• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

lite OT men vi var iallafall två sinister
54AF65CB-1E82-4A8B-9BD7-C348B85D5789.jpeg
Den där är bara sååååå grym! Grattis! Inte alls avundsjuk... :woot:
 
Så är det såklart :D Men det här är min första bekantskap med detta typ av band så jag blev lite extra exalterad :p
Sjukt bekvämt men en aning besvärligt att få på sig och "säkra"...
När flög Roberton in??
Missat eller så får jag skylla på hjärnskadan 😁
Funkar väldigt bra på högre klockor tycker jag. Håller med att det är krångligt att säkra..
 
Där ser man, tack så mycket för bilden! Kanske lutar sig åt en 104 då, hört att den upplevs mindre. Där möts kanske 104 och 556 på mitten?
Nej det kan jag säga direkt att den inte gör! Jag har haft båda o 556 två gånger dessutom. Den både är, ser och känns mindre än 104. Det sagt så är båda i en trevlig storlek. Själv gillar jag mindre ur o föredrar 36 till 38 in storlek om det inte är vridring. Då kan jag gå upp mot 41. 104 har enligt skön form på luggarna och är nog ungefär lika "kort" på armen som 556. Båda är kanonbra för sin typ av klocka men köp inte 104an för att den skall kännas mindre. Och.....du får ha sjukt smaka armar för att bli missnöjd med 556 för att den är för stor.
 
Hoppas det går lite snabbare nu. Vad var det du köpte? Något specialtillverkat?
En 356 med heltvit lysmassa (samma som finns på 556 och U50 osv) istället för den lite ljusgröna. Kan inte namnen på dem, men det är väl C3 superluminova i original tror jag.
Tippar på att original lyser mycket starkare, men sånt har aldrig stört mig. Det som stör mig är den ljusgröna färgen 😁
 
Senast ändrad:
En 356 med heltvit lysmassa (samma som finns på 556 och U50 osv) istället för den lite ljusgröna. Kan inte namnen på dem, men det är väl C3 superluminova i original tror jag.
Tippar på att original lyser mycket starkare, men sånt har aldrig stört mig. Det som stör mig är den ljusgröna färgen 😁
Dum fråga men lägga i ny lysmassa är det ngt som en bra urmakare kan göra?
 
Dum fråga men lägga i ny lysmassa är det ngt som en bra urmakare kan göra?
Har absolut ingen aning men skulle gissa troligen inte? Det är väl typ som en färg, antar jag? Så då skulle du behöva skrapa bort det gamla och ersätta exakt på rätt sätt igen? Låter inte som ett recept för framgång utan rätt utrustning med typ rätt sorts mall eller hur det nu går till 🤔
 
En 356 med heltvit lysmassa (samma som finns på 556 och U50 osv) istället för den lite ljusgröna. Kan inte namnen på dem, men det är väl C3 superluminova i original tror jag.
Tippar på att original lyser mycket starkare, men sånt har aldrig stört mig. Det som stör mig är den ljusgröna färgen 😁
Den vitare är C1 och den lyser mycket riktigt svagare. Det finns en uppdaterad variant av C1 som bla Christopher Ward använder. Den lyser lite bättre men C3 är överlägset starkast i mörker. Men inte helt vit i dagsljus. Bästa kompromiss tycker jag är bgw9 som är nästan helt vit och lyser starkt och snyggt blått. (Beroende lite på färg på urtavla kan ju blått bli fel men rent generellt gillar jag den)
 
Tillbaka
Topp