• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

16610

Patek
2-Faktor
Brunt Hirsch på DD :)

image.jpg
 

SSL

Audemars
Hur är kvalitén på vanliga klockarmband hos natoband.nu? Börjar tröttna lite smått på nato. Kört nato snart 1 år på min Sinn så vore trevligt med nåt nytt.

Tar tacksamt emot tips på andra armbandssidor som skickad till Sve.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor

Syven

Panerai
2-Faktor
Har En undran som någon säkert kan svara på.
Varför luktar gummi armband vanilj?
Är det naturligt eller är det tillsatt doft?

Ber om ursäkt om det redan tagits upp i tråden.
 

Bebitz

Cartier
Vilken färg på Mockaband tror ni passar bäst till en svart dykare?
Jag kollar på basandlokes till min SM300M.
image.jpg

Jag tänker spontant på antingen svart, sandfärgat eller grått. Vad tror panelen?
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Vilket band skulle passa bäst till min Seiko SNZH59. Har för närvarande ett svart Nato och den tillhörande länken (väldigt rasslig) men hade gärna viljat ha något roligare.
SNZH59-7.JPG
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ja det är ett sådant band jag har tänkt mig :) dock så tycker jag brunt skär sig med svart, så det står mellan ett grått eller ett beige/sand eller båda två ;) Skickat mail till en italiensk bandtillverkare och frågat om de kan göra storlek 21mm på beställning.
Haha hur kan någon färg skära sig med svart? :p
 

DrFlex

Cartier
Jag var länge nyfiken på hur min Aqua Terra Skyfall skulle se ut på läderrem. Omegas original läderrem med bygelspänne går på 7700kr vilket känns på tok för mycket för ett experiment.
I helgen införskaffades en budgetrem för 450kr och jag är otroligt nöjd med resultatet. Snyggare än förväntat enligt mig själv.
Svårt att se på den första bilden men remmen är faktiskt mörkblå.
image.jpg
image.jpg
 

Manny

Omega
Kan starkt rekomendera Bas & Lokes när det gäller custom läder & mocka band. Går att beställa i allskön mått och låsmekanismer. Australiensisk firma och tull/post tar ut sin sedvanliga avgift, men helt klart värt det. Fantasiska arbeten. Köpte precis en Tan Coffee mocka band av dem.

image.jpg
Det blev ett i grå mocka från tonezvintagewath, väldigt nöjd.
[URL='http://s1027.photobucket.com/user/nsv1/media/IMG_3897_zpsrg7u9ijt.jpg.html'] [/URL]
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det någon som vet varit i Stockholm man kan köpa tropicband över disk? De flesta verkar bara hålla sig till Hirsch och de har inget i sitt sortiment.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Hej,
Någon som har erfarenhet av strappedfortime.com?

La en beställning under gårdagen och ett bekräftelsemail skulle skickas direkt enligt dem. Har betalat via paypal (efter att ha gjort en snabb efterforskning). Pengarna har naturligtvis dragits men inte fått bekräftelse eller svar på frågor jag skickat. Bör jag dra tillbaka via paypal eller sitta lugnt i båten?

Handlade därifrån då det fanns lite bandstift jag också ville ha.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Hej,
Någon som har erfarenhet av strappedfortime.com?

La en beställning under gårdagen och ett bekräftelsemail skulle skickas direkt enligt dem. Har betalat via paypal (efter att ha gjort en snabb efterforskning). Pengarna har naturligtvis dragits men inte fått bekräftelse eller svar på frågor jag skickat. Bör jag dra tillbaka via paypal eller sitta lugnt i båten?

Handlade därifrån då det fanns lite bandstift jag också ville ha.
Kan nu svara på mitt eget inlägg. Fick svar precis, var tydligen något fel i deras system. Fick konfirmation och shipment info. Verkar ok!
 

Bebitz

Cartier
Vad hade ni valt av följande alternativ till min Omega SM300M som ni ser i min avatar (kommer att ha ett Omega viklås till)?
1. Omega OEM rubber 1900 kr från AD.
$_57.JPG

2. Hirsch Viscount (Alligator och vattentätt till 100m) 2000 kr.
Hirsch_Viscount_Alligator_Worldstrap15.jpg
 
Topp