Rios 1931 i Nytech tycker jag är bra. Finns på tyska Amazon.Någon som vet ett svart sailcloth med vita stygn som passar 18mm luggar som dom kan rekommendera?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rios 1931 i Nytech tycker jag är bra. Finns på tyska Amazon.Någon som vet ett svart sailcloth med vita stygn som passar 18mm luggar som dom kan rekommendera?
Japp, Nytech är ett riktigt bra sailclothmaterial, helt klart det bästa jag provat. Otroligt stryktåligt men samtidigt elegant. Jag har ett Nytech med vita sömmar som passar ihop med viklås i Omega-stil. Köpte det på Waccex.de. Rekommenderas varmt!Rios 1931 i Nytech tycker jag är bra. Finns på tyska Amazon.
Länken funkar inte för mig men jag köpte ”Hirsch Duke Embossed Leather Strap Honey Brown” ett halvår sedan. Jag gillar designen men jag upplevde bandet som plastigt. Så mitt har inte använts särskilt flitigt utan kör hellre på band från Colareb.Någon som har erfarenhet av klockarmband från Hirsch (https://www.careofcarl.se/sv/hirsch-duke-embossed-leather-watch-strap-brown)? Nåt att ha isf eller rekommenderas nåt annat, förutom tips jag fick förra veckan...
Nya eller gamla Railmaster? Lägg gärna upp bild när det anländer!Testade du att klippa NDC bandet så det inte var 2 lager under klockan? Hört att det underlättar enormt. Har en Erikas MN på g i havana färg, tror det passar bra till Railmaster
Kontakta Jordbruksverket eller Tullverket för det där verkar inte helt lättVad får man importera egentligen? Jag kollar på en kille från Vietnam som säljer läderarmband av bla alligator, struts, rocka och ödla och funderar på att köpa något.
View Alligator Watch Strap by TunsLeather on Etsy
Shop Leather Watch Strap by TunsLeather. Smooth shipping! Has a history of shipping on time with tracking. Speedy replies! Has a history of replying to messages quickly. Rave reviews! Average review rating is 4.8 or higher.www.etsy.com
Hirsch Heritage - är nog bland de bekvämaste banden i min låda.Någon som har erfarenhet av klockarmband från Hirsch (https://www.careofcarl.se/sv/hirsch-duke-embossed-leather-watch-strap-brown)? Nåt att ha isf eller rekommenderas nåt annat, förutom tips jag fick förra veckan...
Aha, tack för feedback!Hirsch Heritage - är nog bland de bekvämaste banden i min låda.
Seamaster Railmaster, kan absolut lägga upp en bild när bandet är här!Nya eller gamla Railmaster? Lägg gärna upp bild när det anländer!
Snyggt, vilken typ av viklås? Sånt här eller ett längre?Japp, Nytech är ett riktigt bra sailclothmaterial, helt klart det bästa jag provat. Otroligt stryktåligt men samtidigt elegant. Jag har ett Nytech med vita sömmar som passar ihop med viklås i Omega-stil. Köpte det på Waccex.de. Rekommenderas varmt!
Ja, exakt som Omega-spännet på sista bilderna. Det finns en massa no name-varianter på nätet. Kan inte för mitt liv minnas vad mitt spänne heter - har haft det sedan 2005 tror jag - men det är av bra kvalitet. Stabilt och med ett skönt "klack"-ljud när jag stänger. På WUS finns det säkert info med bra länkar. Annars kan du alltid googla rundor på "omega style deployant clasp" eller liknande.Snyggt, vilken typ av viklås? Sånt här eller ett längre?
Jag är på jakt efter ett som Omegas, alltså där jag behöver ett längre band, skönt slippa flärpen och keepers, bara stänga igen.
Omegas;
Den typen cartier körde förr med måttbeställda skinnband är finast. Lite stökigt att köpa rätt längd bara.Ja, exakt som Omega-spännet på sista bilderna. Det finns en massa no name-varianter på nätet. Kan inte för mitt liv minnas vad mitt spänne heter - har haft det sedan 2005 tror jag - men det är av bra kvalitet. Stabilt och med ett skönt "klack"-ljud när jag stänger. På WUS finns det säkert info med bra länkar. Annars kan du alltid googla rundor på "omega style deployant clasp" eller liknande.
Köp! Finns ingen snyggare, skönare och smidigare lösning enligt mig.
Om du kan få tag på ett från Watchgecko/Geckota (hyfsat bra pris, väldigt bra kvalitet) eller ett från Staib (dyrt och ännu bättre) så är du nog hemma. Värt att notera är att Staib även tillverkat vissa mesh åt Watchgecko.Någon som har tips på shark mesh länkar av bra kvalitet. Jag har provat billigare varianter i Chinakvalitet segmentet men är inte nöjd. Betalar hellre en slant för bra grejer.
Har ett BoR från Zuludiver, är riktigt fint. Inte testat BoR från uncle seiko, men däremot andra av deras länkar och tycker Zuludiver står sig riktigt bra i kvalitetskänslan. Jag fick med både raka och curved endlinks men tror bara det säljs med raka nuförtiden. Kan va ett bra alternativ.Någon som har tips på BoR-länk (22mm, straight ends)?
Hittade ett uncle seiko som såg bra ut, någon som har erfarenhet av dessa?
TackHar ett BoR från Zuludiver, är riktigt fint. Inte testat BoR från uncle seiko, men däremot andra av deras länkar och tycker Zuludiver står sig riktigt bra i kvalitetskänslan. Jag fick med både raka och curved endlinks men tror bara det säljs med raka nuförtiden. Kan va ett bra alternativ.
ZULUDIVER Beads of Rice Premium Watch Strap
The ZULUDIVER Premium Beads of Rice metal bracelet design has taken inspiration from the iconic Gay Frères beads-of-rice from the 1940s and 1950s, which was famously used on Patek Philippe and Vacheron Constantin watches. Adjustable to a range of different lengths Divers buckle with foldover...www.zuludiver.com