• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Mygg, knott, fästingar blidningar och riktigt feta bromsar!! Det hjälper inte ens med att vifta med min magiska ezm!!!
Försöker stråla ihjäl de små jävlarna...
7416547B-039E-488A-A0E0-EF7CFE837684.jpeg
 
Vad känns fel med länken?
Jag är felbyggd bara. :)
Har provat länk på flera klockor men jag får den inte till att sitta bekvämt under flera timmar, ett spänne med mikrojustering kanske hade hjälpt.
Handleden ändrar sig för mycket i storlek så passar jag in den på morgonen så stryper man blodtillförseln efter ett tag och för lös så "tippar/välter" klockan utåt.
 
Jag är felbyggd bara. :)
Har provat länk på flera klockor men jag får den inte till att sitta bekvämt under flera timmar, ett spänne med mikrojustering kanske hade hjälpt.
Handleden ändrar sig för mycket i storlek så passar jag in den på morgonen så stryper man blodtillförseln efter ett tag och för lös så "tippar/välter" klockan utåt.
Samma för mig och förstår precis vad du menar. Verktygslös microjustering on the fly vore ett välkommet tillskott.
Kan ej tänka mig att använda länkar längre som inte har den funktionen.
 
Jaha! Funkar det där gummit till 556 ?
Hur fungerar själva justeringen ?
Detta är till 22mm band (UX / 857) och jag vet inte om samma typ av spänne finns till 556.... Mycket enkel justering. Öppna metallflärpen, dra gummibandet till önskad position, fäll tillbaka flärpen. 5mm steg så mikro kanske är att ta i men funkar bra för mig.
Edit: Ursäkta skitiga bilder. Ser värre ut med förstorad bild kan jag meddela.
1626336092168.png
 
Detta är till 22mm band (UX / 857) och jag vet inte om samma typ av spänne finns till 556.... Mycket enkel justering. Öppna metallflärpen, dra gummibandet till önskad position, fäll tillbaka flärpen. 5mm steg så mikro kanske är att ta i men funkar bra för mig.
1626336092168.png
Känns som en riktigt vettig lösning.
Ska höra med Erikson Urhandel om vad dom kan rekommendera till 556an.
Tack!
 
Detta är till 22mm band (UX / 857) och jag vet inte om samma typ av spänne finns till 556.... Mycket enkel justering. Öppna metallflärpen, dra gummibandet till önskad position, fäll tillbaka flärpen. 5mm steg så mikro kanske är att ta i men funkar bra för mig.
Edit: Ursäkta skitiga bilder. Ser värre ut med förstorad bild kan jag meddela.
1626336092168.png
När kom detta spänne? Jag köpte mitt nytt från erikson urhandel för två veckor sedan och då sa dem specifikt att det inte finns justering på mitt spänne…
 
Övre är det gamla med divers extension link och det nedre är det nya med vertygslös justering men inte dyklänk.
1626338707991.png
Har ställt frågan nu till Erikson Urhandel om det nya går att köpa till 556an.
Edit: Det går fick jag till svars men för tillfället har dom slut på viklås och väntas få in fler i nästa vecka. Känns som att jag fick en nytändning på gummi nu :)
 
Senast ändrad:
Generellt så tycker jag det känns lite snett att Sinn inte har microjusteringar på sina länkar. Kan inte helt sätta fingret på varför, men för mig så känns det verkligen som att de borde kunna göra något som både är snyggt och hållbart.
 
Generellt så tycker jag det känns lite snett att Sinn inte har microjusteringar på sina länkar. Kan inte helt sätta fingret på varför, men för mig så känns det verkligen som att de borde kunna göra något som både är snyggt och hållbart.
Tänkte inte elda på mer, men måste hålla med @Ninna , länken/låsen kunde vara bättre! Minst sagt! Å andra sidan, jag vänjer mig med att byta handled! Höger funkar bättre i värmen!😀
 
Tänkte inte elda på mer, men måste hålla med @Ninna , länken/låsen kunde vara bättre! Minst sagt! Å andra sidan, jag vänjer mig med att byta handled! Höger funkar bättre i värmen!😀
Måste se om jag har skillnad på mina handleder jag med, har inte tänkt på det innan. :D
Jag älskar ju länk, men är inte lika förtjust i strypningen som kommer om eftermiddagarna.
 
Jag gillar nog det nya bättre men med det gamla fäller jag bara ut dykarlänken utan att ta av mig klockan och har bilhandlarhäng ett tag när det kniper. Det nya måste man ta av sig klockan för att justera lägena.
Då verkar det nya klart mer funktionellt.
Ska beställa ett sånt med min 556 I RS.
Finns det i olika färger ?
 
Obs 22mm. Spännet finns i stål, härdat stål och svart till 22mm banden. Banden finns i svart, vitt, rött, grönt. Blått?
Kul med lite olika alternativ.
Då får det bli ett besök på Erikson Urhandel inom en snar framtid.
Edit igen: Fick svar nu att de hade missförstått min fråga och det fanns endast till 22mm och därmed ej till 556an.
Synd men hoppas det kommer framöver.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp