• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag lät Robert fixa min 180, det gick på 9000:-. Quartsare är kanske dyrare? Kostar det 5 så är den 103an som är ute faktiskt intressant.
Snälla, köp den. Jag ber dig!!:blackeye:
Har sagt till mig själv att jag inte ska köpa fler klockor som man man måste dalta med, men samtidigt så är det ju så härligt med äldre ur!

Edit: Betalade 6,5k för en service på min Speedmasterfrån ~69 i GBG, så det är inte alls en orimlig uppskattning av kostnad.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag lät Robert fixa min 180, det gick på 9000:-. Quartsare är kanske dyrare? Kostar det 5 så är den 103an som är ute faktiskt intressant.
Pris för service av självuppdragande armbandsur är 5900:- inklusive normalt slitna delar som fjäder, plexiglas, löpverkshjul, krona och packningar.


Från hemsidan, sedan vet man aldrig exakt vad som behöver bytas.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Snälla, köp den. Jag ber dig!!:blackeye:
Har sagt till mig själv att jag inte ska köpa fler klockor som man man måste dalta med, men samtidigt så är det ju så härligt med äldre ur!

Edit: Betalade 6,5k för en service på min Speedmasterfrån ~69 i GBG, så det är inte alls en orimlig uppskattning av kostnad.
Synd bara att man inte köpte den 2016 😅 Tror att det är denna klockan som ligger på annons 😊 Har i så fall gått några år till utan service.
https://klocksnack.se/threads/sinn-103.55499/
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Min lön har inte stigit med 50%..
Du skulle ha varit klockhandlare istället och kombinerat nytta med nöje :). Men kanske bytt bransch nu. Bild på 13 med länk för topic.
20221228_072256.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Någon som känner till märket Kobold?
Tydligen hjälpte Helmut Sinn honom samtidigt han hjälpte Bell&Ross.

8161375B-73BB-430F-884F-F5813B825A03.jpeg
Ja !
Jag äger en seal
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Köphjälp!

Har ägt en en hyfsad mängd med klockor bla Rolex, Tudor, Omega, GS, Panerai mfl och köpte nyligen min första Sinn - en 556i. Är så sinnesjukt nöjd och nämnde på något forum någonstans att den är vad jag hoppades att min Explorer 114270 skulle vara men tyvärr aldrig blev.

Så nu med blodad tand går jag i tankar om att skaffa mig en Sinn till. Vad får jag för ~20k? Kommer att försöka köpa begagnat för att få ut så mycket som möjligt ur min budget och har sneglat på 356 då den har fina proportioner och också tickar i chronograf boxen ( har ingen i min samling ). Kan någon tipsa om annan referens förutom 104?

Tack på förhand!
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Köphjälp!

Har ägt en en hyfsad mängd med klockor bla Rolex, Tudor, Omega, GS, Panerai mfl och köpte nyligen min första Sinn - en 556i. Är så sinnesjukt nöjd och nämnde på något forum någonstans att den är vad jag hoppades att min Explorer 114270 skulle vara men tyvärr aldrig blev.

Så nu med blodad tand går jag i tankar om att skaffa mig en Sinn till. Vad får jag för ~20k? Kommer att försöka köpa begagnat för att få ut så mycket som möjligt ur min budget och har sneglat på 356 då den har fina proportioner och också tickar i chronograf boxen ( har ingen i min samling ). Kan någon tipsa om annan referens förutom 104?

Tack på förhand!
Grattis till dig som funnit fram till Sinn! 😀 Jag skulle vilja slå ett slag för 103an, 356 är kanon precis som du skriver. Sen har du EZM3....
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Köphjälp!

Har ägt en en hyfsad mängd med klockor bla Rolex, Tudor, Omega, GS, Panerai mfl och köpte nyligen min första Sinn - en 556i. Är så sinnesjukt nöjd och nämnde på något forum någonstans att den är vad jag hoppades att min Explorer 114270 skulle vara men tyvärr aldrig blev.

Så nu med blodad tand går jag i tankar om att skaffa mig en Sinn till. Vad får jag för ~20k? Kommer att försöka köpa begagnat för att få ut så mycket som möjligt ur min budget och har sneglat på 356 då den har fina proportioner och också tickar i chronograf boxen ( har ingen i min samling ). Kan någon tipsa om annan referens förutom 104?

Tack på förhand!
Grattis till dig som funnit fram till Sinn! 😀 Jag skulle vilja slå ett slag för 103an, 356 är kanon precis som du skriver. Sen har du EZM3....
Enig med @Jamterik. Förutom 356 är 103 är en klassisk Sinn-kronograf, mycket DNA i båda.

Om du är intresserad av dykare skulle jag även vilja slå ett slag för UX. En kvartsdriven sak med sjukt bra verk och hårdare än det mesta.

Men hur stor klocka vill du ha?

556 och 356 ligger båda på ca 38,5 mm vill jag minnas.

103 mäter in på 41, samma som Ezm3 tex.

UX är 44 mm så en ordentlig pjäs. Men inget som jag läst stört någon av användarna. Vill man ha en ”mindre” dykare (i Sinns värld) finns även U50 som är ganska vanligt förekommande.
 
Senast ändrad:

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Enig med @Jamterik. Förutom 356 är 103 är en klassisk Sinn-kronograf, mycket DNA i båda.

Om du är intresserad av dykare skulle jag även vilja slå ett slag för UX. En kvartsdriven sak med sjukt bra verk och hårdare än det mesta.

Men hur stor klocka vill du ha?

556 och 356 ligger båda på ca 38,5 mm vill jag minnas.

103 mäter in på 41, samma som Ezm3 tex.

UX är 44 mm så en ordentlig pjäs. Men inget som jag läst stört någon av användarna. Vill man ha en ”mindre” dykare (i Sinns värld) finns även U50 som är ganska vanligt förekommande.
Tack för tipsen! Dykare vill jag egentligen inte ha då jag har en skx013 och planerar att köpa en Serica 5303 som båda täcker det behovet. Jag vill helst inte gå över 39mm och vet inte förutom de två kraven vad jag vill ha.
 
Topp