• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nära nu!!!🥰
16318933421715482552614001981332.jpg
 
Och visst;
Kanske en omöjlig fråga att svara på.

Helt omöjligt är det nog inte :) Mitt problem är ju kanske snarare det att A Sa B och Klassik 12 drar åt ett håll och St åt et annat. Som jag sagt tidigare "lika men ändå så olika". Beror helt på vad man vill ha av sin(n) 103. Dessbättre är jag (just nu) så pass lyckligt lottad att jag inte behöver ta det beslutet, vilket jag är oerhört tacksam över.😅
 
Helt omöjligt är det nog inte :) Mitt problem är ju kanske snarare det att A Sa B och Klassik 12 drar åt ett håll och St åt et annat. Som jag sagt tidigare "lika men ändå så olika". Beror helt på vad man vill ha av sin(n) 103. Dessbättre är jag (just nu) så pass lyckligt lottad att jag inte behöver ta det beslutet, vilket jag är oerhört tacksam över.😅
Jag skulle ta min 756.
Har mest historia med den ✊🏽
 
Ok... Det här är sjukt svårt... Men om jag enbart får behålla en klocka i samlingen och allt annat är detsamma som nu så skulle jag nog säga 656. Den funkar till allt, är i min mening ett snäpp över 556 (tekniskt). Tar vilka band som helst, inklusive länk, och är jättetrevlig i storlek och komfort. Skulle nog i värsta fall kunna leva med bara den helt enkelt.
 
Ok... Det här är sjukt svårt... Men om jag enbart får behålla en klocka i samlingen och allt annat är detsamma som nu så skulle jag nog säga 656. Den funkar till allt, är i min mening ett snäpp över 556 (tekniskt). Tar vilka band som helst, inklusive länk, och är jättetrevlig i storlek och komfort. Skulle nog i värsta fall kunna leva med bara den helt enkelt.
oj då 🤔 Det innebär att ett par godbitar snart blir till salu :p
 
Ok... Det här är sjukt svårt... Men om jag enbart får behålla en klocka i samlingen och allt annat är detsamma som nu så skulle jag nog säga 656. Den funkar till allt, är i min mening ett snäpp över 556 (tekniskt). Tar vilka band som helst, inklusive länk, och är jättetrevlig i storlek och komfort. Skulle nog i värsta fall kunna leva med bara den helt enkelt.
En rackarns bra klocka.
Många som kallar den Sinn Explorer på olika forum.
 
Jag hör en inre röst som säger att @Yoko😂 snart kommer att sälja flera godbitar till mig :p
I värsta fall tolkade jag som positivt då det värsta för dig blir det bästa för mig 😂

Några sidor bakåt i tråden skulle ju du byta märke och inte köpa fler Sinn.😄 Varför hackar du på mig om att sälja av mina Sinn? 😂 Känner mig vuxenmobbad😉 Men "shit happens" så ved vet jag, över tid...
 
Några sidor bakåt i tråden skulle ju du byta märke och inte köpa fler Sinn.😄 Varför hackar du på mig om att sälja av mina Sinn? 😂 Känner mig vuxenmobbad😉 Men "shit happens" så ved vet jag, över tid...
Inte några, det är minst 50 sidor och mycket har hänt sedan dess. Det är absolut inte vuxenmobbning bara lite vanligt kamratförtryck 😂
Det där med flera sinnar var allvar på den tiden men sen lyckades Erikson sälja en 142a, en 103 klassik12 och en klocklåda så nu är jag tvungen att snabbt hitt 5 nya sinnar :rolleyes:
 
Inte några, det är minst 50 sidor och mycket har hänt sedan dess. Det är absolut inte vuxenmobbning bara lite vanligt kamratförtryck 😂
Det där med flera sinnar var allvar på den tiden men sen lyckades Erikson sälja en 142a, en 103 klassik12 och en klocklåda så nu är jag tvungen att snabbt hitt 5 nya sinnar :rolleyes:

Härligt att det blivit ett par till av fantastiska Sinn modeller :heart: Och roligt att höra att du funderar på att fylla de resterande platserna i lådan med fler. (Låt bli mina bara...) 🙃 Vad blir nästa på listan? (förutom de svåråtkomliga du redan nämnt)
 
Härligt att det blivit ett par till av fantastiska Sinn modeller :heart: Och roligt att höra att du funderar på att fylla de resterande platserna i lådan med fler. (Låt bli mina bara...) 🙃 Vad blir nästa på listan?
Har lite förhoppning att på sikt hitta några gamla vintage och kanske några speciella LE vem vet :)
Lovar att låta bli dina klockor (den här veckan i alla fall ) ;)
 
Tillbaka
Topp