• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

Ramtelin

Omega
2-Faktor
Jag är helt övertygad om att jag beställt Tres Hombres från Bolaget innan, men kan bara hitta en blanco nu.
Någon som vet en bra sida att beställa ifrån?
 

Krillan

Omega
Agerade chaufför åt farsan och hans kollegor, passade på att dra med mig lite gott själv med! (Får ursäkta för den nästan kriminellt dåliga bilden :) )
IMG_2305.PNG
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon här som kan hjälpa mig fortsätta min resa inom romens värld? :)

Jag köpte en flaska Diplomático Exclusiva Reserva för ett tag sedan och det börjar bli dags för min andra flaska rom. De som jag har i åtanke är just Ron Quorhum 23, Ron Zacapa 23 samt El Dorado 15. Vilken skulle ni rekommendera? Jag har lite av en ”sweet tooth”, ifall det säger något. Tänkte även matcha den med en ”mörkare” ciggar. Jag kan nog i värsta fall sträcka min budget lite mer för att täcka El Dorado 21 eller Diplomático Single Vintage, ifall ni tycker att det skulle vara värt.

Tack på förhand! :)
 

Cyklisten

Cartier
Någon här som kan hjälpa mig fortsätta min resa inom romens värld? :)

Jag köpte en flaska Diplomático Exclusiva Reserva för ett tag sedan och det börjar bli dags för min andra flaska rom. De som jag har i åtanke är just Ron Quorhum 23, Ron Zacapa 23 samt El Dorado 15. Vilken skulle ni rekommendera? Jag har lite av en ”sweet tooth”, ifall det säger något. Tänkte även matcha den med en ”mörkare” ciggar. Jag kan nog i värsta fall sträcka min budget lite mer för att täcka El Dorado 21 eller Diplomático Single Vintage, ifall ni tycker att det skulle vara värt.

Tack på förhand! :)
Av dessa är Quorhum riktigt grym i sin prisklass. Kan rekommendera att du provar igenom ett gäng producenter i denna prisklass först och sedan går in på dyrare flaskor när du vet vilka producenter du gillar.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Någon här som kan hjälpa mig fortsätta min resa inom romens värld? :)

Jag köpte en flaska Diplomático Exclusiva Reserva för ett tag sedan och det börjar bli dags för min andra flaska rom. De som jag har i åtanke är just Ron Quorhum 23, Ron Zacapa 23 samt El Dorado 15. Vilken skulle ni rekommendera? Jag har lite av en ”sweet tooth”, ifall det säger något. Tänkte även matcha den med en ”mörkare” ciggar. Jag kan nog i värsta fall sträcka min budget lite mer för att täcka El Dorado 21 eller Diplomático Single Vintage, ifall ni tycker att det skulle vara värt.

Tack på förhand! :)
Jag har de tre du nämner hemma i barskåpet och gillar du lite sötare rom är definitivt Quorhum det bästa valet för dig.
Även El Dorado 12 passar nog dig bra. El Dorado 15 är mer komplex i smaken samt har lite mer karaktären och inte samma sötma som lillebrorsan.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Någon här som kan hjälpa mig fortsätta min resa inom romens värld? :)

Jag köpte en flaska Diplomático Exclusiva Reserva för ett tag sedan och det börjar bli dags för min andra flaska rom. De som jag har i åtanke är just Ron Quorhum 23, Ron Zacapa 23 samt El Dorado 15. Vilken skulle ni rekommendera? Jag har lite av en ”sweet tooth”, ifall det säger något. Tänkte även matcha den med en ”mörkare” ciggar. Jag kan nog i värsta fall sträcka min budget lite mer för att täcka El Dorado 21 eller Diplomático Single Vintage, ifall ni tycker att det skulle vara värt.

