till alla klockor/tillfällen.Vad rekommenderar ni för band i denna värme?