• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

500kr rabatt eller fri spårbar frakt för Sinn-tråds-folk på min 566i RS om någon är sugen ;)
IMG_2189.JPG

Ja ungefär samtidigt som Porsche fick för sig att använda små Audimotorer. Nä jag har quarts själv så jag gillar båda. Här har du en Sinn 810 som varit ute här på K&S om du vill jämföra.

Ja ungefär samtidigt som Porsche fick för sig att använda små Audimotorer. Nä jag har quarts själv så jag gillar båda. Här har du en Sinn 810 som varit ute här på K&S om du vill jämföra.

Lite snygg var den allt. Gillade färgen på siffrorna men quartz verkar vara läskiga grejer :eek:

OM man nu, mot alla förmodan, har snöat in på "smarta" klockor (skäms lite för att erkänna det) och låter sin älskade Sinn ligga oanvänd. Hur ska man förvara den bäst för att den ska må bra i sin ensamhet?
Ja har ingen klockuppdragare. Är t ex det ett måste eller klarar den av att ligga orörd en längre tid för att sedan snurras upp och gå lika smärtfritt som alltid innan?

Tacksam för tips!

OM man nu, mot alla förmodan, har snöat in på "smarta" klockor (skäms lite för att erkänna det) och låter sin älskade Sinn ligga oanvänd. Hur ska man förvara den bäst för att den ska må bra i sin ensamhet?
Ja har ingen klockuppdragare. Är t ex det ett måste eller klarar den av att ligga orörd en längre tid för att sedan snurras upp och gå lika smärtfritt som alltid innan?

Tacksam för tips!
du ska väl skaffa dig ett duostrap-istället? Så kan du ha båda klockorna på dig ;-) Klockorna kommer inte ta skada av att vila är min erfarenhet, men det finns två skolor där :)

Ooh, spännande! Rapportera gärna sen om färgerna matchar (om du kommer ihåg).

Vågar inte sätta min fot där ens nu. Fortfarande sjuk U1SE abstinens sen jag testade i vintras men hoppas försöka hålla mig tills vi vet vad nästa EZM är... det här nyfunna klock-intresset är inte bra för ekonomisk disciplin direkt. :hungover:

Ooh, spännande! Rapportera gärna sen färgerna matchar (om du kommer ihåg).

Vågar inte sätta min fot där ens nu. Fortfarande sjuk U1SE abstinens sen jag testade i vintras men hoppas försöka hålla mig tills vi vet vad nästa EZM är... det här nyfunna klock-intresset är inte bra för ekonomisk disciplin direkt. :hungover:
Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder oavsett om jag råkar få med mig nått därifrån, problemet är att man brukar bli så upp i varv när man står där att man glömmer det :cool: Tänker att det är rätt COVID-safe ändå. bilresa dit utan stopp, sedan besök utan övriga i butiken och sedan därifrån..

Ooh, spännande! Rapportera gärna sen om färgerna matchar (om du kommer ihåg).

Funderade även om inte en helsvart vridring eller på nått sätt "mer sliten" vridring hade fungerar väldigt bra till klockan, det är nog det enda jag stört mig på, att texten på vridringen är för "skarp" - men så är det väl med "fejkpatina"...

Tillbaka
Topp