Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enig.Det bästa du får för den pengen är enligt mig Diplomatico Reserva Exclusiva. Ligger strax över 400:- men en helt fantastisk rom.
https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/el-dorado-54901Jag har Diplomatico https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/diplomatico-35601
Jag har Ron Zacapa https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/ron-zacapa-50001
jag gillar nog Diplomaticon lite mer... något tips på nästa att testa?
Diplomatico är ju ett säkert kort. Kanske kör på en sånDet bästa du får för den pengen är enligt mig Diplomatico Reserva Exclusiva. Ligger strax över 400:- men en helt fantastisk rom.
Diplomatico Mantuano är väldigt bra också om du vill hålla dig till 400kr. Reservan ligger på 525kr och personligen tycker jag att det är värt 125kr extra men Manutano är den bästa under 400kr.Diplomatico är ju ett säkert kort. Kanske kör på en såntackar alla för svar
Blir nog en sådan imorgon på vägen hem...
https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/ron-barcelo-8706701Den här va grym! Kan bara inte hitta den någonstans tyvärr...
![]()
A.H Riise gör riktigt bra Rommer. Non plus Ultra är nästa inköp. Bör ske på Birka Cruise Romkryssning i Mars.Vet inte om det har varit uppe här innan (försökte söka) men min far har gått och blivit rom fantast och han bjöd på denna underbara skapelse för någon vecka sedan.
Den luktar på ett sätt, smakar på ett sätt i munnen och på ett tredje när man svalt den. Tre olika, men helt fantastiska smaker!
Rekommenderar starkt!
https://rombo.dk/kob-god-rom/ah-riise-rom/ah-riise-platinum-reserve-rum.html
(Bild lånad från interwebs)
![]()
Har inte smakat båda men rent spontant så borde det vara samma.Är det samma bara att flaskan är uppdaterad?
Vad tycker du? Fick faktiskt en sådan flaska idag av min tjej.
jo, jag gillar den riktigt mycket.Vad tycker du? Fick faktiskt en sådan flaska idag av min tjej.
För en som älskar rom men ej kryssningar, kan du utveckla det briljanta? Kanske blir att tänka om...Någon som ska på Birkas Rom-kryssning nu i mars? Förra årets kryssning var helt briljant så kör på den i år igen.
För en som älskar rom men ej kryssningar, kan du utveckla det briljanta? Kanske blir att tänka om...
Stort tack! Du har med ditt svar väckt mitt intresseDå det är en Stor Rom mässa på båten (hela övre delen av båten är en mässa med många importörer och märken) och dessutom Brika så är det stor skillnad på klientelet på denna kryssning mot Viking Line cinderella (22h party av div människor). Självklart dricker ju passagerana på denna kryssning också men inte på samma sätt. Utöver Rom mässan så finns det massor av föreläsningar och kurser om Rom att gå på under resan, har själv bokat mig på 4 olika kurser.
Men visst du är på en båt, du bor fortfarande i en hytt, det finns en buffe restaurang (som jag undviker) men du har även en a la carte restaurang som är helt ok. Men jag åker för att prova otroliga mängder Rom och gå på seminarium/kurser och träffa likasinnnade människor.
Gillar inte heller kryssningar i normala fall men Rom mässan vägde upp det.
Då det är en Stor Rom mässa på båten (hela övre delen av båten är en mässa med många importörer och märken) och dessutom Brika så är det stor skillnad på klientelet på denna kryssning mot Viking Line cinderella (22h party av div människor). Självklart dricker ju passagerana på denna kryssning också men inte på samma sätt. Utöver Rom mässan så finns det massor av föreläsningar och kurser om Rom att gå på under resan, har själv bokat mig på 4 olika kurser.
Men visst du är på en båt, du bor fortfarande i en hytt, det finns en buffe restaurang (som jag undviker) men du har även en a la carte restaurang som är helt ok. Men jag åker för att prova otroliga mängder Rom och gå på seminarium/kurser och träffa likasinnnade människor.
Gillar inte heller kryssningar i normala fall men Rom mässan vägde upp det.
Googla lite så hittar du nog en del info om den. Kompisen hade åkt någon gång på något liknande och då hade de några bord uppställda i tax freen. Fiasko.Stort tack! Du har med ditt svar väckt mitt intresse![]()
Kolla in romsortimentet på Mässan länk i länken.Stort tack! Du har med ditt svar väckt mitt intresse![]()
Det var typ detta jag såg framför migGoogla lite så hittar du nog en del info om den. Kompisen hade åkt någon gång på något liknande och då hade de några bord uppställda i tax freen. Fiasko.
Men inte på denna. Koll länken till romrom.se ovanDet var typ detta jag såg framför mig![]()
Nej jag förstod att så inte var fallet utifrån din beskrivningMen inte på denna. Koll länken till romrom.se ovan
Jag var också skeptisk som fan då deras vin smakar skit men rommen är riktigt bra. Känner du också smaken av choklad bak i gomen?Faktiskt positivt överraskad...mkt positiv tom...brukar vara skeptisk till ”kändis” vin o sprit
![]()