• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

sinn556splash.jpg

Jag villhöver ett mer tooligt och oömt alternativ till min Sinn 103 ST. Jag funderar kring en Sinn 556 A RS. Jag undrar lite kring vilka som har 556:a här och vad ni tycker? Jag har små handleder, men tycker ändå att min 103:a funkar.

7fedb64b15537d9db2c24e54f8cd9890.jpg

Sinn 856 B-Uhr är ett annat alternativ jag funderar kring.

Har ni några tips eller tankar? 😇
@Jamterik har väl haft båda?

Skön bild på 656 med lite patina :)

1633288962687.png

Ja, tuff eller dum. Men jag är lite biased då Sauk uttalat sig klumpigt kring ortopedi och verkar vara en person som "tycker att han har koll" på en massa saker... :meh:

Håller med att bunden var svincool.

Just den IWC är ju förresten svincool och skulle gärna ha en sådan själv på armen. Tror förresten den kan vara quartz dessutom.
Borde vara en IWC 3706 som är en automat. @R.Capac @Okonomiyaki

IWC Fliegeruhr Chronograph Ref. IW3706​

Senast ändrad:
My bad. Kan det mycket troligen vara. Hade för mig att de gjort en 39 mm quartz också.
Du har helt rätt, finns en som är väldigt trevlig och prisvärd. Dock på 36mm och inte 39mm samt med en annan placering på datum.

Sålt 3 klockor i helgen och är på autobahn på väg in i tråden :)

Hilfe?

Det blir väl en 556a (rs?) pga prislappen och tjockleken, och pga matt tavla jmf med 556i.

Screenshot_20211001-115947.jpg

Hade klockontot varit några lusentappar större hade jag varit svårt frestad av en 356 Sa eller en 144. Safir pga att min speedmaster redan har plast. Och pga 356 sa är borstad istf blästrad som vanliga 356 är. Men.. 2 kronografer? Det är inte det jag behöver i lådan just nu egentligen... :)

Fundersam på 556ans upplevt stora tavla? Eller är det bara mobilbilderna på nätet som spökar? Av den anledningen funderar jag på 556a snarare än 556ars, tycker det verkar se ut som att vita sekundvisaren tar mer plats och binder ihop tavlan så den ev upplevs mindre?

Det är mycket med det jordiska! :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp