• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Blir nästan OWG med denna senaste tiden men inte fy skam det
20250225_093300.jpg

Håller med! Jag är inne i en "GADA no-date 36-39 mm"-fas just nu. 😁 Denna modell är en av de bättre i den kategorin anser jag.

Tycker mig minnas att någon watchtuber nämnde att tavlan skiftade åt lila i visst ljus. Samma fenomen med Oris Aquis. I halogenbelysningen i vårt badrum ser den riktigt lila ut. Men kanske var det en äldre variant, precis som du skriver, för i bilder och videor från de senaste två åren ser den väldigt neutralt blå ut. Jag återkommer när jag hunnit testa klockan i olika belysningar helt enkelt. @Kaffefredrik, vad tycker du?
Min blev väldigt lila när jag fotade den under kökslampan, men upplevde den inte riktigt så i verkligheten... Men klart lila toner i vissa ljus, det håller jag med om.

Jag är vansinnigt förtjust i denna variant av Sinns blå sunburst-tavlor, har en 1739 Ag B högt upp på villhöver-listan (men måste sälja av lite först).
Vill minnas att även 203 Arktis har typ samma tavla.

Min blev väldigt lila när jag fotade den under kökslampan, men upplevde den inte riktigt så i verkligheten... Men klart lila toner i vissa ljus, det håller jag med om.

Jag är vansinnigt förtjust i denna variant av Sinns blå sunburst-tavlor, har en 1739 Ag B högt upp på villhöver-listan (men måste sälja av lite först).
Vill minnas att även 203 Arktis har typ samma tavla.
Håller med och lägger till den blåa 104:an på den listan.👌

1000015939.jpg

Screenshot_20250226_092229_Samsung Internet.jpg

Precis, jag hittar inte heller någon info, står nämligen 535 på Erikson Urhandel! 😊
Jag vet inte vad 5an på slutet tyder på, men 510 är deras 3 register chrono, 530 chrono + gmt. Har ägt en Autodromo med manuell 510 under en kortare stund som funkade väldigt bra, mjuk i uppvridningen, bra pusher action osv, men inte ägt den långt nog att kunna säga hur kvalitén av verket håller sig.

Mailade sinn och frågade och man kan tydligen använda kronografknapparna under vatten på 613. Coolt
Det är sådana detaljer man älskar med Sinn! Jag lärde mig så sent som i förra veckan att Sinn till och med AR-behandlar insidan av safirglaset på sina baklock. Sådant överarbetande av små detaljer är hjärtvärmande, särskilt när andra oberoende tillverkare i samma prisklass (Oris) dumsnålar med baklock i mineralglas, alltså inte ens safir.

Det är sådana detaljer man älskar med Sinn! Jag lärde mig så sent som i förra veckan att Sinn till och med AR-behandlar insidan av safirglaset på sina baklock. Sådant överarbetande av små detaljer är hjärtvärmande, särskilt när andra oberoende tillverkare i samma prisklass (Oris) dumsnålar med baklock i mineralglas, alltså inte ens safir.
Det är ju coolt. Särskilt med tanke på när det många gånger inte ens hade behövts.

Då är en 556 I B på väg från Tyskland. Lustigt nog finns en blå till salu här på KS till ett fantastiskt bra pris, men jag ville absolut ha f-länk och utan ghost date, så den gick bort. Jag har fått bekräftat att Sinn använder Sellita SW200-1 b (no date) i denna modell, så nu hoppas jag att det stämmer.

Gillar verkligen den blå nyansen ihop med den satinerade f-länken.

1000015804.jpg
Ni som har ägt klockan, hur stark sunburst-effekt är det på tavlan? Bling-nivå eller mer åt det mörka hållet?

Tillbaka
Topp