Fördelarna med U1/556 är att det finns mer att göra med tavlan...mer tomma dukar liksom
Personligen tycker jag att det skulle vara bäst med 556I. Jag kan tänka mig att den återförsäljare som gör ett samarbete med Sinn och en limiterad utgåva tar en viss ekonomisk risk, och då kan det vara bra att välja en klocka med ett lägre grundpris och som redan är en riktig storsäljare.
För att särskilja från den vanliga skulle man välja en solid baksida med någon cool gravering och självklart numrering. 001/100 skulle alltså bli mitt nummer
Men en sak som skulle vara en riktigt fantastisk feature är om den skulle få samma grymma skydd mot magnetism som tex 656 hade: 80,000 A/m mot 556 som skyddar upp till 4,800 A/m. Det är nog inte bara baklocket som tar hand om det, men jag är säker på att det skulle göra den riktigt åtråvärd även internationellt vilket är en förutsättning med en upplaga av 100 klockor.
H-länken är en självklarhet om det är så att man måste välja en och det ska även följa med ett specialläder som inte finns i sortimentet.
Paketeringen är viktig för känslan av det där extra, så en box liknande den som är till Finans-klockorna skulle bli grädde på moset.
Pris, ca 20´. Det skulle det lätt vara värt.
EDIT: Själva tavlan måste jag fundera på hur man ska göra med den