• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Färgmatchar med datorn idag ✌🏼
Ni som inte provat - superbekvämt med såna här band med stretch- ungefär som första paret jeans med stretch :woot:
Det här är ett billigt på Cheapest Nato Straps men sugen på att testa ett Erikas.
7A676D91-AD10-4551-AF6F-F139411F6294.jpeg

Bra tänkt. Missat det
AA937293-1936-4F92-A55A-B2F458609D9C.jpeg

Jag också! Nästan i alla fall?

20210512_143514.jpg
 
Är sugen på min första Sinn och ber om lite hjälp om denna. Vad får den att se ut på detta sättet, är nåt fel, oljan läckt ut, skyddsplast på glaset?
AE983A0A-C848-48CD-A01A-0DB7EF0743C1.png
Andra bilder ser normala ut.
Tacksam för alla inspel.
Edit: tack, skyddsplast efter service på glaset
 
Senast ändrad:
Är sugen på min första Sinn och ber om lite hjälp om denna. Vad får den att se ut på detta sättet, är nåt fel, oljan läckt ut, skyddsplast på glaset?
AE983A0A-C848-48CD-A01A-0DB7EF0743C1.png
Andra bilder ser normala ut.
Tacksam för alla inspel.
Har man tagit bort skyddsplasten och sätter tillbaka det långt senare så blir det luftbubblor, då ser det ut sådär.
 
Är sugen på min första Sinn och ber om lite hjälp om denna. Vad får den att se ut på detta sättet, är nåt fel, oljan läckt ut, skyddsplast på glaset?
AE983A0A-C848-48CD-A01A-0DB7EF0743C1.png
Andra bilder ser normala ut.
Tacksam för alla inspel.

Har man tagit bort skyddsplasten och sätter tillbaka det långt senare så blir det luftbubblor, då ser det ut sådär.
Har inte läst annonsen annat än bilderna här men känns som ett mindre lyckat försök att få den att se oanvänd ut. Jag har f.ö. plasten kvar till min UX vette fasen varför för någon sån där bild lägger jag inte ut om den ska säljas :). Får sälja plasten till @perhog.
 
Har man tagit bort skyddsplasten och sätter tillbaka det långt senare så blir det luftbubblor, då ser det ut sådär.

Har inte läst annonsen annat än bilderna här men känns som ett mindre lyckat försök att få den att se oanvänd ut. Jag har f.ö. plasten kvar till min UX vette fasen varför för någon sån där bild lägger jag inte ut om den ska säljas :). Får sälja plasten till @perhog.
Nu blev det tjat om skyddsplast igen (att ni aldrig lär er)

Alltså så här är det. SKYDDS PLASTEN ska sitta kvar, den är optiskt perfekt allt enligt tysk standard för skyddsplast. 😁

Bifogar en arkivbild med oförstörd skyddsplast på både fram och baksida.



IMG_1471.JPG
IMG_E1325.JPG
 
Det var en tulltjänsteman nyss i Kapellskär som fick syn på min U1 och berömde den, vilken skön lirare det var! Om du läser detta, för det var garanterat en klocksnackare, hoppas du blir nöjd med din Oris du berättade om :)

Nyligen inskaffat gummiband lagom till sommarvärmen:
2-AEB871-C-4-C29-49-AA-97-EC-11-AD72-FE6963.jpg
 
Det var en tulltjänsteman nyss i Kapellskär som fick syn på min U1 och berömde den, vilken skön lirare det var! Om du läser detta, för det var garanterat en klocksnackare, hoppas du blir nöjd med din Oris du berättade om :)

Nyligen inskaffat gummiband lagom till sommarvärmen:
2-AEB871-C-4-C29-49-AA-97-EC-11-AD72-FE6963.jpg
Sånt är riktigt skoj!
 
Går i tankarna på en 556, och då med länk. Gillar designen och det lite mer tooliga utseendet. Ni med erfarenhet, hur upplever ni deras H-länk kontra F-länken? Tänker främst på komforten. Förstår att det är högst subjektivt då vi alla är olika😊
 
Jag går i tankarna kring att skaffa en Sinn 103 St Sa men är tveksam till tjockleken på uret. Jag har 18,5cm kring handleden. Jag prövade uret nyligen och tänkte inte på tjockleken då, önskar att jag hade kollat närmare på det. I övrigt satt den toppen!

Ni som har en 103 St Sa, hur upplever ni tjockleken och vad mäter ni isåfall kring handleden? Är det någon här som köpt med solid caseback istället och upplever att det gör någon större skillnad? Får ni in klockan lätt under ärmarna eller hakar den ofta fast?

Tacksam för alla tankar och reflektioner ni har!
Har haft flera. Tjockleken i sig är ok, men diametern på klockan gör proportionerna tokiga tycker jag. Blir som en pelare på något sätt. Har aldrig lyckats tycka om dem och sålt dem vidare rätt snabbt.
 
Går i tankarna på en 556, och då med länk. Gillar designen och det lite mer tooliga utseendet. Ni med erfarenhet, hur upplever ni deras H-länk kontra F-länken? Tänker främst på komforten. Förstår att det är högst subjektivt då vi alla är olika😊
Många som ställt samma fråga och är övertygad om att du kommer får samma svar :woot:
50% H-länk
50% F-länk

H-länken brukar få kritik gällande låset som upplevs av vissa som enkelt.
F-länken saknar finjusteringsmöjligheter.


Har H-länk på 756 och UX, bekväma!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp