• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God morgon I tråden, någon som är på jakt efter detta ur??

Känns spontant som ett bra pris

Likt en äkta Liftwaffe kämpar den på trots att den ser ut att ha förlorat två världskrig.
20220419_103724.jpg

Fallet i golvet var bara ca 20cm så tidshållning är oförändrad.

God morgon I tråden, någon som är på jakt efter detta ur??

Känns spontant som ett bra pris
Någon som känner att den kan agera proxy 🙃 Har dessvärre inget konto på Uhrforum :/

Har skickat en förfrågan på nytt. Blev senast nekad utan någon som helst förklaring (var dock ett tag sedan). Har Uhrforum samma som WUS, dvs att man måste ha ett visst antal inlägg innan man kan kontakta säljare?
Bor i Västmanland.
Jag har inte haft tur med Uhrforum. Jag kontaktade två olika säljare om två olika Sinn-annonser (en 856 och en 556) men ingen av dem bemödade sig om att svara, trots att jag var vänlig i tonen och inte prutade. 😕

Nu blir det OT men eftersom jag klagade i denna tråd tänkte jag uppdatera även här 😅. Pratade om min Marathon GPQ som plötsligt verkade gå 5min efter på ett dygn (och den har även fått spatt vid andra tillfällen). Men jag ställde åter om den korrekt, skrev upp när jag ställde den och la den åt sidan igen. Men nu har den gått på sekunden rätt ett par dagar. Precis som den ska, alltså.
Och så plötsligt slog det mig. Jag har stora högtalare på mitt skrivbord där jag ju antingen sitter eller ofta lägger ifrån mig mina klockor. Och jag har till och med testat magnetfältet genom att hålla ett kompass intill och se hur nålen rör sig. GPQ:n har sannolikt ingen som helst antimagnetism inbygd. Står ingenting på hemsidan. Mina Sinnare har ju aldrig haft problem för de har ju en viss resistens mot magnetism.

Låter klockan ligga långt borta från högtalarna nu för vidare test. Antagligen kommer den fortsätta gå som den ska.
Gott så! Intressant insikt ändå.

Nu blir det OT men eftersom jag klagade i denna tråd tänkte jag uppdatera även här 😅. Pratade om min Marathon GPQ som plötsligt verkade gå 5min efter på ett dygn (och den har även fått spatt vid andra tillfällen). Men jag ställde åter om den korrekt, skrev upp när jag ställde den och la den åt sidan igen. Men nu har den gått på sekunden rätt ett par dagar. Precis som den ska, alltså.
Och så plötsligt slog det mig. Jag har stora högtalare på mitt skrivbord där jag ju antingen sitter eller ofta lägger ifrån mig mina klockor. Och jag har till och med testat magnetfältet genom att hålla ett kompass intill och se hur nålen rör sig. GPQ:n har sannolikt ingen som helst antimagnetism inbygd. Står ingenting på hemsidan. Mina Sinnare har ju aldrig haft problem för de har ju en viss resistens mot magnetism.

Låter klockan ligga långt borta från högtalarna nu för vidare test. Antagligen kommer den fortsätta gå som den ska.
Gott så! Intressant insikt ändå.
Du kanske ska investera i en avmagnetiserare om du inte redan har en?

Underbart väder! Passar på med en kopp ☕ i solen innan kvällspass på fabrik... usch!
IMG_20220419_131037.jpg

Klockan har skött sig sen jag fick tillbaka den och jag är helt klart nöjd med gången😊👍
Screenshot_20220419_131116.jpg

Osunda tankar om en U50 istället för denna börjar dyka upp i skallen!? Hade en U1 för några år sedan men sålde den pga storlek och tyngd, kommer ihåg att jag önska att den var mindre å nått år senare dök U50 upp😃. Jag vet inte gillar ezm7 väldigt mycket också, färgglad, ball och ovanlig... men men ständigt på jakt efter nytt🤦‍♂️. Vi får se.. Ha en grym dag😃👍

Eller bara vara noggrannare med att hålla undan klockorna från högtalarna
Ja, om klockan går bra nu så är det ju ingen idé att köpa. Tänkte mer om den hunnit bli magnetiserad och går dåligt. Jag hade en Seiko som blev magnetiserad i frakten. Den tappade över en minut per dygn, men efter en dust med avmagnetiseraren blev den helt återställd.

Ja, om klockan går bra nu så är det ju ingen idé att köpa. Tänkte mer om den hunnit bli magnetiserad och går dåligt. Jag hade en Seiko som blev magnetiserad i frakten. Den tappade över en minut per dygn, men efter en dust med avmagnetiseraren blev den helt återställd.
Den går på sekunden rätt efter flera dagar lyckligtvis nog. Kanske hade den blivit dålig om jag typ la klockan ovanpå högtalaren eller nåt.

Jag har inte haft tur med Uhrforum. Jag kontaktade två olika säljare om två olika Sinn-annonser (en 856 och en 556) men ingen av dem bemödade sig om att svara, trots att jag var vänlig i tonen och inte prutade. 😕
Säkert lättare att sälja till ngn medlem du känner till även på det forumet, än en ny som befinner sig i annat land.
Men visst borde de svara - räcker ju med ett vänligt nej tack.

Dom jag har gått bet på har svarat att dom inte skickar utanför Tyskland. Alla har svarat och varit hövliga. Sen fattar jag inte vad som gör att man väljer bort köpare som vill betala för sig men det är en annan 5a...
Då har jag nog bara haft otur. Verkar vara ett aktivt forum, så det är ju bra. Och annonserna är nästan alltid informativa och med bra bilder.

Tillbaka
Topp