Ölprofessorn
Basic
Riktigt kul att kunna använda sin drömklocka på drömjobbet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fixade till det där åt digPerfekt klocka
Ofan! En sådan skulle underlätta! Ngn som testat ngt liknande?Det pratades ju om en sådan där pincett som gör det lättare att ta bort och sätta tillbaka länk-armband. Bergeons model är ju ganska dyr. Såg denna på Amazon. Någon som testat denna?
Klockfjäderstångverktyg, V-formad pincett Klockfjäderstångpincettborttagningsverktyg Metallur reparationsverktygssats för klocktillverkare och reparatörer : Amazon.se: Mode
Klockfjäderstångverktyg, V-formad pincett Klockfjäderstångpincettborttagningsverktyg Metallur reparationsverktygssats för klocktillverkare och reparatörer : Amazon.se: Modewww.amazon.se
Absolut, se tidigare inlägg från mig i tråden. Men jag gissar att ”buy nice or buy twice”-regeln gäller även här….Ofan! En sådan skulle underlätta! Ngn som testat ngt liknande?
Absolut, se tidigare inlägg från mig i tråden. Men jag gissar att ”buy nice or buy twice”-regeln gäller även här….
Provade en ”billig” innan och spetsarna gick typ direkt…Ja, det är ju alltid det som är grejen. Tre gånger så dyrt är inte alltid tre gånger så bra. Men ibland är dåliga verktyg verkligen sämst. Just därför är ju frågan om det kan vara värt att testa den inte helt så dyra.
25% moms på köpebeloppet och frakten sen tillkommer väl 100-150 kr i avgift medNågon som köpt klocka från Japan?? Och som har koll på avgifter....
Hittade ett inlägg på ett forum som sa att man dessutom får importavgifter på 14%....25% moms på köpebeloppet och frakten sen tillkommer väl 100-150 kr i avgift med
Tillbakadragen, ångesten blev för stor.Ojoj, nu har @Jeser90 lagt ut sin 144:a (https://klocksnack.se/threads/sinn-144-pvd-vintage.152243/) hade jag inte varit tvärpank så hade jag slagit till på den! Hoppas den stannar i tråden!
Bra beslut!Tillbakadragen, ångesten blev för stor.
Tack . Tror många bevakade denna annons med fingret på avtryckaren. Vissa gånger blir jag glad när klockor blir sålda eller tillbakadragna.Tillbakadragen, ångesten blev för stor.
inte vid köp ifrån japanHittade ett inlägg på ett forum som sa att man dessutom får importavgifter på 14%....
Ful modell baraBästa Sinn’en jag har haft. Oerhört tydlig och informativ med grym lume!
Jag köpte en sån där demagnetiser för något år sen, funkar jättebra!
Hm... alla mina klockor är magnetiska
Brutal ärlighet i den här tråden! BÄST!Ful modell bara
hittade en på amazon för 40:-??Jag köpte en sån där demagnetiser för något år sen, funkar jättebra!
Mm. Min 556 är ju vackrare som klocka betraktat, men AW’n växer på mig starkt och det känns som att de övriga fem kan få vänja sig vid att stanna i klocklådan en tid framöver.Ful modell bara
40kr är väl så billigt att det faller utanför regeln ;-), tror det fanns en tråd om avmagnetiserare….hittade en på amazon för 40:-??
Tänker att även här gäller citatet ovan...
hittade en på amazon för 40:-??
Tänker att även här gäller citatet ovan...
AW, after work....nääää äpple klocka!! Tar AW, i baren hellre än på armen!!Mm. Min 556 är ju vackrare som klocka betraktat, men AW’n växer på mig starkt och det känns som att de övriga fem kan få vänja sig vid att stanna i klocklådan en tid framöver.
Så den glider bättre genom vattnet?Såja- var inte så svårt.