Grattis, vilken modell av U50 kommer vi få se?Har följt tråden och Sinn ett tag.
Har gillat klockorna, men inte hittat min modell.
U1 har varit för stor, U200 för liten.
En U50 landar hos mig i mellandagarna. Kan bli bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, vilken modell av U50 kommer vi få se?Har följt tråden och Sinn ett tag.
Har gillat klockorna, men inte hittat min modell.
U1 har varit för stor, U200 för liten.
En U50 landar hos mig i mellandagarna. Kan bli bra!
Jo även jag har kikat på @Criss Cross annons några gånger om dan. Service skrämmer mig lite, men tänker att @perhog säkert släpper sin vilken dag som helst nuBurit denna i två dagar. Men inte tagit några bilder Varit inne mer än ett "par gånger" och tittat på @Criss Cross annons. De gamla ser väldigt trevliga ut
Jag släpper vad vilken dag som helst??? Har du druckit för mycket i helgen eller röker du otillåtna svamparJo även jag har kikat på @Criss Cross annons några gånger om dan. Service skrämmer mig lite, men tänker att @perhog säkert släpper sin vilken dag som helst nu
En service går på ca 9k. All in all rätt ok total kostnad.Jo även jag har kikat på @Criss Cross annons några gånger om dan. Service skrämmer mig lite, men tänker att @perhog säkert släpper sin vilken dag som helst nu
En service går på ca 9k. All in all rätt ok total kostnad.
Kan intyga att det rådet är väldigt bra. Jag bytte kronhals och uppdragskrona på min 103a hos Robert. Kort leverans tid, originaldelar och bara några tusenlappar. Service behövdes inte förrän om ca 5 år enligt Robert. Mycket trevlig och seriös urmakare.Om jag skulle serva den 103:n hade jag utan tvekan vänt mig till Robert på Tidlösa Ur. Har inte exakta priser men en helrenovering av en vintagekronograf, (om det nu inte är något väldigt speciellt som måste bytas), kostar snarare runt 5 till 5,5´.
Att det är ett vettigt pris är ju det värsta!!En service går på ca 9k. All in all rätt ok total kostnad.
Om det nu är så att du börjar tvivla på klockan och känslan biter sig fast så kan jag tänka mig överta förvaltandet av denHar tankat ner en massa bilder till laptopen från en mobil jag inte använder längre. Bland mina favoritbilder är dem från när man har varit och köpt/hämtat ut en klocka och packar upp för första gången. Det är nästan som att man återupplever känslan ytterligare en gång. Rekommenderas om man har börjat tvivla på en klocka och vill ha en påminnelse om hur himlastormande känslorna var vid första mötet (Inte fallet med denna dock )
Sinn i bil utanför DHL:s utlämningsställe via Arlanda efter att den har rest hit över Atlanten.
Om det nu är så att du börjar tvivla på klockan och känslan biter sig fast så kan jag tänka mig överta förvaltandet av den
Jag släpper vad vilken dag som helst??? Har du druckit för mycket i helgen eller röker du otillåtna svampar
jag har varit mycket måttlig i helgen men får sådan konstig yrsel och börjar hallucinera när jag ser bilder på den där klockanHur var det nu med intaget?
Kan intyga att det rådet är väldigt bra. Jag bytte kronhals och uppdragskrona på min 103a hos Robert. Kort leverans tid, originaldelar och bara några tusenlappar. Service behövdes inte förrän om ca 5 år enligt Robert. Mycket trevlig och seriös urmakare.
Det blir ”Den vanliga” inga krusiduller!Grattis, vilken modell av U50 kommer vi få se?
Grattis till en bra modell till ett bra pris. Glöm inte att posta bilder när den anländer .Det blir ”Den vanliga” inga krusiduller!
Hittade ett ex här på KS
Avslutad - Sinn U50 17 000 kr
Säljer en Sinn U50 med länk i mycket fint skick. Box, cert, instruktioner, skruvmejslar, Loctite och alla länkbitar följer såklart med. Ingår också ett svart gummiband från Barton. Köpt av mig från Erikson urhandel 2022-02-04. Rek extra ingår i priset och betalning sker med Swish. Mina...klocksnack.se
Tack. Absolut det kommer! Det svider ju inte att det var en lugsize på 20mm heller.Grattis till en bra modell till ett bra pris. Glöm inte att posta bilder när den anländer .
Borde väl passa?Jag letar efter ett spänne med snabbjustering till EZM 13.1 med H-Länk. Länken sitter perfekt när det är svalt men lite för tight när det är varmt eller på natten. Jag ligger precis på gränsen så att en länk måste till om jag ska justera ut så det blir extra krångligt.
