Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som vet hur mycket viklåset till gummibandet kostar (556)? Har kollat i tråden men kan inte hitta någon info.
Kom på att jag hade ett liggande 20mm's.Någon som vet hur mycket viklåset till gummibandet kostar (556)? Har kollat i tråden men kan inte hitta någon info.
Jag tror att en anledning till att jag upplevde vridringen som ”glapppig” är att den bara har 60 klick så man kan röra den längre innan fjädern klickar över till nästa läge jämfört med majoriteten av andra klockors 120 klick. Den är inte i närheten av samma distinkta känsla som tex Doxa eller Squale. Men, det är ju inget egentligt problem eftersom typ ingen använder en dykring idag, annat än när man kelar med klockan.Erfareheten med glaset delar jag. Gummit vet jag inget om.
Men min vridring har helt klart distinkta o hårda klick. Nog upplever jag det röda som rött men kanske att oljan tonar ner det något lite kanske men har aldrig stört mig
Så vackert när du är nykärRätt så snygg!!![]()
![]()
Imponerande helt klart!Ja tänk att jag lät denna skönhet ligga inlåst i över 6 månader....
Ungefär som när de dyker upp nya kläder i garderoben! Skitkul! Testa köra en förstärkt lunch och köp kläder efteråt, man vet aldrig vad det slutar med!Imponerande helt klart!
Tyckte den blev i största lagetDet där kan vara trådens minsta teaser-bild någonsin![]()
Nää inte på någon keeperHaha-verkligen.
Tror det är nåt macrofoto på keepern på alligator Bund
om en vecka kanske
![]()
Luftar U1:an lite…
Vad är skillnaden mellan tempus och den vanliga svarta U1)Annars om du vill ha snabba leveranser så kan du be mig beställa i fortsättning. Garanterat extra express!
Tempus är riktigt jäkla cool! Kul att få se den, synd bara att det inte är liiite oftare i alla fall![]()
Gråt inte ni ses nog om ett par årHej då 356, ha det så bra på spa!!![]()
![]()
Det kommer gå bra! (Så länge du köper en Sinn för pengarna…)158:an tar farväl av 2500kg hobbyfräs som ska lämna oss i morgonHar så jäkla svårt att skiljas från mina prylar. Har nästan svårt att slänga soppåsen
![]()
Det kommer gå bra! (Så länge du köper en Sinn för pengarna…)
Skickade du den med PostNord?158:an tar farväl av 2500kg hobbyfräs som ska lämna oss i morgonHar så jäkla svårt att skiljas från mina prylar. Har nästan svårt att slänga soppåsen
![]()
Japp som brevSkickade du den med PostNord?
Helt rätt, bättre än klocka till än pengar på banken!Ja klockor tar mindre plats än verkstads maskiner när man ska flytta. Kanske en bra ide att köpa något nytt, bara som tröst altså inte för att jag behöver en klocka till![]()
Vad är skillnaden mellan tempus och den vanliga svarta U1)
Detta är riktigt vackert . Är bandet mörkbrunt eller svart? Skulle kunna fungera med ett mörkbrunt vintage rallybandSå här tidigt behövs inga filter för att det ska se ut som 70-tal
![]()
............................
Detta är riktigt vackert . Är bandet mörkbrunt eller svart? Skulle kunna fungera med ett mörkbrunt vintage rallyband.
Det här är lätt vadderat men har nedpressade ytterkanterna innanför sömmen och du har rätt det ser fint ut när det är utanför.TackDet är ett svart band och en sak som jag verkligen gillar med det är de nedpressade ytterkanterna utanför sömmen.
Tyvärr har säljaren lagt ner sin försäljning av band.
Det här är lätt vadderat men har nedpressade ytterkanterna innanför sömmen och du har rätt det ser fint ut när det är utanför.
![]()
Åh nej nu blev jag sugen på detta till 856BJag har ställt frågan till LUGS om de kan göra en sådan ytterkant. Tycker att deras band verkar vara av riktigt hög kvalitet och det finns ett par på forumet som ser mycket bra ut.
Driver Racing – LUGS – Ultimate straps for watch lovers
www.lugs.shop
Åh nej nu blev jag sugen på detta till 856B.
![]()
Borde inte detta funka på din?
Det är den vridringen jag vill ha! ;-) Mailade Sinn häromdagen, blir intressant att se vad dom säger (antar nej…)Så här tidigt behövs inga filter för att det ska se ut som 70-tal
![]()
Det skiljer inte så mycket förutom att det istället för rött är orange och att den är limiterad i 200 ex. Gillar att ändringen är så subtil att den inte är helt uppenbar.
Annan cool U1Med tanke på att den var limiterad i 400 ex är det ändå lite konstigt att man så sällan ser någon till salu.
![]()
Det är den vridringen jag vill ha! ;-) Mailade Sinn häromdagen, blir intressant att se vad dom säger (antar nej…)