• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hehe, jag blir alltid lite hetsig när folk tror att Saab borde, eller kunde, räddas.
Ett företag som mer eller mindre konstant gjorde förluster i modern tid och som aldrig fick tillräcklig volym. Öppnade fabriker som sedan stängdes två år senare… Först Wallenberg, sedan GM fick stoppa in massor av pengar.
Och då gillar jag ändå Saab bilar och har kvar en själv. Men företaget var kass 😁
Javisst har det varit ett problematiskt bolag, jag vill tro att om någon kom in, köpte SAAB och tvingade på bättre affärsmässighet, bättre än GM, så kanske det hade gått. Men det går inte att veta.
 
Javisst har det varit ett problematiskt bolag, jag vill tro att om någon kom in, köpte SAAB och tvingade på bättre affärsmässighet, bättre än GM, så kanske det hade gått. Men det går inte att veta.
OT;
Att nya modeller under varumärket är elektriska, kinesiska och otroligt prisvärda.
Privathyr för 2000:-/månaden.
- Allt ingår utom elen.
Vem kunde tro det i slutet av 80-talet när jag höll på med engelska gamla bilar...
 
Gjorde en räd på Erikson igår. Kom dit inställd på att skaffa mig en "riktig" flieger (min 104a känns mer som mellanting mellan dykare och flygare). Föll dock pladask för U50.. så kompromisslös, unik och så imponerande med sina 500 m trots bara 11 mm tjock.

Blir ett inbyte av min kära blästrade 104a som tyvärr tappat för mycket i känsla hos mig. Min nya Sinn får jag hämta ut senare då jag var lite besvärlig och bad dem beställa in en ny till butiken (inget fel på utställningsexemplaret men jag älskar "nytt"). Mycket trevligt bemötande och fin service!

20210904_132309.jpg
 
Fasen vad kul, hade jag aldrig kunnat gissa mig till! Bra att veta, nu med en UX SDR på väg hem 😇

Det var ett riktigt bra pris på den om det var @TibbeTabb ´s UX.

Anledningen att jag testade var att min MacBook Pro drabbats att en defekt med AR-beläggningen. Detta hade Apple tagit på garanti, bara det att man själv var tvungen att hitta den infon och inget de skickade ut. Så när jag väl upptäckte det hade deras tidsgräns löpt ut, hur man nu kan ha en tidsgräns på ett fabrikationsfel. När jag googlade runt på fenomenet, Staingate, så dök det upp flera som använt sig av olika typer munskölj och microfibertrasa. Så efter lyckat resultat på skärmen till laptopen fick 656 samma behandling med mycket gott resultat. Där är bakgrunden :)
 
Gjorde en räd på Erikson igår. Kom dit inställd på att skaffa mig en "riktig" flieger (min 104a känns mer som mellanting mellan dykare och flygare). Föll dock pladask för U50.. så kompromisslös, unik och så imponerande med sina 500 m trots bara 11 mm tjock.

Blir ett inbyte av min kära blästrade 104a som tyvärr tappat för mycket i känsla hos mig. Min nya Sinn får jag hämta ut senare då jag var lite besvärlig och bad dem beställa in en ny till butiken (inget fel på utställningsexemplaret men jag älskar "nytt"). Mycket trevligt bemötande och fin service!

20210904_132309.jpg

Strålande val och jag förstår helt känslan av att vilja ha en helt ny som ingen annan har haft på armen. Stort grattis ☺️
 
OT;
Att nya modeller under varumärket är elektriska, kinesiska och otroligt prisvärda.
Privathyr för 2000:-/månaden.
- Allt ingår utom elen.
Vem kunde tro det i slutet av 80-talet när jag höll på med engelska gamla bilar...
Har en sån MG på gården. Förvånansvärt bra.
Dock så är skillnaden att den till både utvecklas och tillverkas i Kina, till skillnad från Volvo som utvecklas här, och byggs lite här och var.
 
Om vi tar det där med ägande, produktion och delar till klockvärlden. Har förstått att för att få skriva ”swiss made” krävs att en viss (hög) procent av delar och montering sker i Schweiz. Mer eller mindre alla verk kommer ju därifrån så en stor del måste redan vara klart där. Men någon som vet exakta regler?
Foto på made in Germany men med schweiziskt quartsverk
BC305B31-7583-4A20-92BD-9683C4859454.jpeg
 
Om vi tar det där med ägande, produktion och delar till klockvärlden. Har förstått att för att få skriva ”swiss made” krävs att en viss (hög) procent av delar och montering sker i Schweiz. Mer eller mindre alla verk kommer ju därifrån så en stor del måste redan vara klart där. Men någon som vet exakta regler?
Foto på made in Germany men med schweiziskt quartsverk
BC305B31-7583-4A20-92BD-9683C4859454.jpeg
 
Tillbaka
Topp