• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

aneki

Omega
Sitter och jäser med ett glas Angostura no 1. Dags för fler rom-älskare att titta ut!

21935243_10154638887097131_1474759408_n.jpg
 

aneki

Omega
Vi startar helgen med ett glas svennebanan-Diplomatico. Tycker egentligen att den är rätt oinspirerad, men den är len och det fanns bara en liten skvätt kvar i flaskan. Lika bra att tömma. 2,5/5 brödrostar.

20170929_200044.jpg
 
Senast ändrad:

Adro

Panerai
2-Faktor
Vi startar helgen med ett glas svennebanan-Diplomatico. Tycker egentligen att den är rätt oinspirerad, men den är len och det fanns bara en liten skvätt kvar i flaskan. Lika bra att tömma.

20170929_200044.jpg
Håller med, jäkligt tråkig rom.
Len och söt. Alla söta alkoholer säljer bra i Sverige. Söta röd/vita viner mm mm
 

Geparden

Audemars
Drack denna ikväll, är bland dom bästa jag har druckit. Egentligen lite för stark men smaken överväger det

IMG_5097.JPG
Håller med om denna. Slår ner som en bomb och utvecklar en mängd nyanser en lång stund efter. Mycket tack vare det jag innan jag provsmakade trodde skulle vara till dess nackdel, alkoholhalten.
En annan fördel med det är ju att det blir en väldigt dryg flaska.
 

aneki

Omega
Som vanligt på fredag blir det ett glas rom. Ikväll kör vi Plantations Trinidad. Mycket bra rom för pengarna om man gillar den lite vassare med en viss rökighet, i brist på bättre ord. Plantations XO är en bättre allroundare, men denna är en kul nisch.

3,5/5 romerska bågar

20171006_203437.jpg
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Drack plantation Barbados lagrad på Mackmyra fat igår.
Riktigt gott, härligt med rökig smak på en rom
 

aneki

Omega
Fredag igen! Jag lyckades även pricka in Plantations single cask och Ron Esclavo 12 på Whiskeymässan förra helgen.
Ikväll - Puerto Blanco. Inte lika snäll som mina andra alternativ. Antingen gillar man denna stilen eller ej, personligen är jag inte såld. Typ.. bränt gummi. 2,5/5 klockevent.

Stark rekommendation på Ron Esclavo 12åring dock. 4,5/5 whiskeymässor.

20171013_190510.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Fredag igen! Jag lyckades även pricka in Plantations single cask och Ron Esclavo 12 på Whiskeymässan förra helgen.
Ikväll - Puerto Blanco. Inte lika snäll som mina andra alternativ. Antingen gillar man denna stilen eller ej, personligen är jag inte såld. Typ.. bränt gummi. 2,5/5 klockevent.

Stark rekommendation på Ron Esclavo 12åring dock. 4,5/5 whiskeymässor.

20171013_190510.jpg
Tycker PB är riktigt jävla bra. Tycker också att det är kul att vi alla tycker annorlunda och kan diskutera kring våra upplevda smaker.
Bränt gummi säger du...ska tänka på det nästa gång jag smuttar på PB.
 

aneki

Omega
Tycker PB är riktigt jävla bra. Tycker också att det är kul att vi alla tycker annorlunda och kan diskutera kring våra upplevda smaker.
Bränt gummi säger du...ska tänka på det nästa gång jag smuttar på PB.
Intressant att du säger det! Snubben som sålde den till mig på bolaget sa samma sak. Han insinuerade att om man inte gillar den stilen så är man en del av pöbeln. Du får gärna utveckla vad du gillar i den, vilka smaker du finner osv.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Intressant att du säger det! Snubben som sålde den till mig på bolaget sa samma sak. Han insinuerade att om man inte gillar den stilen så är man en del av pöbeln. Du får gärna utveckla vad du gillar i den, vilka smaker du finner osv.
Hahaha håller nog inte med om pöbelkommentaren. Jag drack den för ett år sen så minns inte men skall köpa den igen och återkommer.
 

aneki

Omega
Återigen fredag. Ikväll, Ron Esclavo XO. Folk har beskrivit den som godis. Den är söt men välbalanserad. Mycket trevlig. 4,5/5 godisbitar. Tillsammans med Plantations XO passar denna bra både som nybörjar- och connoisseur-rom. Kan också varmt rekommendera Rombo.dk som gav mig ypperlig service när de råkade sända fel flaska. Nästa vecka blir det Mount Gays 1703 Old Cask. Vi ses då!

20171020_191043.jpg
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Blev visst en flaska Plantation från deras samarbete med Mackmyra, från gårdagens släpp. Den 16-åriga var slut så det fick bli XOn istället.
Tack vare matgeek på Youtube som tipsade om dessa, brukar annars läsa om systemets släpp i förväg men då med fokus på vin.
IMG_20171104_094150.jpg
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Blev visst en flaska Plantation från deras samarbete med Mackmyra, från gårdagens släpp. Den 16-åriga var slut så det fick bli XOn istället.
Tack vare matgeek på Youtube som tipsade om dessa, brukar annars läsa om systemets släpp i förväg men då med fokus på vin.
IMG_20171104_094150.jpg
Den var mycket spännande då jag smakade på den för 1 månad sen.
Annorlunda med en rökig rom
 
  • Like
Reactions: PIC
Topp