Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
All in9st 2004or kvar på mitt lokala systembolag, kanske får göra ett besök
Om man vill testa lite olika från Plantation så är det väl en bra ide.Hur är Plantation Experience egentligen? Är det riktigt bra rom alltihop eller är det mer tänkt för att prova lite olika?
Då kör vi, väntade tills jag hade tid att skriva ett par rader. Färgen är lite fylligare, lite mörkare, mer fat.
Förväntningarna är så höga. Det doftar torkad frukt, när man öppnar luckan med torkad frukt i ”hälsogodis”hyllan. Syrliga frukter, lite Zest. Massa fat.....sherry och romerskas bågar. Vill nog påstå att detta är den Diplo som doftat bäst.
Dags att smaka, fyllig. Som den perfekta olivoljan du får på semestern, lite varm och rund. Aningen bitter. Skumbanan, mycket banan.....kittlar i gommen. Den är överallt och ingenstans, jag saknar lite balans. Kakao övergår till en fudge som smälter och försvinner bort i eftersmaken.
Ska lufta en stund och se vad som händer.....bra början på helgen.
Skål romvänner
![]()
Underbart! Har väntat på en recension. Hur står den sig mot 04an?
Just där det blir orättvist. 05an är en riktigt god och bra rom, men 04 lirar i en helt egen liga
Om du får en rom framför dig i glaset som kostar 1300 flaskan så är det riktigt god, saknar lite svans och bättre avslut men riktigt god. Den borde funnits mer djup som avslutat upplevelsen mer elegant.Intressant! Du får gärna utveckla (om det är möjligt). Blev 05an lite av en besvikelse, eller var den bara väldigt bra fast på ett annat sätt? Tänker då förväntningarna efter 04an var såpass höga? Lite luddigt, men hoppas du förstår min poäng då dom spelade i olika divisioner! Är nyfiken på din målande motivering om varför och hur dom skiljer sig![]()
Hört blandat om den. Alltfrån meeh till överraskande god.Köpte denna idag, får se om den går att dricka
![]()
Jag kan säga så här, flaskan kommer räcka länge och jag kommer inte köpa en till.Hört blandat om den. Alltfrån meeh till överraskande god.
Väntar med spänning på vad du tycker. @Pelarn
Om du får en rom framför dig i glaset som kostar 1300 flaskan så är det riktigt god, saknar lite svans och bättre avslut men riktigt god. Den borde funnits mer djup som avslutat upplevelsen mer elegant.
Om du resonerar som jag att det är en fortsättning på Diplos Single vintage serie så inbillar jag mig att efterföljaren ska vara minst lika bra eller bättre än innan. Däri uppstår dilemmat. EMM är 2004 den överlägset godaste rom som finns för den summan. Så när efterföljaren kommer förväntar jag mig att det ska vara den godaste rom som finns i det segmentet....och tyvärr klarar den inte det. Den har lite kaxigare start men saknar det djupet, mognaden och balansen som jag upplever 2004an har. ÄR den, bra...absolut, men 2004 är bäst.
Fick tag i den sista flaskan på det lokala bolaget.
2005 fanns det gott om.
Men vi lyckades rota fram en från lagret
Det fanns en 2002:a också. Något att ha?
![]()
Nej 2002 är absolut inget att ha. Grattis du har ett av de godaste romflaskor som finns...2004 rockar![]()
Hur är Ambassador i jämförelse?
Gick det att dricka?Köpte denna idag, får se om den går att dricka
![]()
Gick det att dricka?
Vad dricker du nu? Finns den är SB? Min plantation reserva är slut så jag letar efter en ny sort. Jag gillar en mogen smak, inget slisk. Tips?Den där går absolut att dricka. Kanske inget att skriva hem om, men min tog slut. Å andra sidan brukar det inträffa med de flesta som korkas upp här hemma.. (ett undantag var faktiskt Plantation Pineapple)
Skål!
![]()
El Dorado 15.Vad dricker du nu? Finns den är SB? Min plantation reserva är slut så jag letar efter en ny sort. Jag gillar en mogen smak, inget slisk. Tips?