• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Åååhh, fredagskänslan säger att jag villhöver en UX, tur att plånboken säger nått annat. Känslan av lite besvikelse från nysläppen sitter fortfarande kvar, en UX i U50-formatet hade varit så lätt att motivera 🤔🫣
Jag tror inte att vi kommer att få se det.
Varför? Därför att när jag ställde frågan till Tim på Sinn så fick jag svaret att de vidareutvecklar modellen då och då, och just storleken finns det ingen anledning att ändra på utifrån hur den är tänkt att användas.
Jag tror att kräver en hel del jobb av dem för att ro ett sådant projekt i hamn m t p de extrema förhållanden klockan är ämnad att utstå.
Eller så får de sänka ribban, men det lät inte som att det var ett alternativ för dem.

Varför? Därför att när jag ställde frågan till Tim på Sinn så fick jag svaret att de vidareutvecklar modellen då och då, och just storleken finns det ingen anledning att ändra på utifrån hur den är tänkt att användas.
Jag tror att kräver en hel del jobb av dem för att ro ett sådant projekt i hamn m t p de extrema förhållanden klockan är ämnad att utstå.
Eller så får de sänka ribban, men det lät inte som att det var ett alternativ för dem.
Förstår hur de tänker och inser att det även skulle innebära stora utmaningar. Jag skulle gärna ha en UX i U50 format ändå även om den skulle "nedgraderas" till 3000m då jag inte riiiktigt använder den till det den är tänkt för :). Ingen vår i sikte, snön har kommit i en andravåg.
20220409_113331.jpg

Det är ju lite synd, man får helt enkelt börja jaga en gammal EZM2 istället med andra ord. 🙃 Och väger man den informationen tillsammans med den där intervjun han på Sinn-fan gruppen på FB gjorde häromåret så talar ju ännu fler fakta för att en mindre U2 är på gång…

Det är ju lite synd, man får helt enkelt börja jaga en gammal EZM2 istället med andra ord. 🙃 Och väger man den informationen tillsammans med den där intervjun han på Sinn-fan gruppen på FB gjorde häromåret så talar ju ännu fler fakta för att en mindre U2 är på gång…
När lämnade Tim Sinn?
Var det inte för typ ett år sedan?

Ja, det är nog mer sannolikt. Den är ju bara en tjockis utan oljan. Gör den tunnare och simma "i ytan" så är den ju hemma. Men UX med oljan och utan bubblor är sannolikt en tuffare utmaning.

Jag säger det igen, jag ska inte sälja något, nej @perhog jag ångrar inte vår affär, den var bra för oss båda! :) , men de två gånger jag har sålt en sinn så har jag genast nosat reda på en likadan som jag sålde. 103an som @KlockTotte köpte bevisade min tes, tog 4 dagar innan jag började leta en ny. Iof en med tysk dagskiva, men sen kan vi alltid diskutera hur smart det var... :) Nåja, just nu är jag nöjd igen, påminn mig gärna nästa gång jag får ett ryck och funderar på att sälja....

Jag säger det igen, jag ska inte sälja något, nej @perhog jag ångrar inte vår affär, den var bra för oss båda! :) , men de två gånger jag har sålt en sinn så har jag genast nosat reda på en likadan som jag sålde. 103an som @KlockTotte köpte bevisade min tes, tog 4 dagar innan jag började leta en ny. Iof en med tysk dagskiva, men sen kan vi alltid diskutera hur smart det var... :) Nåja, just nu är jag nöjd igen, påminn mig gärna nästa gång jag får ett ryck och funderar på att sälja....
Vi lovar, vi kanske ska ha lite sanktioner i tråden, man får inte köpa av dig? ;-)

Tillbaka
Topp