• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

UX och jag har lekt låssmeder...
Till slut gav den upp och nu vill den på spa/ladda batterier i Tyskland 😅
696BD77C-C3F8-4E08-BF3D-DF53F2ED7C96.jpeg
DFF95A17-509C-41E3-9954-E5CAFF2B4203.jpeg
Ajaj. Enda fördelen är väl att det kommer kännas som en nyförälskelse när den är tillbaka
 
Kollat upp och den är från 2015.
Så här svarade Sinn;

"The battery should run for at least 5 years. Usually it shows the so-called "end of life" when it get weaker. The second hand than jumps every 4 seconds."
 
UX håller tiden igen som den brukar.
Tror den kanske blev sur då den mest legat i lådan den senaste tiden 😊
Rätt lustigt att dessa två klockor har likadana urverk.
6FD51D1C-8502-4514-81FB-B6DD70C7C966.jpeg


 
Ja är nog inte farligt egentligen, mer en känsla. Ska lägga en beställning om ett litet tag, behöver nytt bandverktyg. Har nån billig skit som jag svär över varje gång men blir aldrig av att köpa nytt.

Ingen leverans från Erikas än?
Vad vill du ha för bandverkyg?

Frågar för att jag själv börjar fundera på att leta/köpa något verktyg med tångfunktion. Jag är verkligen inte bra på att bara använda Sinns egna. Är väl i ärlighetens namn inte bekväm när jag lånar en Bergeon 6767-F heller så det kan vara handhavande problematik :eek:

Har någon i tråden något bra tips?
 
Vad vill du ha för bandverkyg?

Frågar för att jag själv börjar fundera på att leta/köpa något verktyg med tångfunktion. Jag är verkligen inte bra på att bara använda Sinns egna. Är väl i ärlighetens namn inte bekväm när jag lånar en Bergeon 6767-F heller så det kan vara handhavande problematik :eek:

Har någon i tråden något bra tips?
Jag har en Bergeon 7825, svindyrt men förenklar radikalt när länk skall av och på och man inte har borrade bandhål, borde vara lag på det. Till allt annat pill när länkar inte är involverade använder jag ett Bergeon 7767F, den är prisvärd!
 
Vad vill du ha för bandverkyg?

Frågar för att jag själv börjar fundera på att leta/köpa något verktyg med tångfunktion. Jag är verkligen inte bra på att bara använda Sinns egna. Är väl i ärlighetens namn inte bekväm när jag lånar en Bergeon 6767-F heller så det kan vara handhavande problematik :eek:

Har någon i tråden något bra tips?
Jag tänkte bara köpa ett typ 7767f eller 6767f. Osäker på skillnaden mellan dessa, någon som vet?
Undrar om inte @vanman hade någon form
av bandtång och kan recensera isf

Edit. Han hann svara före mig 😊
 
Jag har en Bergeon 7825, svindyrt men förenklar radikalt när länk skall av och på och man inte har borrade bandhål, borde vara lag på det. Till allt annat pill när länkar inte är involverade använder jag ett Bergeon 7767F, den är prisvärd!
Om någon stod jämte när man pillar på H-länken och erbjöd en sån tång för 2tkr skulle jag antagligen köpa en varje gång 😂
 
Jag har en Bergeon 7825, svindyrt men förenklar radikalt när länk skall av och på och man inte har borrade bandhål, borde vara lag på det. Till allt annat pill när länkar inte är involverade använder jag ett Bergeon 7767F, den är prisvärd!
Tack!
En sådan känns ju perfekt. Absolut svindyrt, men det kan vara en investering i ens mentala hälsa:D
 
Borde det inte finnas någon annan som gör en tång som fungerar, utan att vara så ämlans dyr? Det är ju en sak att ha en dyr om man byter professionellt, men privat är det lite svårt att motivera priset.

AV brukar jag kunna få en länk, men på är en annan femma...
 
Hej ni högre Sinn vetare och fantaster 😊

För mig är just Sinn nytt och jag har inga tidigare erfarenheter av huset/klockorna även om jag läst lite ytligt men aldrig fallit för dem.

Jag föll pladask för 144 St S Anniversary II som de släppt nu m.a.a sitt 60-års jubileum. Limiterad till 600 st.

Hade varit spännande att få höra era öppna och allmänna åsikter och tycken om denna klocka då jag funderar på att kanske slå till med ett köp via hemsidan 😊

Lite funderingar som iaf slog mig:
  • Hur brukar Sinns limiterade upplagor generellt stå sig?
  • Finns inte mycket skrivet om urverket Concepto C99001. Förstår att det är klockmakaren Concepto som gjort verket men det är i princip en Valjoux 7750 klon? Finns inte mycket att ta del av här, undra om det håller en högre standard och hur mycket Sinn generellt ”uppgraderar” bas-kalibrar, att använda arbetshästar som 7750 och 2822 är ju inget konstigt i sig men funderar på om Sinn är en ”high end modifier”, troligtvis inte. Undra varför de bara inte körde en 7750.
  • Förstår att modellen bygger på originalmodell som typ lanserades 1974 eller något sådant. Men det är egentligen en rip off ”design och utseendemässigt” av ”orginalet” Porsche Design Chronograph 1 från 1972 antar jag? Båda är ju tyska, vet inte om det hade något ihop?
  • De verkar ha haft klockan tillgänglig en tid på hemsidan, känns inte som trycket varit något vidare i försäljningen. Konstigt kan man kanske tycka då iaf jag förstått det som att Sinn har en uppsjö av fans och fantaster. Är det ett dyrt pris för att vara Sinn och vad tycker ni generellt om prisnivån för denna?
Aja, spännande med att upptäcka någon nytt iaf! 😊

Skärmklipp 2.PNG Skärmklipp 1.PNG
Bästa Sinnister och Alex, har ett exemplar kvar av 144an, så ni vet.
Trevlig helg till er alla!
 
Tack!
En sådan känns ju perfekt. Absolut svindyrt, men det kan vara en investering i ens mentala hälsa:D
Det är det absolut, att sätta tillbaka länken är en barnlek, det enda man skulle önska sig att det var ”gafflar” istället för ”spadar” på den, tror det finns på den som är ännu värre och kostar en 1500:- till…
 
Blev ordentligt sugen på denna
Det måste vara helt rätt pris!
Edit, dessutom är det en förbannat snygg klocka!
 
Tycker det! Rätt ovanlig med länken också. På nedsidan finns att den är från 2016 och snart kommer en service som måste göras av Sinn. Där tillkommer typ 3,5 tkr ink frakt antar jag
250sek i försäkrad frakt med DHL är vad jag brukar få bud på. Brukar gå att förhandla bort. Service, ja kanske...jag kör på till dom stannar!😃 Just länken gör att jag gillar den, som du skriver, inte så vanligt.
 
Tillbaka
Topp