• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

U15 är inte så tokig?
1740231852811.png

Gillar modellen. Bara tavlan som förstör allt för mig. Ser ut som den blivit sjuk eller nåt

U15 är inte så tokig?
1740231852811.png

Färgen/utförandet på vridringen tycker jag är lyckad. Tycker dock tavlan är 👎🏻 pga. bubblorna, hade varit 100ggr mera intressant med någon djup blåmetallick-ton. Mera harmonisk/mystisk. Ingenting som väcker habegär för min del tyvärr. Kanske var tydlig haha? Jag vill inte ha några bubblor.

Då är en 556 I B på väg från Tyskland. Lustigt nog finns en blå till salu här på KS till ett fantastiskt bra pris, men jag ville absolut ha f-länk och utan ghost date, så den gick bort. Jag har fått bekräftat att Sinn använder Sellita SW200-1 b (no date) i denna modell, så nu hoppas jag att det stämmer.

Gillar verkligen den blå nyansen ihop med den satinerade f-länken.

1000015804.jpg

Då är en 556 I B på väg från Tyskland. Lustigt nog finns en blå till salu här på KS till ett fantastiskt bra pris, men jag ville absolut ha f-länk och utan ghost date, så den gick bort. Jag har fått bekräftat att Sinn använder Sellita SW200-1 b (no date) i denna modell, så nu hoppas jag att det stämmer.

1000015804.jpg
Riktigt snygg!

1000015804.jpg
Har haft den konfigurationen och tror du kommer bli nöjd.
1740427399702.jpeg

👍

Har haft den konfigurationen och tror du kommer bli nöjd.
1740427399702.jpeg
Tjusigt! 😍 Det är lite IWC Mark XVIII/XX över den här konfigurationen, fast mer sparsmakat och cleant med index och no-date. Länken tycker jag faktiskt Sinn gör snyggare, även om IWC har en behändig mikrojustering i sin. Just Sinns f-länk är jag ett mycket stort fan av. Gedigen, lyxig och skön.

👍

Tjusigt! 😍 Det är lite IWC Mark XVIII/XX över den här konfigurationen, fast mer sparsmakat och cleant med index och no-date. Länken tycker jag faktiskt Sinn gör snyggare, även om IWC har en behändig mikrojustering i sin. Just Sinns f-länk är jag ett mycket stort fan av. Gedigen, lyxig och skön.
Kan bara hålla med om f länken. Funderade nyligen om det finns en tegimenterad satinerad f länk som skulle passa 836. Saknar den delen av min 556…

Den kombon hade varit sanslöst classy! Sinn 900 finns med tegimenterad f-länk, så det hade ju varit möjligt i teorin.
Jag vet! Enligt hemsidan är den dock endast kompatibel med 900, 950, 958 och 3006. Förstår verkligen inte att de inte gjorde en åt 836… Det är ju inte deras mest populära modell, men eftersom det redan finns en likadan länk borde en till med lite annan ändlänk väl inte vara en massiv investering? Tur att gummit är så jäkla bra iaf 🥰

1000015804.jpg
Det är en helt fantastisk klocka.
Körde ofta min på ett vitt gummi på sommaren, ruggigt bra kombo imho

Det är en helt fantastisk klocka.
Körde ofta min på ett vitt gummi på sommaren, ruggigt bra kombo imho
Minns att jag sett det! I sommar kommer jag helt klart testa gummi. Har ett marinblått tropic från Wolbrook som jag tror matchar tavlan perfekt. Kanske något vitt också som du skriver för att matcha lysmassan. Det är nog bilderna på din I B som gjorde att jag fick upp ögonen för modellen.

1000015804.jpg
Verkligen en GADA det där! Grym på länken.👍🏻 Minns att jag provade den "blåa" 556an för några år sedan, men den tavlan var mycket mera lila i sin ton, har Sinn gjort om tavlan eller är fortfarande den?

Verkligen en GADA det där! 👍🏻 Minns att jag provade den "blåa" 556an för några år sedan, men den tavlan var mycket mera lila i sin ton, har Sinn gjort om tavlan eller är fortfarande den?
Håller med! Jag är inne i en "GADA no-date 36-39 mm"-fas just nu. 😁 Denna modell är en av de bättre i den kategorin anser jag.

Tycker mig minnas att någon watchtuber nämnde att tavlan skiftade åt lila i visst ljus. Samma fenomen med Oris Aquis. I halogenbelysningen i vårt badrum ser den riktigt lila ut. Men kanske var det en äldre variant, precis som du skriver, för i bilder och videor från de senaste två åren ser den väldigt neutralt blå ut. Jag återkommer när jag hunnit testa klockan i olika belysningar helt enkelt. @Kaffefredrik, vad tycker du?

Tillbaka
Topp