• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det är ju jag som säljer, och hänger i tråden en del så bits inte om en har frågor :). Stämmer att jag köpte på tysk auktion, det står ju i annonsen. Klockan går fint men har inte mätt tidshållning och reserv och kan så klart göra om en är nyfiken. Att auktionssidor rekommenderar service på gamla ur är väl inget ovanligt, klockan är inte ny. Inget specialverk så kan säkert servas för mellan 5 och 10 tusen beroende på kontakter, om en vill serva.
 
Det är ju jag som säljer, och hänger i tråden en del så bits inte om en har frågor :). Stämmer att jag köpte på tysk auktion, det står ju i annonsen. Klockan går fint men har inte mätt tidshållning och reserv och kan så klart göra om en är nyfiken. Att auktionssidor rekommenderar service på gamla ur är väl inget ovanligt, klockan är inte ny. Inget specialverk så kan säkert servas för mellan 5 och 10 tusen beroende på kontakter, om en vill serva.
Är man som jag intresserade av klockan så kommer man att göra en sökning för att se tidigare försäljningar och bilda sig en uppfattning om priset. När just denna dyker upp, visar en bild på urverket, samt har kommentaren att service är att rekommendera är iaf ngt som jag reagerar på och isf får räkna in i priset. Min rekommendation är att testa gången och uppdatera annonsen. En av de saker som jag vet att många reagerar på är när man som säljare inte bemödar sig att testa klockan i några dagar för att se att allt är som det ska. Nu erbjuder du ändå en retur så det är tummen upp på det :)
 
Senast ändrad:
Det är ju jag som säljer, och hänger i tråden en del så bits inte om en har frågor :). Stämmer att jag köpte på tysk auktion, det står ju i annonsen. Klockan går fint men har inte mätt tidshållning och reserv och kan så klart göra om en är nyfiken. Att auktionssidor rekommenderar service på gamla ur är väl inget ovanligt, klockan är inte ny. Inget specialverk så kan säkert servas för mellan 5 och 10 tusen beroende på kontakter, om en vill serva.
Sitter väl ett 7750 verk i den eller hur?
Samma sitter i min 756 från 2009/2010 och den går som tåget.
Så att skicka in på service om den går känns kanske lite over kill...eller är jag dum i hela huvudet? 🤔
 
Senast ändrad:
D550150B-AEEB-454F-AC58-B1927A02B8F9.jpeg
 
😍

Älskar typsnittet i 3-6-9-12 som Sinn använder sig av här. Det är samma som i min 556 A och i Omega Railmaster (som jag också hade en gång i tiden).

Fråga: Är det någon som vet vilket typsnitt det är?

Det låter kanske konstigt men just typsnittet är faktiskt en av anledningarna till att jag föll pladask för 555 A för några månader sedan. Det är så perfekt för en 3-6-9-12-tavla tycker jag.

Bilder courtesy of Google, så att ni ska veta vad jag babblar om:

176109591-origpic-ba1e56.jpg


omega-seamaster-28025237-list.jpg
 
Vet nån vad Sinn gör för att verken ska klara större tempskillnader? Är det bara annan olja, och isåfall, varför inte bara använda den oljan?
 
Sitter väl ett 7750 verk i den eller hur?
Samma sitter i min 756 från 2009/2010 och den går som tåget.
Så att skicka in på service om den går känns kanske lite over kill...eller är jag dum i hela huvudet? 🤔
Stämmer, valjoux 7750 så vitt jag vet, mätt sedan igår kväll så noll statistiskt signifikans, men just nu 0 sekunder i avvikelse över 11 timmar :cool:
 
God morgon!
Fin bild från Sinns Instagram imorse.
Lite kluven men varför inte?
Det är rätt modigt, och troligen kommersiellt helt rätt, att vidga kundsegmentet från Toolwatch nördar till det här.
Så ja, jag var nog faktiskt inte ironisk när jag skriver att det är en fin bild.
(Men vill se en riktigt bra EZM efter nyår)
sinn.jpeg

Finns även en liten videosnutt;
 
Senast ändrad:
God morgon!
Fin bild från Sinns Instagram imorse.
Lite kluven men varför inte?
Det är rätt modigt, och troligen kommersiellt helt rätt, att vidga kundsegmentet från Toolwatch nördar till det här.
Så ja, jag var nog faktiskt inte ironisk när jag skriver att det är en fin bild.
(Men vill se en riktigt bra EZM efter nyår)
sinn.jpeg

Finns även en liten videosnutt;
Tycker de är fina och har tydliga sinn-drag. Fattar inte Q:et i tavlan bara. Ger ett billigt intryck
 
Tillbaka
Topp