Tack på förhand! :)

Jag tycker Ron Zacapan är lenare och lite sötare än Ron QRM, båda är otroligt goda. QRM är 42% och blir lite mer bett i den. Jag skulle köpa en Zacapa och sedan en QRM.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Någon här som kan hjälpa mig fortsätta min resa inom romens värld? :)

Jag köpte en flaska Diplomático Exclusiva Reserva för ett tag sedan och det börjar bli dags för min andra flaska rom. De som jag har i åtanke är just Ron Quorhum 23, Ron Zacapa 23 samt El Dorado 15. Vilken skulle ni rekommendera? Jag har lite av en ”sweet tooth”, ifall det säger något. Tänkte även matcha den med en ”mörkare” ciggar. Jag kan nog i värsta fall sträcka min budget lite mer för att täcka El Dorado 21 eller Diplomático Single Vintage, ifall ni tycker att det skulle vara värt.

Tack på förhand! :)
Ron Zacapa 23. Min Diplo tog nyss slut i karaffen och jag fyllde då på med just Zacapa.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Beställde en också. Tyvärr hade leverantören gjort bort sig så jag har inte fått någon. Enjoy
Jag hörde av polaren att det var lite knas hos leverantören. Han beställde denna till sig initialt å sen en till åt mig men när han bara fick en valde han att ge den til mig. Har bara testat 1-3. 4-9 testas imorgon. Kanske borde jag recensera här i tråden?
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Jag hörde av polaren att det var lite knas hos leverantören. Han beställde denna till sig initialt å sen en till åt mig men när han bara fick en valde han att ge den til mig. Har bara testat 1-3. 4-9 testas imorgon. Kanske borde jag recensera här i tråden?
Skulle vara trevligt. I alla fall veta vad det är bakom varje lucka
 

Qwerty

Cartier
Hej alla rom älskare!
Behöver (?) en ny rom. Gillar bl.a. Zacapo.
Ska inte vara sportig i smaken, len o mjuk tack.
Ngn som vill tipsa om sin favorit?
Bör finnas på Systembolaget, antigen ord eller beställningssortimentet.
Max 800kr.. isch.

Tacksam för tips.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla rom älskare!
Behöver (?) en ny rom. Gillar bl.a. Zacapo.
Ska inte vara sportig i smaken, len o mjuk tack.
Ngn som vill tipsa om sin favorit?
Bör finnas på Systembolaget, antigen ord eller beställningssortimentet.
Max 800kr.. isch.

Tacksam för tips.
Sportig i smaken? Det var något nytt för mig.

Finns massor av tips i tråden. El Dorado, Diplomatico & Plantation är några jag brukar dricka. Finns i många olika varianter på år och lagring av de flesta.
 

Qwerty

Cartier
Sportig i smaken? Det var något nytt för mig.

Finns massor av tips i tråden. El Dorado, Diplomatico & Plantation är några jag brukar dricka. Finns i många olika varianter på år och lagring av de flesta.
Tack!
Ska vara spritig, inte sportig... iPhone :wtf:

Dessa har jag hyfsad koll på. Annat alternativ?
 
Trevlig tråd som jag lyckats missa helt... är också en rom-fantast och har plöjt igenom en del som bolaget erbjuder, såhär långt håller jag nog El dorado 15 years som en liten fvorit men tänkte investera i något nytt till helgen. :)

Sedan är jag lite nyfiken på om någon av er har provat Black Tot 40 Years och kan ge ett utlåtande? :)

E0B8A8E0-4F17-4460-8674-AD0F5581B025.jpeg
 

Psykel

Patek
Köpte mig en Havana Club 7 años i går, ska testa den i kväll. Känns ju som en helt okej nybörjar-rom, eller vad säger experterna?
Var länge sen jag hade rom hemma, och har aldrig köpt lagrad tidigare. Blir spännande!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Köpte mig en Havana Club 7 años i går, ska testa den i kväll. Känns ju som en helt okej nybörjar-rom, eller vad säger experterna?
Var länge sen jag hade rom hemma, och har aldrig köpt lagrad tidigare. Blir spännande!
Väldigt länge sedan jag drack den ren men funkar till en Fidel om inte annat. En förvånansvärt bra och billig rackare tyckte jag annars denna är men kanske färgades av tillfället och sällskapet.
1224587C-AE33-4830-993A-8D635B8E1D03.jpeg
 
Topp