• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

För en vecka sedan var jag väldigt nöjd med min trippel och var ”färdig” med Sinn. Sen kommer den förbaskade @Dr. D och börjar skriva om 903. 😂 Nu är jag fortfarande nöjd men inte färdig

skulle verkligen vilja ha en manuell dock men osäker på vintage.

Bra att tänka på om du är tveksam till vintage att åtminstone de äldsta Sinn 903/Breitling 806-casen är inte speciellt vatten- eller ens dammtåliga. Pingar in @JensBP här som har koll på det här.

Vet inte hur det förändrades fram till 90-talarna, men annars så har ju nya 903 trevliga mått och som bonus 10ATM vattenresistens. 903 St B E är kalasbra. Lånad bild på B, min 903 på den andra bilden.

Sinn+903+St+BE+-+2017+Watch+Vault+(2).jpg
IMG_20181009_114859.jpg
 
Bra att tänka på om du är tveksam till vintage att åtminstone de äldsta Sinn 903/Breitling 806-casen är inte speciellt vatten- eller ens dammtåliga. Pingar in @JensBP här som har koll på det här.

Vet inte hur det förändrades fram till 90-talarna, men annars så har ju nya 903 trevliga mått och som bonus 10ATM vattenresistens. 903 St B E är kalasbra. Lånad bild på B, min 903 på den andra bilden.

Sinn+903+St+BE+-+2017+Watch+Vault+(2).jpg
IMG_20181009_114859.jpg
Jo den blå är fantastiskt fin.
Men det lockar lite med handjagat. Fast om det blir ngt i framtiden blir det säkert modernt
 
En dykare är för enkel, det händer inget, inget att titta på. Jag vill ha en klocka med lite mer liv i. Är säkert inget fel på dykare men men.vi är alla olika. :)
Håller egentligen med. Gillar kronografer.
Däremot fastnade jag hårt på UX. Kompromisslös design. Dessutom används den ”på riktigt” i nutid.
Men en kronograf är mycket snyggare
 
Håller med. Lemania är fin. Fanns inte den även med 24h?
Jag är ju dock inte så försiktig med mina klockor och är lite orolig för det där med gamla grejor.
Har inte heller ngn urmakare på nära håll som jag känner kan det där

24timmars är riktigt häftig. Jag skulle lätt kunna tänka mig att ha en liten minisamling i samlingen med olika 903.
 
Det sorgliga med att läsa alla inlägg på tråden om alla fantastiska modeller är att inse att de få man har inte ens platsar på metallåtervinningen 😭
 
Tillbaka
Topp