• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

UX på länk är bra.
Tydlig närvaro 😊
B46AA4B0-163C-4CD0-816E-9BF86C8E879C.jpeg

Någon som vet hur mycket viklåset till gummibandet kostar (556)? Har kollat i tråden men kan inte hitta någon info.
Kom på att jag hade ett liggande 20mm's.
Hade silikonet med stora spännet till min 756 i 10 år.
Fått en del patina - gummit är inte mycket att ha men spännet fungerar utmärkt 😊
Pma om du vill ta över till en rimlig penning.
5204875C-1DE7-4C82-A00E-5638273A4BD9.jpeg
8A433B1A-0B32-4968-BEF0-36E84A655040.jpeg
F75DE7C4-C714-45BC-AE5F-6E65A34C39A2.jpeg

Erfareheten med glaset delar jag. Gummit vet jag inget om.
Men min vridring har helt klart distinkta o hårda klick. Nog upplever jag det röda som rött men kanske att oljan tonar ner det något lite kanske men har aldrig stört mig
Jag tror att en anledning till att jag upplevde vridringen som ”glapppig” är att den bara har 60 klick så man kan röra den längre innan fjädern klickar över till nästa läge jämfört med majoriteten av andra klockors 120 klick. Den är inte i närheten av samma distinkta känsla som tex Doxa eller Squale. Men, det är ju inget egentligt problem eftersom typ ingen använder en dykring idag, annat än när man kelar med klockan.

Så här tidigt behövs inga filter för att det ska se ut som 70-tal :)

IMG_20211020_062810-01.jpeg

Vad är skillnaden mellan tempus och den vanliga svarta U1)

Det skiljer inte så mycket förutom att det istället för rött är orange och att den är limiterad i 200 ex. Gillar att ändringen är så subtil att den inte är helt uppenbar.

Annan cool U1 👇 Med tanke på att den var limiterad i 400 ex är det ändå lite konstigt att man så sällan ser någon till salu.

7120047771_da21dc0f03_z.jpg

Åh nej nu blev jag sugen på detta till 856B :).
1634709246699.png

Borde inte detta funka på din?

Exakt det bandet finns på forumet, men det har lite för raka och höga kanter. Passar kalasbra till den medlemmens Heuer Camaro, men är inte tillräckligt säker för att chansa med tanke på vad de kostar.

Däremot är de här banden B&R Bands lovande och nu när jag fick chanen att testa ditt röda band till 903 kanske jag äntligen slår till på det röda efter att ha surfat in på deras hemsida säkert hundra gånger för att titta på deras bilder :)

Skärmavbild 2021-10-20 kl. 07.54.29.png

Så här tidigt behövs inga filter för att det ska se ut som 70-tal :)

IMG_20211020_062810-01.jpeg

Det skiljer inte så mycket förutom att det istället för rött är orange och att den är limiterad i 200 ex. Gillar att ändringen är så subtil att den inte är helt uppenbar.

Annan cool U1 👇 Med tanke på att den var limiterad i 400 ex är det ändå lite konstigt att man så sällan ser någon till salu.

7120047771_da21dc0f03_z.jpg
Det är den vridringen jag vill ha! ;-) Mailade Sinn häromdagen, blir intressant att se vad dom säger (antar nej…)

Det är den vridringen jag vill ha! ;-) Mailade Sinn häromdagen, blir intressant att se vad dom säger (antar nej…)

Den är från 2009 och såldes via Hour Glas. Vet faktiskt inte om det skiljer sig med reservdelar när det kommer till limiterade modeller som är framtagna/säljs via andra kanaler är Sinn själva. Kan inte tänka mig att det finns i lika stora volymer i alla fall då det borde vara en kostnad som ligger på beställaren, i det här fallet Hour Glas. Men jag håller tummarna, coolt om det skulle finnas :)

Tillbaka
Topp