SpeysideOmega
Basic
Ny garderob till Seikon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej KS-are,
Jag har försökt söka på forumet, men tycker ibland det är svårt att göra det framgångsrikt - så ber om ursäkt om jag startar tråd felaktigt.
Jag är på jakt efter en länk, i stil med klassisk Oyster och 20mm lugs. Vill ha väldigt bra kvalitet, då det är en klocka som ska hålla väldigt länge. Hittar dessvärre mest skräp när jag googlar runt.
Har noterat att Uncle Seiko har en ”Senator” till Tudor BB58, men funderar om dessa håller hög standard?
Är även inne på att köpa ex Tudors Ranger-länk, men tänker att det kanske finns bra alternativ där ute som är vassare än Uncle Seiko och slippa betala premium bara för att det står ett snitsigt varumärke på.
Det är inte en Tudorklocka, så helt öppen för alla förslag, men tog upp Tudor Ranger som exempel då den länken är snygg och spännet bra.
Finns det tips att få? Tack
Finns en del att välja på beroende på smak och prisklass etc. Tudor Black Bay Pro är bara ett exempel. Omega Planet Ocean 39,5 är ett annat.Hej! Jag är på jakt efter en ny klocka och en feature som är viktigt för mig är att armbandet ska kunna gå att expandera, likt Rolex armband exempelvis. Vilka andra klockor/märken har en sådan funktion?
Tacksam för svar!
Har du kollat in Watchgecko eller Strapcode? Eller söker du något bättre?Någon som kan tipsa om ett 19 mm mesh i bra kvalitet? Polerat eller borstat. Har inget emot att beställa från utlandet om utbudet är bättre. Tack på förhand!
Tack! Watchgecko hade jag missat, verkat lovande, ska läsa på mer. Strapcode ser bra ut rent visuellt men jag läste på ett par ställen att spännet kändes billigt och slappt. Kanske inte ens stämmer, men jag drog öronen åt mig.Har du kollat in Watchgecko eller Strapcode? Eller söker du något bättre?
Håller med om spännet, tror Watchgecko är snäppet bättre.Tack! Watchgecko hade jag missat, verkat lovande, ska läsa på mer. Strapcode ser bra ut rent visuellt men jag läste på ett par ställen att spännet kändes billigt och slappt. Kanske inte ens stämmer, men jag drog öronen åt mig.
Intressant! Ser lite bulkigt och obekvämt ut, och vad är själva poängen, då vanligt nato har en "säkerhetsfunktion". Kan du bjuda på en bild med urtavlan rakt framifrån?Idag fick jag hem ett "Zero pass" nato från anachronist, alltså ett natoband som inte går mellan klockan och handleden.
Kul att prova något annorlunda, och framförallt på en klocka som redan är ganska tjock. Själv älskar jag att ha SMPn på nato, men den blir väldigt hög med ett klassiskt natoband som vanligtvis går dubbelt mellan handled och boett.
Obekvämt skulle jag inte säga. Det känns precis som vilket annat nato som helst egentligen. Bulkigt däremot kan vi diskutera, men då framförallt på biten klockan 12 där det blir ganska tjockt med all extra tyg. Det känns lite tjockare än ett klassiskt, och kommer absolut bli svårt att få in under en skjorta!Intressant! Ser lite bulkigt och obekvämt ut, och vad är själva poängen, då vanligt nato har en "säkerhetsfunktion". Kan du bjuda på en bild med urtavlan rakt framifrån?
Ja det har hänt någon gång då det varit för tight mellan band och boett. Lossnade lite för lätt kan jag tycka, så kanske i kombination med tveksam kvalité på lädret .
klocksnackare, vilken/vilka sidor tycker ni är bäst att köpa eftermarknadsband till era klockor?
Tropic eller tropic sport. Eller någon typ av rally/racing band kanske?Hej, letar efter ett nytt klockband till min DS-2. Vad tror ni skulle passa? Skulle ju helst vilja ha original DS länk men den verkar vara svår att få tag på. Tror ni att ett brunt tropic gummi skulle passa?
Förbaskat fin! Ett gammalt Tropic sport sitter alltid fint men den där skulle kanske haft en annan färg än svartHej, letar efter ett nytt klockband till min DS-2. Vad tror ni skulle passa? Skulle ju helst vilja ha original DS länk men den verkar vara svår att få tag på. Tror ni att ett brunt tropic gummi skulle passa?
Hej, letar efter ett nytt klockband till min DS-2. Vad tror ni skulle passa? Skulle ju helst vilja ha original DS länk men den verkar vara svår att få tag på. Tror ni att ett brunt tropic gummi skulle passa?
Snygga! Tyvärr finns dessa bara i 20mm, skulle behöva 18mm.Tycker dessa är trevliga på vintage!
Gummi Tropic Sport - Brun - Watchwear.se
Klockband i FKM-gummi. Mjukt och följsamt. Det är “quick release”-bandstift på denna modell, dvs inget verktyg krävs för byte av band. Bredd: 20mm Längd: 75mm + 120mm Bredd vid spännet: 16mmwatchwear.se
Ja det var otur. Ser att Cnswatchbands.com har en variant av tropic sport i TPU gummi kvar på lager i 18 mm. TPU är inte riktigt lika följsamt som FKM men helt ok.Snygga! Tyvärr finns dessa bara i 20mm, skulle behöva 18mm.
Snygga! Tyvärr finns dessa bara i 20mm, skulle behöva 18mm.