• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Meh! Gud vad dumt. Jag pratade med två olika (kollade historiken). En Jasmin och en Joachim. Mest Jasmin tror jag. De var mer tillmötelsegående i början men sen där på slutet som jag skrev tidigare i tåden, så svarade hon också kort och avhugget och bara precis minsta möjliga.

För mig är den där gulgröna färgen ihop med det kritvita tavlan totalt omöjligt. Det skär i ögonen. Hade lysmassan varit helvit hade den inte varit ett dugg omöjlig för ett köp.
Och läckert, som du säger, med att lysa blå. Som en vinterklocka.

Ja det är inte klokt vad man saknar Sandra, aka Awesome Sinn-Girl, på kundsupporten. Lånar bild från Yonsson taget i Basel 2018 med både Sandra och Tim. Två tunga förluster för Sinn.

Både en bra vinter- men även sommarklocka. Nu blir jag inte så gyllenbrun som önskat, men den vita tavlan blir nog ändå fräsch mot en rödrosa solsvedd arm 😅

9319ACC1-FC81-45C8-A751-7FC273DD2BB9.jpg
 
Ja det är inte klokt vad man saknar Sandra, aka Awesome Sinn-Girl, på kundsupporten. Lånar bild från Yonsson taget i Basel 2018 med både Sandra och Tim. Två tunga förluster för Sinn.

Både en bra vinter- men även sommarklocka. Nu blir jag inte så gyllenbrun som önskat, men den vita tavlan blir nog ändå fräsch mot en rödrosa solsvedd arm 😅

9319ACC1-FC81-45C8-A751-7FC273DD2BB9.jpg

Trist... det var lite före min Sinn-tid tror jag.
 
Kanske trådens mest polerade kristall:). Alltså den AR satt! Slutgiltiga lösningen efter testat lite olika polermedel blev: Dremel hastighet 1 och 2 med Tormek metallpolermedel. för slutpolering av kniveggar. Skitnöjd med slutresultatet men vågar inte rekommendera metoden om man inte som jag redan hade en irriterande skada på AR-coatingen som jag bara inte accepterar. Testa först tidigare rekommenderade manuellt utförda Plax Cool Mint metoden eller polywatch.
1630831652070.png
 
.
Kanske trådens mest polerade kristall:). Alltså den AR satt! Slutgiltiga lösningen efter testat lite olika polermedel blev: Dremel hastighet 1 och 2 med Tormek metallpolermedel. för slutpolering av kniveggar. Skitnöjd med slutresultatet men vågar inte rekommendera metoden om man inte som jag redan hade en irriterande skada på AR-coatingen som jag bara inte accepterar. Testa först tidigare rekommenderade manuellt utförda Plax Cool Mint metoden eller polywatch.
1630831652070.png
Snyggt!
Skulle nog aldrig våga.
Frågade ju Sinn om det var olika AR och de svarade att de använde sju olika.
Undrar om de är olika svåra att polera bort?
 
Senast ändrad:
Antalet klocktillverkare i den här staden är otrolig. Här reklam för en grön damklocka på flygplatsen.

Snyggt!
Skulle nog aldrig våga.
Frågade ju Sinn om det var olika AR och de svarade att de använde sju olika.
Undrar om de är olika svåra att polera bort?
Handpolering med Autosol, tandkräm flera vändor och polywatch hände ingenting även fast jag verkligen försökte enl. alla rekommendationer och instruktioner. Även med Dremeln körde jag över 10 vändor innan jag var nöjd. Antar att det är olika AR som du säger eller så är jag helt enkelt inte tillräckligt duktig eller mot förmodan för försiktig.
 
Sitter och funderar... Är det nån som testat ett vitt band till svart 556? Har fått för mig att det kan bli bra, men tänkte att det finns säkert någon här som testat redan 😀
 

Bilagor

  • 16308411596158965686818922043482.jpg
    16308411596158965686818922043482.jpg
    415.6 KB · Visningar: 5
Sitter och funderar... Är det nån som testat ett vitt band till svart 556? Har fått för mig att det kan bli bra, men tänkte att det finns säkert någon här som testat redan 😀

Jag tror att du får bli en stilbildare gällande detta :) Mig veterligen har ingen postat 556 + vitt band i tråden och vid en snabb googling går man bet på att hitta en sådan kombo.
 
Jag tror att du får bli en stilbildare gällande detta :) Mig veterligen har ingen postat 556 + vitt band i tråden och vid en snabb googling går man bet på att hitta en sådan kombo.
Nej, jag hittade inte heller något. Men det betyder ju inte att det inte testats...😉

Tips på bra ställen att inhandla vita band i silikon eller gummi tas tacksamt emot. Blev inte helt såld på Garmin...
 
Tillbaka
Topp