• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ny Limiterad Japanare på gång 556.F-4, kul koncept med scarp-metal. Men inget som pirrar i magen för mig…

2F79580D-6026-463A-BAF7-B4E2F2E6536E.jpeg

Var tvungen att läsa bifogade länken för att se om det var på riktigt. Förstod inte ett ord så jag lät det automatöversättas. Voila it all makes sence. Men vilken styggelse enl. mig🙂.

Ny Limiterad Japanare på gång 556.F-4, kul koncept med scarp-metal. Men inget som pirrar i magen för mig…

Ser ut som en billig kylskåpsmagnet :eek:

Fråga - brukar det gå bra att beställa länk till utgångna modeller från Sinn?

Sneglar på en begagnad 756 diapal på gummi… total dealbreaker för mig om det inte går att ordna länk.

Ja, det är verkligen dags för en Diapal i tråden 👍

Det varierar lite och beroende på hur långt tillbaka man går. Till exempel finns inga av första generations länkar kvar, men jag är 100% säker på att det finns att köpa länk till 756.

Det varierar lite och beroende på hur långt tillbaka man går. Till exempel finns inga av första generations länkar kvar, men jag är 100% säker på att det finns att köpa länk till 756.
Grymt bra cykelklocka.
Diapalen är väl satinerad?
När jag köpte H-länken till min så kan jag använda länken till 856B men då borde jag köpa andra avslutsbitar då det är olika höjd på dem.
Så finns de höga avslutsbitarna passar ju de vanliga länkarna?
Frågade @ERIKSON URHANDEL vad avslutningsbitar kostade och har för mig att de låg på 800:-.
Min länk kostade 3200, tegimenterad.

57690499-A03D-43CA-98AC-CD0084017A04.jpeg

Går emot strömmen och beroende på pris skulle jag kunna tänka mig att köpa! Fantastiskt komplement till allt gammalt vintagemögel 😊

Plus att man får en hjälmväska 😍 De skulle ha gjort den som destro bara.

01.jpeg
03.jpeg
04.jpeg

Senast ändrad:

Tack för lite betryggande svar. :)

Ska se om säljaren svarar på mina frågor om övriga detaljer som storlek på gummit och senast service (den är 10 år gammal). Är ju inte alls en ”svår” modell att få tag på än så länge så ingen anledning att panik-hugga första bästa.

Ska se om säljaren svarar på mina frågor om övriga detaljer som storlek på gummit och senast service (den är 10 år gammal). Är ju inte alls en ”svår” modell att få tag på än så länge så ingen anledning att panik-hugga första bästa.

Om det är den jag tror så tycker jag att den ser riktigt fin ut, (ser inte ett enda märke), och priset är ändå bra med tanke på att det är från handlare.

Jag hade dels försökt att prispressa lite men dels försökt få till en deal där de ser till att den servas hos Sinn, (295€), och att de i samband med det köper en länk från Sinn och sedan skickar den till dig. Då sparar du i alla fall en tusenlapp enbart på frakten fram och tillbaka från service, plus att risken vid transport ligger hos säljaren.

Härlig känsla med en helt nyservad klocka, och Diapal ska ju ha längre serviceintervall så det borde borga för många års oproblematiskt ägande.

756 Diapalen är stenhård, var nära att köpa en. Härdad och satinerad. F-länken är ju ovanlig i det avseendet.

Hängde på låset och köpte en 757 Diapal precis när den släpptes 2008. Fick kalla fötter då bezelinserten satt lös vid leverans och jag började tveka på att detta enorma utlägg för en klocka verkligen var rätt. Inget trevligt fora att rådgöra med heller så den åkte tillbaka. Ångrar mig nu.
1634799257825.png

Hängde på låset och köpte en 757 Diapal precis när den släpptes 2008. Fick kalla fötter då bezelinserten satt lös vid leverans och jag började tveka på att detta enorma utlägg för en klocka verkligen var rätt. Inget trevligt fora att rådgöra med heller så den åkte tillbaka. Ångrar mig nu.
1634799257825.png
Ja den där känns det som man sällan sett på c24 iallafall. Misstänker att nypriset 2008 var nära begagnatpriset på den idag. 😢

Tillbaka
Topp