• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Går i tankarna på en 556, och då med länk. Gillar designen och det lite mer tooliga utseendet. Ni med erfarenhet, hur upplever ni deras H-länk kontra F-länken? Tänker främst på komforten. Förstår att det är högst subjektivt då vi alla är olika😊
Jag tycker H-länken är väldigt bekväm. Vet att många stör sig på låset men för min del tycker jag det funkar - det gör jobbet och jag tycker finishen är helt ok. Hade själv en 556 som jag nästan uteslutande bar på Nato. Hoppas du slår till - ångrar ibland att jag sålde den.
 
Nato-shock rescue edition :).
1620985506764.png
 
Går i tankarna på en 556, och då med länk. Gillar designen och det lite mer tooliga utseendet. Ni med erfarenhet, hur upplever ni deras H-länk kontra F-länken? Tänker främst på komforten. Förstår att det är högst subjektivt då vi alla är olika😊
F, snyggare, typ kostym. H tooligare. Dessutom tycker jag att det är lättare att hitta storlek som passar på H, men jag gillar verkligen min 556 på f!
 
Går i tankarna på en 556, och då med länk. Gillar designen och det lite mer tooliga utseendet. Ni med erfarenhet, hur upplever ni deras H-länk kontra F-länken? Tänker främst på komforten. Förstår att det är högst subjektivt då vi alla är olika😊
Jag gillar H-länken för dess bekvämlighet och att man kan justera den. låset kunde varit mer arbetat men inget som stör mig,
Jag har även en F-länk med och har tur att den sitter bra, men där har man ju mindre chans att få den perfekt.
Båda är bekväma och bra länkar men om du gillar den tooliga känslan av 556 så känns ju H-länk som vinnaren (enl mig då såklart)

Har H-länk på U50 och F- länk på 104.
 
Jag gillar H-länken för dess bekvämlighet och att man kan justera den. låset kunde varit mer arbetat men inget som stör mig,
Jag har även en F-länk med och har tur att den sitter bra, men där har man ju mindre chans att få den perfekt.
Båda är bekväma och bra länkar men om du gillar den tooliga känslan av 556 så känns ju H-länk som vinnaren (enl mig då såklart)

Har H-länk på U50 och F- länk på 104.
Just möjligheten att kunna justera H-länken är ju en klar fördel. Samtidigt tycker jag F-länken är riktigt snygg. Får bege mig till Sundbyberg och kolla😊. Tack för din input👍🏻
 
Jag tycker H-länken är väldigt bekväm. Vet att många stör sig på låset men för min del tycker jag det funkar - det gör jobbet och jag tycker finishen är helt ok. Hade själv en 556 som jag nästan uteslutande bar på Nato. Hoppas du slår till - ångrar ibland att jag sålde den.
Så länge låset inte skaver så är det ok. Aldrig provat nato faktiskt🙈, har fått gör mig att klockan blir lite ”topp-tung”. Lutar åt köp faktiskt😊
 
Många som ställt samma fråga och är övertygad om att du kommer får samma svar :woot:
50% H-länk
50% F-länk

H-länken brukar få kritik gällande låset som upplevs av vissa som enkelt.
F-länken saknar finjusteringsmöjligheter.


Har H-länk på 756 och UX, bekväma!
Får helt enkelt prova bägge varianterna, men klar fördel för H-länkens möjlighet att kunna justera. Tack för ditt svar😊
 
Jag går i tankarna kring att skaffa en Sinn 103 St Sa men är tveksam till tjockleken på uret. Jag har 18,5cm kring handleden. Jag prövade uret nyligen och tänkte inte på tjockleken då, önskar att jag hade kollat närmare på det. I övrigt satt den toppen!

Ni som har en 103 St Sa, hur upplever ni tjockleken och vad mäter ni isåfall kring handleden? Är det någon här som köpt med solid caseback istället och upplever att det gör någon större skillnad? Får ni in klockan lätt under ärmarna eller hakar den ofta fast?

Tacksam för alla tankar och reflektioner ni har!
Det var den största anledningen till att jag till slut valde att släppa min 103 Klassik. Den är för hög. Åtminstone för mig som gärna har armbandet lite löst, och då känns det liksom svajigt.
 
Har också 18,5 cm och om handleden inte är alltför rund på ovansidan så tycker jag en Sa funkar, bäst då på länk.
Tycker att de tunna bandhornen på en 103:a är det man noterar i första hand. Värre då om boettsidorna är höga kan jag tycka.
 
Bär skjortor dagligen. Aldrig upplevt problem med någon klocka tbh. Men ogillar iofs tajt knäppta manschetter

Edit. Däremot har jag haft många klockor som käkat manschetter. De med heliumventil tex
 
Det blir inte ”topptungt” med ett, vad jag uppfattat det som, så lätt band?

Jag tror din fråga hänger ihop lite med hur man är van vid att bära klockorna på andra band/länkar.

Jag kör själv ganska tight i vanliga fall. Just Erikas MN straps har en jävligt skön stretch, och du "längdbeställer" dem även efter din egen omkrets på handleden. Det finns ju även justeringsmån på bandet. Allt som allt gör dock detta att de sitter fan så skönt även vid dagar då handleden växlar i omkrets pga. värme.

Jag har dessvärre inte testat något billigare MN, så har inget att jämföra mot Erikas. Så som jag tolkat andra är dock dessa de bästa.

För att summera din fråga dock.. 😂
Nej, inte ett dugg om du kör tight mot handleden.
Förmodligen ja, om du kör lite mer loose - men vettifan om det är tanken med dessa? Stretchen gör att de bärs extremt bekvämt dikt an.
 
Jag tror din fråga hänger ihop lite med hur man är van vid att bära klockorna på andra band/länkar.

Jag kör själv ganska tight i vanliga fall. Just Erikas MN straps har en jävligt skön stretch, och du "längdbeställer" dem även efter din egen omkrets på handleden. Det finns ju även justeringsmån på bandet. Allt som allt gör dock detta att de sitter fan så skönt även vid dagar då handleden växlar i omkrets pga. värme.

Jag har dessvärre inte testat något billigare MN, så har inget att jämföra mot Erikas. Så som jag tolkat andra är dock dessa de bästa.

För att summera din fråga dock.. 😂
Nej, inte ett dugg om du kör tight mot handleden.
Förmodligen ja, om du kör lite mer loose - men vettifan om det är tanken med dessa? Stretchen gör att de bärs extremt bekvämt dikt an.
Tackar för ett mycket utförligt svar!
 
Tillbaka
Topp