• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Min första "riktiga" klocka, en gammal CASIO, som följt med på mina äventyr i säkert 35 år har fått en uppgradering.
En vaxad canvasrem tillverkad av en Barbour rock.
20250502_180445.jpg
20250502_180359.jpg

Någon som vet vad detta är för typ av blågrått läder? Gillar färgen och strukturen starkt och söker något liknande i 19 mm till en Longines Sector Dial. Är dock osugen på att betala 2 045 kr plus frakt för ett helt vanligt slätt läder. Dessutom slut i lager.

Skärmbild 2025-03-21 103315.png
Det är väl det band man kunde få som original till den klockan. Jag har det och det är jävligt snyggt. Skulle inte kalla det slätt utan mer ”krackelerat”. Lätt val men svårt pris :)

Bilagor

• IMG_1807.jpeg
    IMG_1807.jpeg
    513.8 KB · Visningar: 1
Det är väl det band man kunde få som original till den klockan. Jag har det och det är jävligt snyggt. Skulle inte kalla det slätt utan mer ”krackelerat”. Lätt val men svårt pris :)
Riktigt fint! Vad är det för material? Jag köpte ett Rios1931 i blått läder till slut. Fick köpa till ett longinesspänne i 16 mm, så i slutänden vet jag inte om det blev så mycket billigare än OEM-bandet som du har, men jag är väldigt nöjd med looken. Jag har kvar det svarta twostitchbandet som följde med klockan, men det har jag inte använt än.

1000018174.jpg

1000018119.jpg

Tillbaka
Topp