• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Nöjd med denna!
BD791D4D-FC30-47FC-9B2A-016321183B73.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Samma intryck som jag, oväntat bekväm! Bra bilder, vad har du för fotomakapär?
Ska inte sticka under stolen att den är hög men det är inget som märks vid daglig användning. Den har verkligen närvaro utan att vara obekväm 🥰
Det är en ifån 13 :)
Profilen från sidan skriker ju toolwatch! 😍 Grym!
Verkligen 😍 Tycker det är verkligen en bad ass/no nonsens klocka. Älskar formen på boetten med raka linjer och runda former.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Ska inte sticka under stolen att den är hög men det är inget som märks vid daglig användning. Den har verkligen närvaro utan att vara obekväm 🥰
Det är en ifån 13 :)

Verkligen 😍 Tycker det är verkligen en bad ass/no nonsens klocka. Älskar formen på boetten med raka linjer och runda former.
Förutom att den är destro så är just att den är hög en av orsakerna till att den är bekväm för mig. Bandhornen missar min handledsknöl 👍 . Lånade din bild :).
1659595358909.png
 

th0m

Cartier
2-Faktor
För min del handlar det mer om att det känns som en genväg av tillverkaren. Lägger man 5 siffriga belopp på en klocka så uppskattar man ifall de ”go the extra mile” och även anpassar urverket. Framförallt nu när det finns sådana verk att tillgå. Tidigare fick dessa verk modifieras ex. Tudor i tidigare BB serien.
Behövs inte ens några speciella verk. Enda modifieringen är att datum-komponenterna är bortplockade och tirett-fjädern bytt till en med två steg istället för tre. Total arbetstid ~10 minuter per verk och några kronor för tirett-fjädern. Mystiskt att man väljer att inte göra en så lätt grej.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Behövs inte ens några speciella verk. Enda modifieringen är att datum-komponenterna är bortplockade och tirett-fjädern bytt till en med två steg istället för tre. Total arbetstid ~10 minuter per verk och några kronor för tirett-fjädern. Mystiskt att man väljer att inte göra en så lätt grej.
Enl. Erikson Urhandels tidigare inlägg är det inte ghostdate.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Men den borde kännas på handleden, måste väga endel? Min Ezm7 väger strax över 180g med länk och den känns till en början, sen vänjer man sig.
Har nu vägt den samt mätt tjockleken. Jag får den till 15,2mm samt en vikt på 175g (kortat till c.a 16,5cm handled). Det är absolut ingen petit klocka. Upplever den ändå inte som stor :)
 
Senast ändrad:
Topp