• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Burit denna i två dagar. Men inte tagit några bilder 😊 Varit inne mer än ett "par gånger" och tittat på @Criss Cross annons. De gamla ser väldigt trevliga ut 😍
IMG_20221227_202153.jpg
Jo även jag har kikat på @Criss Cross annons några gånger om dan. Service skrämmer mig lite, men tänker att @perhog säkert släpper sin vilken dag som helst nu😅
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Om jag skulle serva den 103:n hade jag utan tvekan vänt mig till Robert på Tidlösa Ur. Har inte exakta priser men en helrenovering av en vintagekronograf, (om det nu inte är något väldigt speciellt som måste bytas), kostar snarare runt 5 till 5,5´.
Kan intyga att det rådet är väldigt bra. Jag bytte kronhals och uppdragskrona på min 103a hos Robert. Kort leverans tid, originaldelar och bara några tusenlappar. Service behövdes inte förrän om ca 5 år enligt Robert. Mycket trevlig och seriös urmakare.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har tankat ner en massa bilder till laptopen från en mobil jag inte använder längre. Bland mina favoritbilder är dem från när man har varit och köpt/hämtat ut en klocka och packar upp för första gången. Det är nästan som att man återupplever känslan ytterligare en gång. Rekommenderas om man har börjat tvivla på en klocka och vill ha en påminnelse om hur himlastormande känslorna var vid första mötet 💕 (Inte fallet med denna dock :) )

Sinn i bil utanför DHL:s utlämningsställe via Arlanda efter att den har rest hit över Atlanten.

IMG_20190612_161747.jpg
IMG_20190612_161839.jpg
IMG_20190612_162133.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Har tankat ner en massa bilder till laptopen från en mobil jag inte använder längre. Bland mina favoritbilder är dem från när man har varit och köpt/hämtat ut en klocka och packar upp för första gången. Det är nästan som att man återupplever känslan ytterligare en gång. Rekommenderas om man har börjat tvivla på en klocka och vill ha en påminnelse om hur himlastormande känslorna var vid första mötet 💕 (Inte fallet med denna dock :) )

Sinn i bil utanför DHL:s utlämningsställe via Arlanda efter att den har rest hit över Atlanten.

IMG_20190612_161747.jpg
IMG_20190612_161839.jpg
IMG_20190612_162133.jpg
Om det nu är så att du börjar tvivla på klockan och känslan biter sig fast så kan jag tänka mig överta förvaltandet av den 😇
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan intyga att det rådet är väldigt bra. Jag bytte kronhals och uppdragskrona på min 103a hos Robert. Kort leverans tid, originaldelar och bara några tusenlappar. Service behövdes inte förrän om ca 5 år enligt Robert. Mycket trevlig och seriös urmakare.

Sen är det en stor fördel att man kan ha en direkt dialog med urmakaren själv i egen hög person, speciellt när det kommer till vintage. Vad vill man byta, vad vill man ha orört även om det kanske är defekt i vissas ögon? Sådant är otroligt viktigt.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Grattis, vilken modell av U50 kommer vi få se?
Det blir ”Den vanliga” inga krusiduller!
Hittade ett ex här på KS
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det blir ”Den vanliga” inga krusiduller!
Hittade ett ex här på KS
Grattis till en bra modell till ett bra pris. Glöm inte att posta bilder när den anländer 🙂.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Edit: Passar nog inte till H-länk men kanske silikonet?
Jag letar efter ett spänne med snabbjustering till EZM 13.1 med H-Länk. Länken sitter perfekt när det är svalt men lite för tight när det är varmt eller på natten. Jag ligger precis på gränsen så att en länk måste till om jag ska justera ut så det blir extra krångligt.

Tror ni detta spänne från Strapcode kan funka eller har ni bättre förslag?

1672208990883.png
1672208938646.png

1672209254794.png
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag letar efter ett spänne med snabbjustering till EZM 13.1 med H-Länk. Länken sitter perfekt när det är svalt men lite för tight när det är varmt eller på natten. Jag ligger precis på gränsen så att en länk måste till om jag ska justera ut så det blir extra krångligt.

Tror ni detta spänne från Strapcode kan funka eller har ni bättre förslag?

1672208990883.png
1672208938646.png

1672209254794.png
Borde väl passa?
"Remarks: Design to fit 18mm Buckle Mesh, Metal or Silicone Watch Strap in thickness approx. 4 - 5mm"
Sen lär väl färg/utseende vara lika bra som på original men å andra sidan kommer du inte slita på originalet om du ngn gång skulle vilja sälja, vilket jag inte tror du kommer göra.

EDIT; Jag tycker du ska köpa.
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Edit: Passar nog inte till H-länk men kanske silikonet?
Jag letar efter ett spänne med snabbjustering till EZM 13.1 med H-Länk. Länken sitter perfekt när det är svalt men lite för tight när det är varmt eller på natten. Jag ligger precis på gränsen så att en länk måste till om jag ska justera ut så det blir extra krångligt.

Tror ni detta spänne från Strapcode kan funka eller har ni bättre förslag?

1672208990883.png
1672208938646.png

1672209254794.png
Är inte sista länkbiten en centrumbit på din länk, dvs jättesmal?
20221228_074258.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja tyvärr ser det ut så och lika illa i båda ändar. Skulle kunna modda Strapcode i ena änden men tveksamt i andra. Nedre bild Strapcode.

1672210438875.png

1672210552003.png
Tror det blur svårt att hitta en lösning som kommer kännas trygg. Du kan naturligtvis skruva bort sista halvlänken och testa om du får i ett bandstift till en dykare där som sitter tight iofs.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Edit: Passar nog inte till H-länk men kanske silikonet?
Jag letar efter ett spänne med snabbjustering till EZM 13.1 med H-Länk. Länken sitter perfekt när det är svalt men lite för tight när det är varmt eller på natten. Jag ligger precis på gränsen så att en länk måste till om jag ska justera ut så det blir extra krångligt.

Tror ni detta spänne från Strapcode kan funka eller har ni bättre förslag?

1672208990883.png
1672208938646.png

1672209254794.png
Om du beställer hänger jag gärna på så kan vi dela frakt osv. Vill ha ett borstat 22 mm

Edit. Såg att du givit upp det
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Om jag skulle serva den 103:n hade jag utan tvekan vänt mig till Robert på Tidlösa Ur. Har inte exakta priser men en helrenovering av en vintagekronograf, (om det nu inte är något väldigt speciellt som måste bytas), kostar snarare runt 5 till 5,5´.
Jag lät Robert fixa min 180, det gick på 9000:-. Quartsare är kanske dyrare? Kostar det 5 så är den 103an som är ute faktiskt intressant.
 
Topp