• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn


Vilket kanonpris!
 

Vilket kanonpris!
Såg det. Den gick snabbt också
 
Såg det. Den gick snabbt också
Letade först efter mest prisvärda-tråden. Är den borta?

Det var nog för bra pris! En ny kostar ju 13.800 med F-länk från Care of Carl, som även bjuder på en Sinn-katalog (som ändå är gratis). (Obs! Vilket skämt CoC är, säljer dyrare än Eriksson Urhandel och är inte ens AD?! Pinsamt.)
 
Letade först efter mest prisvärda-tråden. Är den borta?

Det var nog för bra pris! En ny kostar ju 13.800 med F-länk från Care of Carl, som även bjuder på en Sinn-katalog (som ändå är gratis). (Obs! Vilket skämt CoC är, säljer dyrare än Eriksson Urhandel och är inte ens AD?! Pinsamt.)
Det verkar som den tråden tagits bort.

Ja jag ogillar verkligen Sinn hos CoC
 

Vilket kanonpris!
Nja, sett till forumet är det väl vad de brukar gå för utan länk?
 
Har typ uteslutande kört 104 på gummi, men nu var det dags för lite förändring..

Brunt läder från @Maer här på forumet. 🙂

20210509_164722.jpg
 
Det är ett bra pris! Jag vill påstå att det är minst 1500 under snitt.
Enligt en snabb sökning på K&S har det sålts tre st 556A utan länk på forumet från 2019 och framåt, ingen av dem med ett pris över 6500. Jag köpte dessutom mitt ex för just 6 och 5 via PM här i Sinn-tråden. Det är ju så klart motsatsen till en exakt vetenskap, men jag ser det som en rimlig snarare än exceptionellt bra nivå.
 
Enligt en snabb sökning på K&S har det sålts tre st 556A utan länk på forumet från 2019 och framåt, ingen av dem med ett pris över 6500. Jag köpte dessutom mitt ex för just 6 och 5 via PM här i Sinn-tråden. Det är ju så klart motsatsen till en exakt vetenskap, men jag ser det som en rimlig snarare än exceptionellt bra nivå.
Ok, jag ger mig!😀
 
Enligt en snabb sökning på K&S har det sålts tre st 556A utan länk på forumet från 2019 och framåt, ingen av dem med ett pris över 6500. Jag köpte dessutom mitt ex för just 6 och 5 via PM här i Sinn-tråden. Det är ju så klart motsatsen till en exakt vetenskap, men jag ser det som en rimlig snarare än exceptionellt bra nivå.
Vidhåller att det är ett bra pris. Nästan ny mekanisk klocka från erkänd tillverkare. Och den gick snabbt.

Sedan om de brukar gå för det eller inte har jag ingen koll på
 
Nja, sett till forumet är det väl vad de brukar gå för utan länk?

Det är ett bra pris! Jag vill påstå att det är minst 1500 under snitt. Med länk...missade att det var utan länk!

Enligt en snabb sökning på K&S har det sålts tre st 556A utan länk på forumet från 2019 och framåt, ingen av dem med ett pris över 6500. Jag köpte dessutom mitt ex för just 6 och 5 via PM här i Sinn-tråden. Det är ju så klart motsatsen till en exakt vetenskap, men jag ser det som en rimlig snarare än exceptionellt bra nivå.

Vidhåller att det är ett bra pris. Nästan ny mekanisk klocka från erkänd tillverkare. Och den gick snabbt.

Sedan om de brukar gå för det eller inte har jag ingen koll på

Sträcker ut tungan;
Alldeles för billigt för en så bra klocka 😜
Det är väl oftast på länk, men ändå. Med ett nypris på ca 11.500 är det ovanligt stor värdeminskning på Sinn (i Sverige) jämfört med ett mikromärke. Och jämför man med UF, eBay och C24 är det ett riktigt pangpris!

Men det är förstås bra när man ska köpa.
 
Jag funderar på att köpa silikonband till min 556i, ska man ha viklås eller butterfly? Någon som provat om viklåset går att flytta över till h-länken?
 
Jag går i tankarna kring att skaffa en Sinn 103 St Sa men är tveksam till tjockleken på uret. Jag har 18,5cm kring handleden. Jag prövade uret nyligen och tänkte inte på tjockleken då, önskar att jag hade kollat närmare på det. I övrigt satt den toppen!

Ni som har en 103 St Sa, hur upplever ni tjockleken och vad mäter ni isåfall kring handleden? Är det någon här som köpt med solid caseback istället och upplever att det gör någon större skillnad? Får ni in klockan lätt under ärmarna eller hakar den ofta fast?

Tacksam för alla tankar och reflektioner ni har!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp