Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som någon form av perlon.Letar ett klockarmband liknande detta som skall matcha farsans gamla Tissot.
Armbandet är av flätad plast/nylon, rejält och hållbart.
Tyvärr för kort för mina 20 cm handleder.
Tacksam för tips.![]()
![]()
![]()
Klipper du bort undre delen? Tycker själv det bygger för mkt på höjden annars.Ny garderob till Seikon![]()
![]()
Äger inget perlonarmband men fått intrycket av att det är flätade nylontrådar.Ser ut som någon form av perlon.
Här då? https://www.chrono-shop.net/en/band...-style-watch-strap-dark-brown-color-16mm.htmlLetar ett klockarmband liknande detta som skall matcha farsans gamla Tissot.
Armbandet är av flätad plast/nylon, rejält och hållbart.
Tyvärr för kort för mina 20 cm handleder.
Tacksam för tips.![]()
![]()
![]()
Tyvärr passar inte bredden på bandet, det bandet du länkar till är 16 mm.
De är sjukt bra. Tyvärr lite kort för migFick hem ett nytt tropic från Joseph Bonnie i brevlådan idag. Finns inget bättre tropic att köpa enligt mig. Till och med bättre än originalet. Så här ska ett tropicspänne se ut, punkt slut. Full pott från Joseph Bonnie. Som bonus får man två olika typer av keepers, två smala och en bred.
![]()
![]()
Vilken typ av band söker du? Gissar gummi till en smartwatch, så kolla in @Feskarn på watchwear.se. Han säljer CTS (cut-to-size) med viklås i helt otroligt kvalitet. Som bonus slipper hon flärpen som sticker ut.Någon som kan tipsa om var jag kan hitta band till tunna handleder?
Köpte hem några till sambons galaxy watch men alla gjorde piruetter runt handleden..
Tack för tipset! Ja gummi är nog tankenVilken typ av band söker du? Gissar gummi till en smartwatch, så kolla in @Feskarn på watchwear.se. Han säljer CTS (cut-to-size) med viklås i helt otroligt kvalitet. Som bonus slipper hon flärpen som sticker ut.
GUMMI CTS FKM Archives - Watchwear.se
watchwear.se
Jag har samma Artem till en Speedy med deras egna clasp, riktigt härligt känsla på den!Väldigt nöjd med Artems sailcloth.
![]()
Verkar finnas tillgängligt för ÅF att beställa annars, men priset lär väl vara ungefär detsamma.Någon som vet vad detta är för typ av blågrått läder? Gillar färgen och strukturen starkt och söker något liknande i 19 mm till en Longines Sector Dial. Är dock osugen på att betala 2 045 kr plus frakt för ett helt vanligt slätt läder. Dessutom slut i lager.
![]()
Matt Blue Calf Leather Strap Cl682157378, 19cm, HERITAGE CLASSIC | LONGINES SE
Discover the HERITAGE CLASSIC watch strap: Matt blue calf leather strap cl682157378. Find your Longines strap on the official site.www.longines.com
![]()
Svårt att avgöra strukturen med tanke på dålig upplösning. Det närmsta min fantasi kommer är ett nubuck-band från Delugs som jag har till min tank. Ljusare, men åtminstone nubuck och ljusblått.Någon som vet vad detta är för typ av blågrått läder? Gillar färgen och strukturen starkt och söker något liknande i 19 mm till en Longines Sector Dial. Är dock osugen på att betala 2 045 kr plus frakt för ett helt vanligt slätt läder. Dessutom slut i lager.
![]()
Matt Blue Calf Leather Strap Cl682157378, 19cm, HERITAGE CLASSIC | LONGINES SE
Discover the HERITAGE CLASSIC watch strap: Matt blue calf leather strap cl682157378. Find your Longines strap on the official site.www.longines.com
![]()
Tack för tipset! Fint band. Strukturen är mindre viktig. Jag gillar den där matta nedtonade blåa nyansen.Svårt att avgöra strukturen med tanke på dålig upplösning. Det närmsta min fantasi kommer är ett nubuck-band från Delugs som jag har till min tank. Ljusare, men åtminstone nubuck och ljusblått.
![]()
Finns som både row stitch och vanligt.
![]()
Pastel Blue Nubuck Slim Strap
Delugs Slim leather watch straps made from Nubuck leather. Soft and comfortable to the touch. Best leather straps at the lowest price for your watches.delugs.com
![]()
Pastel Blue Nubuck Row-Stitch Strap
Delugs Row-Stitch leather watch straps made from Nubuck leather. Soft and comfortable to the touch. Best leather straps at the lowest price for your watches.delugs.com
Ruggigt braNytt in från @Ragnr-jäklars vad duktig du är!
Får även tacka @TheSpeedyShutter för inspirationen, samma fina läder som du har men en ngt mörkare tråd. Helnöjd 10/10
![]()
![]()
![]()
Mycket lyckat till och med. Helt rätt vintagekänsla.Och så kom ett från Jan på Watchstrap heaven. Försökte efterlikna ett band som följde med vid köpet av klockan. Blev rätt så lyckat.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag håller med dig till 100%Mycket lyckat till och med. Helt rätt vintagekänsla.
Vintage? Snarare modeklockkänslaMycket lyckat till och med. Helt rätt vintagekänsla.