• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Extra roligt på @eriksonurhandel idag. Kommer in med sonen Elias och hans kompis/kollega. Jag börjar genast prata med den ena säljaren(glömt namnet) om den 356:a jag är sugen på. Bakom ryggen på mig har den andra säljaren, Filip börjat prata med Elias om den gamla Certinan Elias bar.
Mitt i samtalet säger Filip:
- Och det här är din klocka säger han och räcker över den stora röda påsen till Elias som ser ut som ett frågetecken.
Roligt när man kan överraska! Elias blev jätteglad över Tissoten!
Suveränt kundbemötande som vanligt i Sundbyberg!
fan va fint :)
 
I övrigt så går jag i tankarna på en 104. Sensei Yonsson tyckte det var tråkig, men vad säger ni? Är en oris sixty-five bättre kanske?
 
Bästa Klocksnackare, som har den goda smaken att gilla Sinn;-)
Hos oss säljer 556I, 104I, 103 plexi, U1 och 856 bättre än övriga modeller.
Några andra verkligt fina Sinn är den första modellen, som fortfarande finns kvar i sin orginalskepnad är 356 med plexi. Utöver den är 757 stenhård och 903 underbar som "orginalets" Navitimer. 903s ämnen, verktyg och modell köpte Helmut Sinn 1978 under "slakten" av Breitlingfabriken.
Richard
 
Bästa Klocksnackare, som har den goda smaken att gilla Sinn;-)
Hos oss säljer 556I, 104I, 103 plexi, U1 och 856 bättre än övriga modeller.
Några andra verkligt fina Sinn är den första modellen, som fortfarande finns kvar i sin orginalskepnad är 356 med plexi. Utöver den är 757 stenhård och 903 underbar som "orginalets" Navitimer. 903s ämnen, verktyg och modell köpte Helmut Sinn 1978 under "slakten" av Breitlingfabriken.
Richard
ja det är synd att jag inte kan komma in till er och köpa den. :(
 
IMG_20161122_150655.jpg
IMG_20161122_150639.jpg

Hur känns den jämfört med länken? Fin är den men jag gillar länkar bättre.

Vänligen

Jim
 
Hur känns den jämfört med länken? Fin är den men jag gillar länkar bättre.

Vänligen

Jim

Håller med om att länken är bättre, men det tycker jag på 95% av alla klockor så lädret är köpt som ett komplement. Än så länge är det väldigt styvt också, men tänkte att den får sitta på en vecka eller så tills det hittar sin form.

Gillar att det röda i visarna kommer fram ännu lite mer i och med att det blir ytterligare svart och jag tror att den kommer sitta som en badmössa tillsammans med stickat :)
 
Jäpp. Den hittade ett nytt hem hos en KS-rookie, vilket ju är roligt.
Jag trodde dock att den skulle vara hetare än den visade sig vara. Men som ofta, lagom när man rätt ut dealen, där man kanske tvingats begå lite ner våld på sig själv än man egentligen vill, så dyker det upp fler intressenter. Varför ska allting alltid ske på en gång...?
 
Jäpp. Den hittade ett nytt hem hos en KS-rookie, vilket ju är roligt.
Jag trodde dock att den skulle vara hetare än den visade sig vara. Men som ofta, lagom när man rätt ut dealen, där man kanske tvingats begå lite ner våld på sig själv än man egentligen vill, så dyker det upp fler intressenter. Varför ska allting alltid ske på en gång...?
Tack för bra köp och seriös säljare! :)
 
Tillbaka
Topp