Alla som sett en Bape ezm1- räck upp handen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla som sett en Bape ezm1- räck upp handen
Nej, den blev ju inte magnetiserad heller.Men var det inte en kvartsare du la på högtalaren? De behöver väl inte avmagnetiseras?
Nyfiken fråga:Men var det inte en kvartsare du la på högtalaren? De behöver väl inte avmagnetiseras?
Jag testade att köra en icke Sinn kvartsare i avmagnetiserare bara för att testa och då gick sekundvisaren i spinn. Vill inte ge mig in i detalj men avmagnetiseraren verkar vara en elektromagnet av något slag. Någon får gärna rätta mig.Nyfiken fråga:
Kvartsare har ju ingen fjäder som kan bli magnetiserad, men kan inte magnetfältet påverka stegmotorerna om en klocka befinner sig i magnetfältet?
Det är precis vad det är. Den skapar ett starkt magnetfält från pluspol till minuspol, och genom att lyfta klockan genom fältlinjerna skakar man om de polära molekylerna/atomerna (minns inte vilket) och därmed avmagnetiserar balansfjädern. Hur en quarts påverkas är för invecklat för min gymnasiefysik att förstå sig på...Jag testade att köra en icke Sinn kvartsare i avmagnetiserare bara för att testa och då gick sekundvisaren i spinn. Vill inte ge mig in i detalj men avmagnetiseraren verkar vara en elektromagnet av något slag. Någon får gärna rätta mig.
Den där 104:an bara så bra!
Mot fastlandet!
Njuter du av att behandla dina ägodelar tufft och manligt?Min fru verkligen älskar när jag lägger ner mina kronografer lite onödigt hårt på nattduksbordet. Ni vet sådär så man hör rotorn gå runt i evigheter efteråt.
Till saken hör även att bordslampan förstärker ljudet på ett helt underbart sätt.
Du ska nog läsa det där med en stor dos ironi.Njuter du av att behandla dina ägodelar tufft och manligt?
förstår inte riktigt grejen med det du beskriver.
Det här tycker jag är intresserat, jag tog ju kontakt med både @ERIKSON URHANDEL och Sinn parallellt när du fick ok på att skicka in din då min EZM3F ligger på konstant -10spd (stabilt där visserligen) och fick till svar från båda håll att +/- 10 var ok så länge avvikelsen var konstant. Min är ju också under garanti så jag trodde ju att hanteringen skulle bli likvärdig…Den gick några sekunder minus per dag och nån dag hade den gått även 10sek minus. En Sinn ska aldrig gå minus fick jag förklarat av Sinn själva, den ska gå mellan 0-10sek plus.
Det låter ju väldigt märkligt!? Sinn var väldigt tillmötesgående och ville att jag skulle skicka klockan direkt när jag beskrev problemet! Min gick iof inte 10sek minus konstant utan det var nån dag bara, annars gick den några sek minus per dag. Men som sagt de sa att en Sinn aldrig skulle gå minus! Det enda de påpekade var att kunde de se att jag hade orsakat den dåliga gången själv, så skulle jag stå för kostnaden annars skulle det gå på garantin vilket det gjorde.Det här tycker jag är intresserat, jag tog ju kontakt med både @ERIKSON URHANDEL och Sinn parallellt när du fick ok på att skicka in din då min EZM3F ligger på konstant -10spd (stabilt där visserligen) och fick till svar från båda håll att +/- 10 var ok så länge avvikelsen var konstant. Min är ju också under garanti så jag trodde ju att hanteringen skulle bli likvärdig…
Väldigt intressant! Föredömligt att du postade svaret från Sinn i tråden.Det låter ju väldigt märkligt!? Sinn var väldigt tillmötesgående och ville att jag skulle skicka klockan direkt när jag beskrev problemet! Min gick iof inte 10sek minus konstant utan det var nån dag bara, annars gick den några sek minus per dag. Men som sagt de sa att en Sinn aldrig skulle gå minus! Det enda de påpekade var att kunde de se att jag hade orsakat den dåliga gången själv, så skulle jag stå för kostnaden annars skulle det gå på garantin vilket det gjorde.
Tycker du ska prata med Sinn igen.
Bifogar första mailet jag fick efter att jag hade beskrivit problemet.
Får se om jag orkar ta tag i det igen, blev lite matt av att få samma svar från båda håll. Alt smyger jag förbi @ERIKSON URHANDEL om någon vecka när jag är i krokarna och tar en dialog med dom.Det låter ju väldigt märkligt!? Sinn var väldigt tillmötesgående och ville att jag skulle skicka klockan direkt när jag beskrev problemet! Min gick iof inte 10sek minus konstant utan det var nån dag bara, annars gick den några sek minus per dag. Men som sagt de sa att en Sinn aldrig skulle gå minus! Det enda de påpekade var att kunde de se att jag hade orsakat den dåliga gången själv, så skulle jag stå för kostnaden annars skulle det gå på garantin vilket det gjorde.
Det låter ju väldigt märkligt!? Sinn var väldigt tillmötesgående och ville att jag skulle skicka klockan direkt när jag beskrev problemet! Min gick iof inte 10sek minus konstant utan det var nån dag bara, annars gick den några sek minus per dag. Men som sagt de sa att en Sinn aldrig skulle gå minus! Det enda de påpekade var att kunde de se att jag hade orsakat den dåliga gången själv, så skulle jag stå för kostnaden annars skulle det gå på garantin vilket det gjorde.
Jag hade nog heller inte reflekterat, var bara att jag körde med enbart den klockan under en längre period och då upptäckte att den gick såpass efter efter någon veckaIntressant! Som sagt så går ju min U50 lite efter men jag har aldrig reflekterat över det som ett problem eftersom det liksom fortfarande är inom rimliga ramar för vad som är normalt för mekaniska klockor överlag. Dock är det ju mycket mer bekvämt med en klocka som går lite för fort, för det är ju väldigt enkelt att bara stoppa klockan, vänta in rätt tid och köra igen för att korrigera .
Grattis på 50-årsdagen!!!Uppvaktad i dag med en årsskiva Kompisen fick denna i april 1972 av sin mamma som köpte den i Stockholm då den just landat på skivhyllorna. Man vet att man bra vänner. Jag och 857 lyssnar på Highway Star på vinyl!
Tack!Grattis på 50-årsdagen!!!
Vi applåderar dig i tråden! hoppas du unnar dig en Sinn till i present!Uppvaktad i dag med en årsskiva Kompisen fick denna i april 1972 av sin mamma som köpte den i Stockholm då den just landat på skivhyllorna. Man vet att man bra vänner. Jag och 857 lyssnar på Highway Star på vinyl!
Tack!Vi applåderar dig i tråden! hoppas du unnar dig en Sinn till i present!
Stort grattis! Har du önskat dig en Sinn i 50-årspresent?!Grattis på 50-årsdagen!!!
Tack! Självklart.Stort grattis! Har du önskat dig en Sinn i 50-årspresent?!
JättegrattisUppvaktad i dag med en årsskiva Kompisen fick denna i april 1972 av sin mamma som köpte den i Stockholm då den just landat på skivhyllorna. Man vet att man bra vänner. Jag och 857 lyssnar på Highway Star på vinyl!
Tackar!Jättegrattis
Grattis!Uppvaktad i dag med en årsskiva Kompisen fick denna i april 1972 av sin mamma som köpte den i Stockholm då den just landat på skivhyllorna. Man vet att man bra vänner. Jag och 857 lyssnar på Highway Star på vinyl!