• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Funderar dock på hur du kunde ”råka” ha ett mesh hemma? @Clark Kent

Gjorde en halvhjärtat inventering igår av alla klockpryttlar och hittade en band/länkpåse med 22mm-varianter som jag haft till min Certina Chronolympic Regatta. Där låg ett par perlon, länken den kom på och meshet som jag faktiskt köpte själv för att jag tyckte att det skulle passa bra med de raka ändarna mot den kantiga boetten :)

IMG_20210918_132110.jpg
 
Gjorde en halvhjärtat inventering igår av alla klockpryttlar och hittade en band/länkpåse med 22mm-varianter som jag haft till min Certina Chronolympic Regatta. Där låg ett par perlon, länken den kom på och meshet som jag faktiskt köpte själv för att jag tyckte att det skulle passa bra med de raka ändarna mot den kantiga boetten :)

IMG_20210918_132110.jpg
Det som göms i snö.. osv ;-) Riktigt snyggt blev det iallafall!
 
Ja, men om vi skulle ta och sälja tre helt fantastiska klockor :banghead::banghead::banghead: Tänk vilken samling man skulle ha om pengar inte var en faktor.

@Yoko Jag har väl första tjing på tillbakaköp för 256 om du skulle drabbas av samma tillfälliga delirium som jag gjorde? 🌻 💚 Ändå lite kul att den hittade från Japan, via Australien och sen hit till Sverige :)

Skärmavbild 2021-09-16 kl. 09.04.27.png

Hmm... Efter att ha tittat på den här bilden ytterligare ett par gånger så börjar jag inse att jag kanske borde ha en 144 i samlingen🤔 Har tidigare haft lite svårt med boettformen men den är fasen riktigt läcker. 💸😢
 
Hmm... Efter att ha tittat på den här bilden ytterligare ett par gånger så börjar jag inse att jag kanske borde ha en 144 i samlingen🤔 Har tidigare haft lite svårt med boettformen men den är fasen riktigt läcker. 💸😢

Saknar den helt klart. Minns fortfarande känslan hur jag tyckte att de röda visarna poppade när jag satt på parkeringen på Arlanda efter att ha träffat @-RI- och gjort upp affären. Hm, undrar om jag har kvar bilder. Tycker om de första bilderna man tar när man har en ny klocka. Det är en speciell känsla när man ska lära känna varandra :)
 
Sinn U50, vad tycker tråden om tegimenterad jämfört med utan? Färre repor och så såklart men är det så farligt med lite slitage på en sån klocka.
Sen undrar jag hur stor skillnad det gör för klockans utseende. Kanske någon som har en jämförelsebild? 🙂
 
Saknar den helt klart. Minns fortfarande känslan hur jag tyckte att de röda visarna poppade när jag satt på parkeringen på Arlanda efter att ha träffat @-RI- och gjort upp affären. Hm, undrar om jag har kvar bilder. Tycker om de första bilderna man tar när man har en ny klocka. Det är en speciell känsla när man ska lära känna varandra :)
Den var verkligen bra, precis som du skriver, visarna poppade riktigt snyggt på den.
Screenshot_20191112-174450_Gallery.jpg
 
Tillbaka
Topp