D.S?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
D.S?
Det blir ett sms lån så jag kan köpa något riktigt udda som du inte känner igen
Det är väl en av få som dels har den 4 an och gul pastaDet blir ett sms lån så jag kan köpa något riktigt udda som du inte känner igen
det är sant men det krävs en expert för att se detDet är väl en av få som har dels den 4 an och gul pasta
Topp -3 i Sinnfamiljen.det är sant men det krävs en expert för att se det
Guinand är verkligen inte så uppskattat som det förtjänar.Topp -3 i Sinnfamiljen.
Hade inte råd med en sån så köpte kusinen med ungefär samma 4 och kulör
Historien kring Helmut Sinn fascinerade mig.Guinand är verkligen inte så uppskattat som det förtjänar.
Ledsen men men texten ”hans klockor talar sitt alldeles egna, karakteristiska formspråk” känns sådär. Vi vet ju att i princip alla HS äldre Sinn-modeller kommer någon stans ifrån. Heuer, Mathey-Tissot, Orfina, JLC.Historien kring Helmut Sinn fascinerade mig.
Fint att det finns plats för mindre aktörer som helt ärligt inte verkar vilja växa utan fortsätter på hans affärsidé att sälja direkt utan mellanhänder.
Deras modellprogram är dock inte speciellt brett, lite tråkigt och inte så innovativt som Sinn blev efter -94.
"skomakare bliv vid din läst"
Bild från Guinands hemsida;
Helumut Sinn med Guinand familjemedlemmar på något möte;
Från samma sida;
En av Guinands största kunder sedan 1960 var Frankfurt klockpionjären Helmut Sinn. Med utvecklingen av sin egen kaliber med central minuträknare, kalibern HS 58, formade den passionerade flygaren och visionära entreprenören på ett avgörande sätt vidareutvecklingen av klockor för flygplan mot slutet av 1950-talet. Han utvecklade också kronografer för piloter och så småningom för vardagsbruk. I professionella kretsar anses Helmut Sinn också vara pionjären inom pilotklockor: hans klockor talar sitt alldeles egna, karakteristiska formspråk, vilket fortfarande citeras av många tillverkare av pilotklockor idag.
I Guinand hittade Helmut Sinn en likasinnad och pålitlig partner. Detta samarbete hade synergieffekter för båda sidor och var mycket givande och uppskattande. Från mitten av 1960-talet till 1990-talet tillverkade Guinand Watch Co. en betydande del av Sinn-klockorna.
Han var nog en rätt unik person
Såklart!Ledsen men men texten ”hans klockor talar sitt alldeles egna, karakteristiska formspråk” känns sådär. Vi vet ju att i princip alla HS äldre Sinn-modeller kommer någon stans ifrån. Heuer, Mathey-Tissot, Orfina, JLC.
Sånt i en text kan jag störa mig på
Detta är ju inte ens off topic. Handlar ju om herr SinnHistorien kring Helmut Sinn fascinerade mig.
Fint att det finns plats för mindre aktörer som helt ärligt inte verkar vilja växa utan fortsätter på hans affärsidé att sälja direkt utan mellanhänder.
Deras modellprogram är dock inte speciellt brett, lite tråkigt och inte så innovativt som Sinn blev efter -94.
"skomakare bliv vid din läst"
Bild från Guinands hemsida;
Helumut Sinn med Guinand familjemedlemmar på något möte;
Från samma sida;
En av Guinands största kunder sedan 1960 var Frankfurt klockpionjären Helmut Sinn. Med utvecklingen av sin egen kaliber med central minuträknare, kalibern HS 58, formade den passionerade flygaren och visionära entreprenören på ett avgörande sätt vidareutvecklingen av klockor för flygplan mot slutet av 1950-talet. Han utvecklade också kronografer för piloter och så småningom för vardagsbruk. I professionella kretsar anses Helmut Sinn också vara pionjären inom pilotklockor: hans klockor talar sitt alldeles egna, karakteristiska formspråk, vilket fortfarande citeras av många tillverkare av pilotklockor idag.
I Guinand hittade Helmut Sinn en likasinnad och pålitlig partner. Detta samarbete hade synergieffekter för båda sidor och var mycket givande och uppskattande. Från mitten av 1960-talet till 1990-talet tillverkade Guinand Watch Co. en betydande del av Sinn-klockorna.
Han var nog en rätt unik person
Repövning?På västfronten inget nytt.
Nä men det går som på ett snöre. Jakt.Repövning?
"vi är en helikopter"Repövning?
Den där är bra!
Plockade fram den här gamla hyllvärmaren, fint att 240stgz får se dagens ljus även vintertid!
Hyllvärmare?? Jag kan ta hand om den. Perfekt båtklocka .
Plockade fram den här gamla hyllvärmaren, fint att 240stgz får se dagens ljus även vintertid!
Finns en trave bilder längre bak i tråden där jag provade igenom alla mina 22mm band… men den är nog ändå snyggast på länk…Är någon bra på
Den där är bra!
Hur var det, hade du testat den på band eller är den fast på länken?
Yes, sommarklockan - därav vintervilan nu. Den får dock stanna, iallafall tills jag hittar rätt EZM2 3H med riktigt gulnad lume…Hyllvärmare?? Jag kan ta hand om den. Perfekt båtklocka .
Japp - den blå är absolut bäst på länken. Tycker den svarta fungerar bra på det här också;Finns en trave bilder längre bak i tråden där jag provade igenom alla mina 22mm band… men den är nog ändå snyggast på länk…
Klokt. Kanske en fakegulnad 856 B-Uhr ?Yes, sommarklockan - därav vintervilan nu. Den får dock stanna, iallafall tills jag hittar rätt EZM2 3H med riktigt gulnad lume…
Du tycker iofs allt passar bra på det bandetJapp - den blå är absolut bäst på länken. Tycker den svarta fungerar bra på det här också;
Boettformen minimerar antalet rejältDu tycker iofs allt passar bra på det bandet
Fast 240C på bund är inte så dum…Boettformen minimerar antalet rejält
Ser faktiskt förvånansvärt bra ut. Blir den hög?Fast 240C på bund är inte så dum…
(Lånad bild) Ett blått bund på 240stgz kanske? Vågst värre…
240 är ju rätt låg.Ser faktiskt förvånansvärt bra ut. Blir den hög?
Den är orsaken att jag gillar vita kanterSer faktiskt förvånansvärt bra ut. Blir den hög?
Jag tyckte att lappen såg precis ut som den till 856b?240 är ju rätt låg.
Syns att bundet var gjort till den modellen.
Den är ju rätt stor.
Limiterad 100ex...
Same! Inte lapp.Jag tyckte att lappen såg precis ut som den till 856b?