Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer, den är min. Och fortfarande till saluJa, och den var bead blasted tyvärr om jag minns rätt.
Har du bilder av när du använde den? Nyfiken hur den ser ut på 857 och UXStämmer, den är min. Och fortfarande till salu![]()
Ska kolla ikväll om jag har gamla bilder, tror jag bara haft den länken på min 857 en gång. Annars kan jag sätta på den och ta lite nya bilder!Har du bilder av när du använde den? Nyfiken hur den ser ut på 857 och UX![]()
Min blev väldigt lila när jag fotade den under kökslampan, men upplevde den inte riktigt så i verkligheten... Men klart lila toner i vissa ljus, det håller jag med om.Håller med! Jag är inne i en "GADA no-date 36-39 mm"-fas just nu.Denna modell är en av de bättre i den kategorin anser jag.
Tycker mig minnas att någon watchtuber nämnde att tavlan skiftade åt lila i visst ljus. Samma fenomen med Oris Aquis. I halogenbelysningen i vårt badrum ser den riktigt lila ut. Men kanske var det en äldre variant, precis som du skriver, för i bilder och videor från de senaste två åren ser den väldigt neutralt blå ut. Jag återkommer när jag hunnit testa klockan i olika belysningar helt enkelt. @Kaffefredrik, vad tycker du?
Håller med och lägger till den blåa 104:an på den listan.Min blev väldigt lila när jag fotade den under kökslampan, men upplevde den inte riktigt så i verkligheten... Men klart lila toner i vissa ljus, det håller jag med om.
Jag är vansinnigt förtjust i denna variant av Sinns blå sunburst-tavlor, har en 1739 Ag B högt upp på villhöver-listan (men måste sälja av lite först).
Vill minnas att även 203 Arktis har typ samma tavla.
Haft den, grym klocka!Håller med och lägger till den blåa 104:an på den listan.
![]()
Nya bilder:Ska kolla ikväll om jag har gamla bilder, tror jag bara haft den länken på min 857 en gång. Annars kan jag sätta på den och ta lite nya bilder!
Instämmer. Bästa släppet i mina ögon på länge. Tycker även UTC:n var trevlig, kanske rent av ännu bättre.Den nya 613 St är nog bland de snyggaste klockmodellerna jag sett.
![]()
Är ju sällan jag känner sådär. Man tittar ju så mycket på klockor dagarna i ända. Men det kan nog bli nästa klocka. Tyckte priset var bra också.Instämmer. Bästa släppet i mina ögon på länge. Tycker även UTC:n var trevlig, kanske rent av ännu bättre.
Nån ska ju vara först ut. Ska det bli du kanske?Är ju sällan jag känner sådär. Man tittar ju så mycket på klockor dagarna i ända. Men det kan nog bli nästa klocka. Tyckte priset var bra också.
F-n, hade glömt bort den!!! Lyckades nästan fånga en 104 St Sa A B E för något år sedanHåller med och lägger till den blåa 104:an på den listan.
![]()
Jag ska nog sälja undan lite grejer först. Men kanske, beror ju på hur snabb någon annan ärNån ska ju vara först ut. Ska det bli du kanske?![]()
Funkar bättre än förväntad måste jag säga!Nya bilder:
![]()
![]()
Nya bilder:
![]()
![]()
Jag gillar det! Kan Doxa ha BoR på sina dykare kan Sinn ha f-länk på sina flygare anser jag. Toolklocka som toolklocka.Funkar bättre än förväntad måste jag säga!
Någon som har koll på urverket SW 535? Bra grejer?Den nya 613 St är nog bland de snyggaste klockmodellerna jag sett.
![]()
515 menar du?Någon som har koll på urverket SW 535? Bra grejer?
515 menar du?
Trodde först det var Rhonda men såg sedan att deras 515 var kvarts så det stämmer inte. Borde rimligen vara ett Sellita men hittar inget alls på det numret någonstans. Märkligt kan jag tycka
Helt rätt! Blästrad gör all skillnad härJag gillar det! Kan Doxa ha BoR på sina dykare kan Sinn ha f-länk på sina flygare anser jag. Toolklocka som toolklocka.
Jag vet inte vad 5an på slutet tyder på, men 510 är deras 3 register chrono, 530 chrono + gmt. Har ägt en Autodromo med manuell 510 under en kortare stund som funkade väldigt bra, mjuk i uppvridningen, bra pusher action osv, men inte ägt den långt nog att kunna säga hur kvalitén av verket håller sig.![]()
Precis, jag hittar inte heller någon info, står nämligen 535 på Erikson Urhandel!![]()
Haha. Ja än mer förvillande när de anger annan kaliber än Sinn![]()
Precis, jag hittar inte heller någon info, står nämligen 535 på Erikson Urhandel!![]()
Det är sådana detaljer man älskar med Sinn! Jag lärde mig så sent som i förra veckan att Sinn till och med AR-behandlar insidan av safirglaset på sina baklock. Sådant överarbetande av små detaljer är hjärtvärmande, särskilt när andra oberoende tillverkare i samma prisklass (Oris) dumsnålar med baklock i mineralglas, alltså inte ens safir.Mailade sinn och frågade och man kan tydligen använda kronografknapparna under vatten på 613. Coolt
Det är ju coolt. Särskilt med tanke på när det många gånger inte ens hade behövts.Det är sådana detaljer man älskar med Sinn! Jag lärde mig så sent som i förra veckan att Sinn till och med AR-behandlar insidan av safirglaset på sina baklock. Sådant överarbetande av små detaljer är hjärtvärmande, särskilt när andra oberoende tillverkare i samma prisklass (Oris) dumsnålar med baklock i mineralglas, alltså inte ens safir.
Ni som har ägt klockan, hur stark sunburst-effekt är det på tavlan? Bling-nivå eller mer åt det mörka hållet?Då är en 556 I B på väg från Tyskland. Lustigt nog finns en blå till salu här på KS till ett fantastiskt bra pris, men jag ville absolut ha f-länk och utan ghost date, så den gick bort. Jag har fått bekräftat att Sinn använder Sellita SW200-1 b (no date) i denna modell, så nu hoppas jag att det stämmer.
Gillar verkligen den blå nyansen ihop med den satinerade f-länken.
![]()
Min anländer imorgon, jag kan ge ett litet omdöme då.Ni som har ägt klockan, hur stark sunburst-effekt är det på tavlan? Bling-nivå eller mer åt det mörka hållet?