Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är tuffast . Att köra bund är ingenting.
Perlonfest! Vilket blir det imorgon?
Perlon är faktiskt inte så oväntat ett extremt bra sommarband, luftig och skönt, badbart och lite ”vintage” känsla, extra bra med @Feskarns borstade spännen också. Möjligen att keepersna är lite slappa, men det är hanterbart!Du är tuffast . Att köra bund är ingenting.
Kände för bund idag.
Samma intryck som jag, oväntat bekväm! Bra bilder, vad har du för fotomakapär?Godmorgon tråden Denna var oväntat bekväm
Underbar profil
Även denna går in under oväntat bekvämSamma intryck som jag, oväntat bekväm! Bra bilder, vad har du för fotomakapär?
Profilen från sidan skriker ju toolwatch! Grym!Godmorgon tråden Denna var oväntat bekväm
Underbar profil
Ska inte sticka under stolen att den är hög men det är inget som märks vid daglig användning. Den har verkligen närvaro utan att vara obekvämSamma intryck som jag, oväntat bekväm! Bra bilder, vad har du för fotomakapär?
Verkligen Tycker det är verkligen en bad ass/no nonsens klocka. Älskar formen på boetten med raka linjer och runda former.Profilen från sidan skriker ju toolwatch! Grym!
Har ca 18,5-19 beroende på årstidÄr det nån som har en handled på ungefär 19cm och har lite bilder på hur 556i och 104 sitter? Sjukt sugen på nån av dom
Förutom att den är destro så är just att den är hög en av orsakerna till att den är bekväm för mig. Bandhornen missar min handledsknöl . Lånade din bild .Ska inte sticka under stolen att den är hög men det är inget som märks vid daglig användning. Den har verkligen närvaro utan att vara obekväm
Det är en ifån 13
Verkligen Tycker det är verkligen en bad ass/no nonsens klocka. Älskar formen på boetten med raka linjer och runda former.
Hur hög är den?Förutom att den är destro så är just att den är hög en av orsakerna till att den är bekväm för mig. Bandhornen missar min handledsknöl . Lånade din bild .
Kan mäta exakt sen men tror specen säger 15mm. Den döljer det väldigt bra då 1/4 av höjden är bezeln, 2/4 boetten och 1/4 boettlocket.Hur hög är den?
Nu när du säger det Det samma är för min del, knölen hamnar under.Förutom att den är destro så är just att den är hög en av orsakerna till att den är bekväm för mig. Bandhornen missar min handledsknöl . Lånade din bild .
Men den borde kännas på handleden, måste väga endel? Min Ezm7 väger strax över 180g med länk och den känns till en början, sen vänjer man sig.Kan mäta exakt sen men tror specen säger 15mm. Den döljer det väldigt bra då 1/4 av höjden är bezeln, 2/4 boetten och 1/4 boettlocket.
JeppKan mäta exakt sen men tror specen säger 15mm. Den döljer det väldigt bra då 1/4 av höjden är bezeln, 2/4 boetten och 1/4 boettlocket.
Visste inte att perlonband var från 50-talet;
Det blev svart idag på EZM3F!
Eller repiga?Snygga bandhorn på den där.
Eller repiga?
Perfekt för en som gillar vintage-lume!Visste inte att perlonband var från 50-talet;
Behövs inte ens några speciella verk. Enda modifieringen är att datum-komponenterna är bortplockade och tirett-fjädern bytt till en med två steg istället för tre. Total arbetstid ~10 minuter per verk och några kronor för tirett-fjädern. Mystiskt att man väljer att inte göra en så lätt grej.För min del handlar det mer om att det känns som en genväg av tillverkaren. Lägger man 5 siffriga belopp på en klocka så uppskattar man ifall de ”go the extra mile” och även anpassar urverket. Framförallt nu när det finns sådana verk att tillgå. Tidigare fick dessa verk modifieras ex. Tudor i tidigare BB serien.
Enl. Erikson Urhandels tidigare inlägg är det inte ghostdate.Behövs inte ens några speciella verk. Enda modifieringen är att datum-komponenterna är bortplockade och tirett-fjädern bytt till en med två steg istället för tre. Total arbetstid ~10 minuter per verk och några kronor för tirett-fjädern. Mystiskt att man väljer att inte göra en så lätt grej.
Har nu vägt den samt mätt tjockleken. Jag får den till 15,2mm samt en vikt på 175g (kortat till c.a 16,5cm handled). Det är absolut ingen petit klocka. Upplever den ändå inte som storMen den borde kännas på handleden, måste väga endel? Min Ezm7 väger strax över 180g med länk och den känns till en början, sen vänjer man sig.