Sjobedan
Silver
Ser ut som att det är samma sorts glas man får på Öl och Whiskeymässan. (har ett helt gäng hemma från mässorna man varit på)Vad är det för glas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som att det är samma sorts glas man får på Öl och Whiskeymässan. (har ett helt gäng hemma från mässorna man varit på)Vad är det för glas?
Jag kör dessa Sniffers från Spiegelau.Tjäna,
Det är många bilder på flaskorna men hur ser era glas ut? Jag är i färd med att införskaffa lämpliga glas för rom men vet inte vad jag skall köpa. Är det tulpanglas jag skall sikta på?
Håller med, jäkligt tråkig rom.Vi startar helgen med ett glas svennebanan-Diplomatico. Tycker egentligen att den är rätt oinspirerad, men den är len och det fanns bara en liten skvätt kvar i flaskan. Lika bra att tömma.
![]()
Håller med om denna. Slår ner som en bomb och utvecklar en mängd nyanser en lång stund efter. Mycket tack vare det jag innan jag provsmakade trodde skulle vara till dess nackdel, alkoholhalten.Drack denna ikväll, är bland dom bästa jag har druckit. Egentligen lite för stark men smaken överväger det
![]()
Trevligt! Bara provat 23an. Hur var XO?Familjen somnade så jag tar väl en liten rom och en cigarr då...![]()
Jag gillar den men för mig som inte är en fulländad finsmakare så är det pärlor för svin .Trevligt! Bara provat 23an. Hur var XO?
Familjen somnade så jag tar väl en liten rom och en cigarr då...![]()
Tycker PB är riktigt jävla bra. Tycker också att det är kul att vi alla tycker annorlunda och kan diskutera kring våra upplevda smaker.Fredag igen! Jag lyckades även pricka in Plantations single cask och Ron Esclavo 12 på Whiskeymässan förra helgen.
Ikväll - Puerto Blanco. Inte lika snäll som mina andra alternativ. Antingen gillar man denna stilen eller ej, personligen är jag inte såld. Typ.. bränt gummi. 2,5/5 klockevent.
Stark rekommendation på Ron Esclavo 12åring dock. 4,5/5 whiskeymässor.
![]()
Kul, jag tömde min igår kvällInte många droppar kvar nu, får gå till systemet imorgon
![]()
Intressant att du säger det! Snubben som sålde den till mig på bolaget sa samma sak. Han insinuerade att om man inte gillar den stilen så är man en del av pöbeln. Du får gärna utveckla vad du gillar i den, vilka smaker du finner osv.Tycker PB är riktigt jävla bra. Tycker också att det är kul att vi alla tycker annorlunda och kan diskutera kring våra upplevda smaker.
Bränt gummi säger du...ska tänka på det nästa gång jag smuttar på PB.
Hahaha håller nog inte med om pöbelkommentaren. Jag drack den för ett år sen så minns inte men skall köpa den igen och återkommer.Intressant att du säger det! Snubben som sålde den till mig på bolaget sa samma sak. Han insinuerade att om man inte gillar den stilen så är man en del av pöbeln. Du får gärna utveckla vad du gillar i den, vilka smaker du finner osv.
Tänkte jag skulle prova en Plantation 2003 Trinidad eller Ron Quorhum...eller kanske bådaKul, jag tömde min igår kvällDen är en favorit för pengarna.
Ping @BOTLNågon som provat denna?
![]()
Någon som provat denna?
Bättre än 8 åriga som systemet hade innanNågon som provat denna?
![]()
Den var mycket spännande då jag smakade på den för 1 månad sen.Blev visst en flaska Plantation från deras samarbete med Mackmyra, från gårdagens släpp. Den 16-åriga var slut så det fick bli XOn istället.
Tack vare matgeek på Youtube som tipsade om dessa, brukar annars läsa om systemets släpp i förväg men då med fokus på vin.
![]()