• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

@GusH var köpte du ditt band? Jag har ett sailcloth från Royal Straps men det verkar vara mer stoppat än ditt band. Skulle föredra en plattare profil som det är tex på banden hos Strapped, men där är det sömmen som ställer det till. Vill helst ha ett helsvart band.

Undrar om det inte ändå är det band som finns hos Royal Straps🤔 Just det med svart söm råkar ju då inte ha en bild i profil men tittar man på det med grå söm så ser det ju ut att kunna vara det som @GusH har och ser inte riktigt varför just det med svart söm skulle vara annorlunda än de andra. Samma spec dessutom...

Zuludiver Sailcloth

@GusH var köpte du ditt band? Jag har ett sailcloth från Royal Straps men det verkar vara mer stoppat än ditt band. Skulle föredra en plattare profil som det är tex på banden hos Strapped, men där är det sömmen som ställer det till. Vill helst ha ett helsvart band.

Ursäkta kapningen av konversationen.
Det här är ett ZD sailcloth från Royalstraps. Rätt snyggt men inte särskilt bekvämt om man jämför med läder enl. mig.
1633367153754.png

1633366893855.png

Undrar om det inte ändå är det band som finns hos Royal Straps🤔 Just det med svart söm råkar ju då inte ha en bild i profil men tittar man på det med grå söm så ser det ju ut att kunna vara det som @GusH har och ser inte riktigt varför just det med svart söm skulle vara annorlunda än de andra. Samma spec dessutom...

Zuludiver Sailcloth

Ursäkta kapningen av konversationen.
Det här är ett ZD sailcloth från Royalstraps. Rätt snyggt men inte särskilt bekvämt om man jämför med läder enl. mig.
1633367153754.png

1633366893855.png

Hm, märker nu att jag har två olika sailcloth från Royal Straps. Ett plattare och en som är hyfsat mycket vadderat. Får dra ett mail och fråga helt enkelt :)

Börjar verkligen bli dax för GTG så jag får klämma och känna på alla band sorter ni har. Sailcloth, nato virkade band och allt vad det nu är.. Lite nyfiken är jag allt :)

Apropå alternativa material så är jag är faktiskt lite sugen på ullbanden som @danko tillverkar inför höst/vintersäsongen. Tror att det grå skulle passa utmärkt på 103 St C. Påminner en del om mitt grå alcantaraband och skulle passa finfint till grovstickat.

20210803_174605_compress73.jpg
IMG_20200609_080237.jpg
IMG_20200923_093535.jpg

Fina grejer!
Gått under min radar.
Fråga; Är det kosher med rocka?
Ser ju ut att platsa på bling bling party!
F7214A95-B7A5-4D1D-ADEF-063541DB3CF4.jpeg
Vågar inte säga om det är kosher. Men har läst någon gång att det var ett "bra" ersättning till reptiler. Men som sagt det kan ha ändrats lika fort.
Edit: Inte för att det är likt utan har ett exklusivt utseende som inte liknar kalv.

Någon adress till hemsida??? Jag dreglar :)

Fina grejer!
Gått under min radar.
Tror rocka ska vara ansett som rätt ok material. Hittar inte var jag läste om det men enligt denna 14 år gamla artikel var det iaf då en restprodukt som med fördel kunde användas.

Från Royal Straps. Det är det vanligt sailcloth, dvs inte det vadderade som de också säljer på hemsidan 😊 här är annonsen som jag köpte via:
Jag tycker att bandet sitter skönt, aningen styvare än skinn såklart men skönt ändå. Och det är i princip helt platt i profilen.

Jag avskyr den här tråden, den ruinerar mig på en massa klockor jag inte viste att jag behövde och nu ska de sista kronorna ryka på en massa band 😂

Ull?? är det nåtat ull eller ?
Det beror lite på. Mest av dem är det😉
Apropå alternativa material så är jag är faktiskt lite sugen på ullbanden som @danko tillverkar inför höst/vintersäsongen. Tror att det grå skulle passa utmärkt på 103 St C. Påminner en del om mitt grå alcantaraband och skulle passa finfint till grovstickat.

20210803_174605_compress73.jpg
IMG_20200609_080237.jpg
IMG_20200923_093535.jpg
Tack för shout-out! Fina band, låt mig veta om du vill testa nya material 😁
Det här är också från danko. Skulle kanske passa din 158 @perhog ? Eller kanske en 903 med rött datum som stitchningen på bandet?
1633372917220.png
Det kan vara en bra combo!
WOW finns den som bund?
Vi kan ordna det! Skicka gärna ett PM så att vi kan diskutera vidare🙃
Fina grejer!
Gått under min radar.
Lol hahah, det är en caviar finish, ej brushed. Riktigt bling bling.
Det finns inga restriktioner för rockorna som jag har. Perfekt alternativ

Jobbar på en hemsida, men det tar tid. Jag ska snabba på! 😃

Vilket drag det är i tråden. Man undviker att logga in ett par timmar och då rasslar det till.
Använder nästan bara länk, men med alla band och bund som dyker upp i tråden så blir man allt lite sugen.
Trevlig tisdag på er!

IMG_20211005_085456__01.jpg

Tillbaka
Topp