• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Självklart. Denna köpte jag:

Inte helt optimalt för länkar. Men bättre än att de ligger och dräller i nån kalsonglåda.
Tack för tipset! Trillade ner i brevlådan under dagen. Håller med om att länkar blir halvbra så de får ligga i en rulle istället

1000007848.jpg

1000007849.jpg
1000007851.jpg
1000007852.jpg

Funkar även att förvara klockor i väskan om man vill, förutsatt att de kan ligga platt
1000007850.jpg
1000007853.jpg
1000007854.jpg

Testar att fråga i denna tråd. Är det någon som har beställt band från watches of espionage och vet om det tillkommer tull och skatter?
Vad är era erfarenheter av deras natoband?
Vill ju helst inte få någon oförutsedd avgift. Frakten är ju nog så dyr

Testar att fråga i denna tråd. Är det någon som har beställt band från watches of espionage och vet om det tillkommer tull och skatter?
Nu har jag inte handlat just där men som det står på deras sida kommer du få betala moms och tullavgift vilket du kan beräkna själv: Beräkna tull

Galet bra kvalité på deras band. 👍

Goddagens

Jag sitter med funderingar på att skaffa ett "elastiskt" metallarmbend och vill ha lite kvalitet i produkten. Är det möjligen någon som vet vart man kan införskaffa ett dylikt.

Det är tänkta att användas till en Omega globemaster (Ja jag vet att de kan uppfattas lite gubbiga)

/PJ

Köpt ett ”WatchGecko 400 Italian Rubber Divers Reversible”. Trevlig band för lite tyngre klockor. Skön känsla mot huden, och även claspen är bra på insidan. Lite dåligt dock att några av kanterna på claspens ovansida är för vassa. Fick slipa av lite för att inte riskera att nöta sönder kläderna. Priset är nära 1700:- vilket kanske är i överkant, men jämfört med många märkens originalband är det ändå ok.
DSC_7542.jpeg
DSC_7545.jpeg
DSC_7553.jpeg

Köpt ett ”WatchGecko 400 Italian Rubber Divers Reversible”. Trevlig band för lite tyngre klockor. Skön känsla mot huden, och även claspen är bra på insidan. Lite dåligt dock att några av kanterna på claspens ovansida är för vassa. Fick slipa av lite för att inte riskera att nöta sönder kläderna. Priset är nära 1700:- vilket kanske är i överkant, men jämfört med många märkens originalband är det ändå ok.
DSC_7542.jpeg
DSC_7545.jpeg
DSC_7553.jpeg
Snyggt! Ett klassiskt gummi från Bonetto. En favorit hos mig.

Dock är det en dealbreaker för mig när en tredjepartstillverkare sätter sin logotyp synligt på spännet. Dolt på insidan är såklart helt okej, men ocd-monstret i mig klarar inte av att blanda logotyper på en klocka, inte ens på ett litet c-spänne. Det ryker direkt och så måste jag beställa OEM i första hand eller omärkt i andra hand.

Dock verkar det här vara ett välbyggt viklås, så om man har turen att vara en stabil person som inte stör sig på dylika detaljer - more power to you!

Snyggt! Ett klassiskt gummi från Bonetto. En favorit hos mig.

Dock är det en dealbreaker för mig när en tredjepartstillverkare sätter sin logotyp synligt på spännet. Dolt på insidan är såklart helt okej, men ocd-monstret i mig klarar inte av att blanda logotyper på en klocka, inte ens på ett litet c-spänne. Det ryker direkt och så måste jag beställa OEM i första hand eller omärkt i andra hand.

Dock verkar det här vara ett välbyggt viklås, så om man har turen att vara en stabil person som inte stör sig på dylika detaljer - more power to you!
Jag håller med om texten på spännet. Men jag vann ett presentkort hos dem så det var bara att shoppa loss. Men det kunde varit värre med texten, den finns i en variant med superluminova ...

Ploj eller riktigt bra? Köpte ett "Newham Inverted Horween Shell Cordovan" från Watchgecko. Bandet är alltså gjort i ett Shell Cordovan från Horween men de har satt insidan utåt med Horweens stämplar synliga. Lädret yta är därför en "nubuck" och väldigt mjukt och följsamt samtidigt som det känns starkt. Den enda som är lite synd är att jag gärna hade fått med mera av texten från stämplarna men det blir individuellt för varje band när de skär lädret. Lutar åt att det är riktigt bra och en "conversation starter".

Bilagor

• 1000020767.jpg
    1000020767.jpg
    425.7 KB · Visningar: 4
  • 1000020768.jpg
    1000020768.jpg
    452.6 KB · Visningar: 3
  • 1000020769.jpg
    1000020769.jpg
    406.3 KB · Visningar: 5
Finns det bra kvalité på barnklockarmband?
Min systerdotter är galen i mina klockor så funderar på ta en av mina minsta och ge till henne om det går att lösa ett klockarmband i minisize. Hon går på föris så inget dyrt men ändå "okej" om ni förstår. 😊

Canvas från Watchgecko UK. Riktigt bra kvalite. Sytt i Tyskland med vaxad canvas från Martexin I USA. Bandet är tjockt och stabilt och passar nog bäst till lite rejälare klockor. Insidan klätt med ett "vattentåligt" läder. Finns i flera färger och detta är den ljusbruna. Bandet påminner om de canvas Sinn har.
1000021504.jpg
1000021501.jpg
1000021503.jpg

Finns det bra kvalité på barnklockarmband?
Min systerdotter är galen i mina klockor så funderar på ta en av mina minsta och ge till henne om det går att lösa ett klockarmband i minisize. Hon går på föris så inget dyrt men ändå "okej" om ni förstår. 😊
Perlon går att få så litet eller stort man vill. Jag satte perlon från Watchwear på fyraåringens ena Gul, blev hur bra som helst.

Tillbaka
Topp