Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ref ?Joo det ÄR en Sinn....
Helmut Sinn Era....
SON4
Aha hmmm ok.
351 du har är nog närmare Helmut Sinn än ngn annan klocka här i tråden -stor möjlighet att han skruvat ihop den själv.Ok, men nu då? Ordning återställd.
En till SON4?!Ok, men nu då? Ordning återställd.
Nähe, ingen Sinn som 100årsklocka hos Erikson alltså. S&S känns väl iof rimligare med tanke på att den är svensk osv. Säger inte att det är fel! Men visst tusan har det pratats om en Sinn? Flera gånger till och med? Eller gällde det något annat jubileum?
Vi hade för avsikt att ta fram en limiterad modell till vårt kommande 100 års jubileum, men Sinn har för många krav vilka är svåra att tillmötesgå, det handlar om antalet vi måste beställa mm. Hade såklart varit väldigt roligt, men men.
Ahaa, tack . Jag har varit lite borta från forumet senaste tiden så har inte följt med i tråden helt och hållet. Trist, men jaja. Hade nog inte blivit köp ändå för egen del, så ... .
Hade för mig att jag läst något om antal osv tidigare så fick leta liteAhaa, tack . Jag har varit lite borta från forumet senaste tiden så har inte följt med i tråden helt och hållet. Trist, men jaja. Hade nog inte blivit köp ändå för egen del, så ... .
Porslinstavleklockan 1746 görs i batcher av max 25 står det ;-) den är liksom gjord för att vara custom med släktvapen eller dylikt tolkade jag det som…Antalet låter ändå märkligt. Gjordes ju en liten serie av någon modell med porslinstavla.
Enda fördelen med det är väl att vi slipper ännu en limiterad modell.
Lustigt.En liten fråga som jag funderat på en 556a köpt 2022. Varför e roteln silverfärgad brukar den inte vara guld. Tänkte kanske någon visste o hade tid o svara i pausen
gjorde det men fick egentligen inget svar. Det spelar sbsolut ingen roll bara nått jag hakat upp mig påLustigt.
Maila Sinn och fråga?
Kronograferna tex 103, 356 och 358 verkar ha silverfärgad om man ser på Sinns hemsida.En liten fråga som jag funderat på en 556a köpt 2022. Varför e roteln silverfärgad brukar den inte vara guld. Tänkte kanske någon visste o hade tid o svara i pausen
Ja även limiterade 556Kronograferna tex 103, 356 och 358 verkar ha silverfärgad om man ser på Sinns hemsida.
Kan ju va så enkelt att det va det som fanns när dom tillverkade minJa även limiterade 556