Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har dessa spökdatum? Vet att Selitta nu har SW200 utan spökdatum.Bästa Sinnister,
Har en 556 grön kvar.
Nu blev det ännu jobbigare
Får sitta och kolla på fotot jag tog när jag testade den för ett tag sedan
ÅF jag köpte utav hade även en EZM3 på H länk samt 556A på F länk för bra pris. PM om ni är på jakt efter en av dessa.
Försökte matcha kaffet mot tavla o band men det funkade inte.Check, svärtan på tavlar stämmer bra med nybryggt kaffe.
Spökdatum - Är det när man har ett mellansteg på kronan där datumet nirmalt sätts? I sånt fall känner jag inte att det finns slika ting på min röda 556.Har dessa spökdatum? Vet att Selitta nu har SW200 utan spökdatum.
Exakt När kronan har två positioner, där den första är för att ställa datumet. Använder de nu urverk utan denna så är iaf jag mycker mer intresserad av deras "no date" klockor.Spökdatum - Är det när man har ett mellansteg på kronan där datumet nirmalt sätts? I sånt fall känner jag inte att det finns slika ting på min röda 556.
Snyggt med det bandet.Försökte matcha kaffet mot tavla o band men det funkade inte.
Får bli kokkaffe nästa gång
Glömde aktuell bild:Spökdatum - Är det när man har ett mellansteg på kronan där datumet nirmalt sätts? I sånt fall känner jag inte att det finns slika ting på min röda 556.
Det blev en U50 alltså? Eller har du redan lagt upp i tråden och jag missat?Check, svärtan på tavlar stämmer bra med nybryggt kaffe.
Den klär dig!Check, svärtan på tavlar stämmer bra med nybryggt kaffe.
Yes, det blev en U50. Grym på alla sätt, särskilt storleken.Det blev en U50 alltså? Eller har du redan lagt upp i tråden och jag missat?
Grattis!!Äntligen är den hemma… trodde faktiskt inte att den skulle bli levererad idag men kl 19:05 knackade det på dörren
Tack, sitter som en smäck. Var dock lite att ställa klockan. Är inte riktigt van vid LHDGrattis!!
När du väl vant dig kommer du inte vilja ha nått annatTack, sitter som en smäck. Var dock lite att ställa klockan. Är inte riktigt van vid LHD
Särskilt när man har kronograf har jag märkt då man lätt kan köra knapparna med tummen .Morrn! Regn idag... Suck
Förresten, destro is tha shit! Underbart när man vant sig eller ja vad är problemet med krona på vänster sida? Borde vara standard!?
Jag har en F-länk som funkar på både 103 och 104 med samma end links, så de verkar kompatibla.
Å fan jag var säker på att det inte var samma! Blir ett till UC!
Tänk på oss som bär den på högern!Morrn! Regn idag... Suck
Förresten, destro is tha shit! Underbart när man vant sig eller ja vad är problemet med krona på vänster sida? Borde vara standard!?
Läste på WUS att de använder vanliga SW200-1 även i nya LE, alltså med ghost date. Nåja, mig stör det inte det minsta. Har faktiskt svårt att förstå hur det kan bli ståhej kring något som inte påverkar form eller funktion på något sätt.Exakt När kronan har två positioner, där den första är för att ställa datumet. Använder de nu urverk utan denna så är iaf jag mycker mer intresserad av deras "no date" klockor.
Håller med, var förvånansvärt smidigt att styra kronografen. Det som gjorde mig förvirrad det var att ställa datumet och attt man ska undvika kl 21 till 03. Blir ju eg. omvänt iom att klockan är roterad men ställer man strax efter kl 12 så bör det inte vara några problem.Särskilt när man har kronograf har jag märkt då man lätt kan köra knapparna med tummen .
För min del handlar det mer om att det känns som en genväg av tillverkaren. Lägger man 5 siffriga belopp på en klocka så uppskattar man ifall de ”go the extra mile” och även anpassar urverket. Framförallt nu när det finns sådana verk att tillgå. Tidigare fick dessa verk modifieras ex. Tudor i tidigare BB serien.Läste på WUS att de använder vanliga SW200-1 även i nya LE, alltså med ghost date. Nåja, mig stör det inte det minsta. Har faktiskt svårt att förstå hur det kan bli ståhej kring något som inte påverkar form eller funktion på något sätt.
Rätta mig gärna här, men det är väl när delarna som ska flippa datumet greppat in man inte får byta datum, dvs 21-03 för att vara säker.Håller med, var förvånansvärt smidigt att styra kronografen. Det som gjorde mig förvirrad det var att ställa datumet och attt man ska undvika kl 21 till 03. Blir ju eg. omvänt iom att klockan är roterad men ställer man strax efter kl 12 så bör det inte vara några problem.
Måste även säga att denna är en fröjd att fotografera. AR gör verkligen sitt
För min del handlar det mer om att det känns som en genväg av tillverkaren. Lägger man 5 siffriga belopp på en klocka så uppskattar man ifall de ”go the extra mile” och även anpassar urverket. Framförallt nu när det finns sådana verk att tillgå. Tidigare fick dessa verk modifieras ex. Tudor i tidigare BB serien.
Ni som har klockan på höger arm har haft det alldeles för bra länge nog nu, nu är det vänsterarms bärarnas turTänk på oss som bär den på högern!