Tror ni detta spänne från Strapcode kan funka eller har ni bättre förslag?
18mm 316L Stainless Steel Wetsuit Ratchet Buckle Button Control diver extension clasp, Brushed
Ratchet Buckle Clasp is an ideall Wetsuit watch band buckle. The ratchet theory extension mechanism is of great importance for both convenience and safety. Item no. : CLASP18-017B Buckle size : 18mm, 20mm or 22mm (Strap Buckle size) Buckle type : 316L Stainless Steel Clasp with Ratchet Theory...www.strapcode.com
Är inte sista länkbiten en centrumbit på din länk, dvs jättesmal?Edit: Passar nog inte till H-länk men kanske silikonet?
Jag letar efter ett spänne med snabbjustering till EZM 13.1 med H-Länk. Länken sitter perfekt när det är svalt men lite för tight när det är varmt eller på natten. Jag ligger precis på gränsen så att en länk måste till om jag ska justera ut så det blir extra krångligt.
18mm 316L Stainless Steel Wetsuit Ratchet Buckle Button Control diver extension clasp, Brushed
Ratchet Buckle Clasp is an ideall Wetsuit watch band buckle. The ratchet theory extension mechanism is of great importance for both convenience and safety. Item no. : CLASP18-017B Buckle size : 18mm, 20mm or 22mm (Strap Buckle size) Buckle type : 316L Stainless Steel Clasp with Ratchet Theory...www.strapcode.com
Ja tyvärr ser det ut så och lika illa i båda ändar. Skulle kunna modda Strapcode i ena änden men tveksamt i andra. Nedre bild Strapcode.Är inte sista länkbiten en centrumbit på din länk, dvs jättesmal?
Man får aldrig vara glad...Ja tyvärr ser det ut så och lika illa i båda ändar. Skulle kunna modda Strapcode i ena änden men tveksamt i andra. Nedre bild Strapcode.
Tror det blur svårt att hitta en lösning som kommer kännas trygg. Du kan naturligtvis skruva bort sista halvlänken och testa om du får i ett bandstift till en dykare där som sitter tight iofs.Ja tyvärr ser det ut så och lika illa i båda ändar. Skulle kunna modda Strapcode i ena änden men tveksamt i andra. Nedre bild Strapcode.
Håller med, case dismissed. Men det blir istället ett tips om man vill ha en on-the-fly-justering till Silikonet. Tack för hjälpen!Tror det blur svårt att hitta en lösning som kommer kännas trygg. Du kan naturligtvis skruva bort sista halvlänken och testa om du får i ett bandstift till en dykare där som sitter tight iofs.
Men det var nära . Tips om andra liknande spännen välkomnas.Man får aldrig vara glad...
Inga problem.Håller med, case dismissed. Men det blir istället ett tips om man vill ha en on-the-fly-justering till Silikonet. Tack för hjälpen!
Tyvärr verkar mer eller mindre ALLA (nåja)tyska märken inte fattat grejen med microinställningar på länk.Men det var nära . Tips om andra liknande spännen välkomnas.
Om du beställer hänger jag gärna på så kan vi dela frakt osv. Vill ha ett borstat 22 mmEdit: Passar nog inte till H-länk men kanske silikonet?
Jag letar efter ett spänne med snabbjustering till EZM 13.1 med H-Länk. Länken sitter perfekt när det är svalt men lite för tight när det är varmt eller på natten. Jag ligger precis på gränsen så att en länk måste till om jag ska justera ut så det blir extra krångligt.
Istället för dykförlängning på flygare menar duTyvärr verkar mer eller mindre ALLA (nåja)tyska märken inte fattat grejen med microinställningar på länk.
Så komplicerat kan det ju inte vara?
Sinns nya spänne till silikonet är iaf verktyslös "mikro"justering men inte onthefly.Tyvärr verkar mer eller mindre ALLA (nåja)tyska märken inte fattat grejen med microinställningar på länk.
Så komplicerat kan det ju inte vara?
Jag lät Robert fixa min 180, det gick på 9000:-. Quartsare är kanske dyrare? Kostar det 5 så är den 103an som är ute faktiskt intressant.Om jag skulle serva den 103:n hade jag utan tvekan vänt mig till Robert på Tidlösa Ur. Har inte exakta priser men en helrenovering av en vintagekronograf, (om det nu inte är något väldigt speciellt som måste bytas), kostar snarare runt 5 till 5,5´.
Respekt till dig som lagar och bevarar original Sinn och inte modifierar den till en franken med annat urverk .Jag lät Robert fixa min 180, det gick på 9000:-. Quartsare är kanske dyrare? Kostar det 5 så är den 103an som är ute faktiskt intressant.