Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och katter hade de med sig också!"On 10 February 1997, DLR astronaut Reinhold Ewald was launched aboard the Soyuz TM-25 to begin an 18-day mission to the Mir space station.
And a SINN 103 St was with him."
Made in Germany. Inspired by Sweden. Fast på tyskaFår man göra ett tillägg? Önskar att texten ”made in Germany” ersätts med motsvande på originalspråket.
En bra spec, men sekundvisaren kunde få vara kvar och förses med lumeDu är Panerai-skadad Men jag håller med. Så då blir specen så här hittills.
Sinn 556I Erikson 100th anniversary edition:
Norrskens-stilen på Automatik låter kanske konstigt, men i och med att texten är så pass liten så är det en detalj man ser först vid en närmre granskning och kommer bli en snackis och pricken över i:et Tror i och med alla ändringar nu att vi närmar oss 25´ snarare än 20´.
- Svart blank tavla
- Applicerade index
- Sinn samt Automatik applicerat likadant såsom index
- Dubbelindex vid 12
- Inget datum
- Längre tim- och minutvisare
- Ingen sekundvisare
- Automatik i "Norrskens-stil"
- Solid baksida
- Ökat skydd mot magnetism till 80,000 A/m
- Gravering/numrering på baklocket
- H-länk plus extra skinnband speciellt framtaget till modellen
- Större låda a´la finans-uren
Jäklar vad bra den kommer att bli!!! Enda nackdelen är att det är 6 år kvar...samt att jag inte kommer ha någonting att göra med det eventuella utformandet
EDIT: Nu måste jag snart gå och lägga mig innan det spårar totalt...men tänk om man kunde göra lumen med någon typ av nanoteknik så att den betedde sig som ett norrsken
Hoppas den är tegimenterad...Dubbelpostar dagens!
Tegimenteringen är för kärnvapenkrig och dylikt.Hoppas den är tegimenterad...
Får man göra ett tillägg? Önskar att texten ”made in Germany” ersätts med motsvande på originalspråket.
Nja, jag ser det som en liten blinkning till Kraftwerk, som hade "Made in Germany" på sina skivor på sjuttiotalet (alltså inte made in BRD)"Hergestellt in Deutschland"
Som även Rammsteins samlingsalbum från 2012 heter. Förmodligen har även Rammstein haft Kraftwerk i åtanke vid namngivningen.↑
Nja, jag ser det som en liten blinkning till Kraftwerk, som hade "Made in Germany" på sina skivor på sjuttiotalet (alltså inte made in BRD)
idag kl 08:48
Den blev inte överkörd av tåget så den klarade sig utan tegimenteringHoppas den är tegimenterad...
Snyggt! Grattis till den! hur känns den nu när du har fått bruka den i några timmar?Kastar mig in tillbaka i kuddrummet!
Du är galen pöjk! Jag sitter glatt kvar på vanliga Xbox one för att inte sumpa klockkontotRiktigt bra! Börjar ångra mitt val att lägga av med klockor ett tag och köpa nya Xboxet som kommer.
Tyckte att @Facegravy skrev klokt igår, att klockor finns alltid kvar men spel är lite mer här och nu.Du är galen pöjk! Jag sitter glatt kvar på vanliga Xbox one för att inte sumpa klockkontot
Men väntar man några månader från nysläpp så gör prisdroppet kanske att man kan ha bådaTyckte att @Facegravy skrev klokt igår, att klockor finns alltid kvar men spel är lite mer här och nu.
Men du behöver ju iaf någon slags klocka för att hålla koll på hur länge du spelar så du inte får fyrkantiga ögon köp någon kul billigare dinka (2-3k)Tyckte att @Facegravy skrev klokt igår, att klockor finns alltid kvar men spel är lite mer här och nu.
Håller med om listan!En bra spec, men sekundvisaren kunde få vara kvar och förses med lume
Det tålamodet har inte jag!Men väntar man några månader från nysläpp så gör prisdroppet kanske att man kan ha båda
Absolut, tänker sikta på någon trevlig vintagedinka, men det är ju fortfarande ingen Sinn.Men du behöver ju iaf någon slags klocka för att hålla koll på hur länge du spelar så du inte får fyrkantiga ögon köp någon kul billigare dinka (2-3k)
Spännet är ljuvligt bekvämt och länken likaså. Skulle gärna se att halvlänkarna var aningen kortare och 3st istället för bara 2. Då hade 3 småbitar motsvarat 2 hela så kunde man fått till perfekt passform oavsett storlek på handledSnyggt! Grattis till den! hur känns den nu när du har fått bruka den i några timmar?
Precis, sälj tv-spelen och köp fler klockor iställetDu är galen pöjk! Jag sitter glatt kvar på vanliga Xbox one för att inte sumpa klockkontot
Kul vintageklocka nu, sen när plånboken tillåter köper du Sinn igenDet tålamodet har inte jag!
Absolut, tänker sikta på någon trevlig vintagedinka, men det är ju fortfarande ingen Sinn.
Köp en Seiko 7548. Cool, tidlös och prisvärd!Det tålamodet har inte jag!
Absolut, tänker sikta på någon trevlig vintagedinka, men det är ju fortfarande ingen Sinn.
På 104 ser det fantastiskt ut!
Jag skulle verkligen uppskatta om du kunde ordna bilder med bandet på 356 innan du hinner sälja den
Den övre knappen startar och stoppar (och trycker du en tredje gång ska den starta igen från där den var). Den nedre knappen ska nollställa allt med ett tryck.Då behöver jag ett gott råd igen
Chronon på 356 tycker jag beter sig lite underligt. Ska alla register nollställa sig med endast ett knapptryck eller krävs det flera tryck?
På första bilden nedan är chronon igång och på andra bilden är den avstängd och nollställd med ett knapptryck.
Timregistret har flyttat sig något bakåt.
Efter ytterligare ett knapptryck så är den helt nollad.
Jag har dock märkt att timregistret inte alltid går att nollställa helt, den stannar något höger om 12.
Så, hur ska chronon på det här verket fungera när det är felfritt?
Övre knappen fungerar som du beskriver det. Undre fungerar så oftast, men tydligen inte alltid.Den övre knappen startar och stoppar (och trycker du en tredje gång ska den starta igen från där den var). Den nedre knappen ska nollställa allt med ett tryck.
Tack!
Det är inte så mycket utrymme mellan bandstiftet och boetten så det här bandet blir lite tjockt. Kommer skavas på ovansidan av bandet om du förstår hur jag menar.
Nej det behöver det ju inte. Sålänge den inte är vass och skär upp lädret. Sitter det bara tight så blir det ju en snygg patinaTack!
Färgmässigt ser det helt ok ut. Lite skav på ovansidan behöver inte vara negativt om det är ett band som det passar på men det där känns inte som ett sånt band. Stryker det från listan
Har lite skav på ammolädret pga att 556 har en vass kant på boetten men eftersom att det är ett gammalt band från början så tycker jag inte att det gör någotNej det behöver det ju inte. Sålänge den inte är vass och skär upp lädret. Sitter det bara tight så blir det ju en snygg patina