Till och med värre än pastellfärgerna?Oj, var det ett nysläpp. Det minst attraktiva släppet i mina ögon från Sinn jag kan minnas. Tur att vi har olika och att det finns någon som älskar denna också. + för nodate.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till och med värre än pastellfärgerna?Oj, var det ett nysläpp. Det minst attraktiva släppet i mina ögon från Sinn jag kan minnas. Tur att vi har olika och att det finns någon som älskar denna också. + för nodate.
Ja och allt är såklart högst personligt då jag inte är någon fan av california dial. Det är en limiterad modell på 100st och då tycker jag det är rätt av Sinn att ta ut svängarna även om det inte passar alla.Till och med värre än pastellfärgerna?
Ok låter som en bra förklaring.Det är inte Sinn som bestämt utseendet.
Finns väl en någon tanke bakom Altherrs val, hoppas jag
![]()
ALTHERR | Uhren & Schmuck seit 1957
Wir sind ALTHERR, der persönliche Juwelier. Kaufe bei uns Luxusmarken wie OMEGA, Grand Seiko & Ole Lynggaard mit einem Erlebnis wie im Geschäft.www.altherr.de
Altherr släppte ju en LE-doxa samtidigt… (OT)Ok låter som en bra förklaring.
Altherr släppte ju en LE-doxa samtidigt… (OT)
(OT) Jag tycker LE-Doxan var en tufft sommarklocka jag gärna haft på mig på badsemestern. Den får gärna ha lite pastellAltherr släppte ju en LE-doxa samtidigt… (OT)
Hehe, vi tycker precis omvänt. Jag gillar Sinn men tycker Doxan är tramsig(OT) Jag tycker LE-Doxan var en tufft sommarklocka jag gärna haft på mig på badsemestern. Den får gärna ha lite pastell.
Har du nu gått ner den vägen så tycker jag absolut att du ska trion!Fick hem en kompis till min gröna 556a idag. Den gul-orangea färgen är ju helt underbar. Funderar på om jag kanske skall fylla på samlingen med en blå också?
![]()
![]()
Mm jag tänkte på den vanliga blå. Med en f-länk. Den baby-blå limiterade är snygg med. Men tänker att det kanske räcker med en av de skrikiga färgerna? Den här är väldigt sommrig. Så kanske fel säsong nu (eller funkar kanske som höstlöv också?Har du nu gått ner den vägen så tycker jag absolut att du ska trion!Dom är rätt poppiga, inget för mig men jag kan förstå tjusningen!
Grundregel 1, man kan inte ha för många Sinn....Mm jag tänkte på den vanliga blå. Med en f-länk. Den baby-blå limiterade är snygg med. Men tänker att det kanske räcker med en av de skrikiga färgerna? Den är väldigt sommrig. Så kanske fel säsong nu (eller funkar kanske som höstlöv också?)
Har du provat att maila och fråga Sinn? Dom kanske kan svara med lite djupare kunskap?över hur mycket som egentligen stämmer med den. Jag vet att boett, glas och vridringsinlägg stämmer men har aldrig sett trycket på tavlan innan och misstänker att verket är utbytt pga vita dag/datumskivor, omärkt krona sam
Jag har förstått det också. Så galet mycket klocka för pengarna i jämförelse med andra märkenGrundregel 1, man kan inte ha för många Sinn....
Eller hur!!?? Jag skulle vilja hitta ett nytt märke att gå banans på, det är fan inte lätt.Jag har förstått det också. Så galet mycket klocka för pengarna i jämförelse med andra märken![]()
Finns en del trådar på ett annat forum om 809;Köpte den här som repobjekt. Sitter och funderar över hur mycket som egentligen stämmer med den. Jag vet att boett, glas och vridringsinlägg stämmer men har aldrig sett trycket på tavlan innan och misstänker att verket är utbytt pga vita dag/datumskivor, omärkt krona samt ”fel men ändå rätt” baklock. Baklocket är märkt Delma men även MRP.SA vilket stämmer överens med boettillverkaren som levererade boetter till Sinn 809.
Ni får ursäkta att jag korspostar lite men den täcker några olika trådar.
![]()
![]()
Verkligen integ skulle vilja hitta ett nytt märke att gå banans på, det ä
Har viklåset med skruv. Inte särskilt förtjust i vilklåset egentligen, borde gå att göra bättre.En annan sak jag precis noterade angående deras viklås. Jag har tidigare haft ett som jag inte alls gillade (överst på bilderna). Som ni ser är öronen på den bredare och har på mig irriterat och skavt på handleden. Det verkar vara korrigerat nu (yay) och den nya är mycket mer bekväm. Dom har också tagit bort skruven som håller bandet på plats. Kanske inte lika säkert, men väldigt mycket enklare att justera nu och kräver inga verktyg.
Någon som vet hur deras f-länk ser ut här? Jag har varit lite rädd för att den har haft samma problem med att öronen gräver in lite i handen och ger skav?
![]()
![]()
Tack för tipset! Jag får ta en kontakt och se om dom kanske vet mer.Har du provat att maila och fråga Sinn? Dom kanske kan svara med lite djupare kunskap?
Du kan fråga och bifoga bilder här:
![]()
Tack för tipset! Helgens läsning avklarad.Finns en del trådar på ett annat forum om 809;
![]()
Sinn 809 - verschiedene Zifferblattvarianten
Guten Tag in die Runde, ich hatte gestern Glück und konnte eine recht selten zu findende Sinn 809 mit ETA 2892-Werk erstehen. Es war keine geplante Aktion, deshalb hatte ich mich vorab eigentlich gar nicht mit dieser Uhr beschäftigt, bin aber begeisterter "Sinner" und stolzer Besitzer eines...uhrforum.de
![]()
Sinn 809
Hallo Zusammen, ich möchte euch meinen Neuerwerb (wenn auch mit etwas Verspätung) vorstellen! Zuallererst möchte ich mich bei @goodspray (von dem ich die Uhr gekauft habe) für die unkomplizierte Abwicklung und den fairen Preis bedanken! Ich interessiere mich schon seit meiner Kindheit für...uhrforum.de
![]()
Uhrenbestimmung - SINN Quarzuhr Titan?
Guten Abend, ich würde mich sehr freuen wenn Ihr mir bei der Bestimmung dieser SINN Uhr helfen könntet. Ein Arbeitskollege hat sie mir heute mitgebracht. Der derzeitige Wert interessiert mich nicht, aber von wann sie ungefähr ist und ob es vielleicht noch weiter gehende Informationen zur...uhrforum.de
Tack för tipset!@Danne.l Här en bra översikt, dock automat.
![]()
Affordable "Vintage": Sinn 809 Aut - Worn & Wound
The Sinn 809 Aut has developed a bit of a cult following and generates plenty of interest when spotted on Instagram or various watch forums. Although the exact production dates for this Sinn model may have been lost in the annals of history, it likely dates back to the early 1990s with a lot of […]wornandwound.com
Frågan är ställd till Sinn om vad det kan vara.Har du provat att maila och fråga Sinn? Dom kanske kan svara med lite djupare kunskap?
Du kan fråga och bifoga bilder här:
![]()
Spännande. Du får hålla oss underrättade om ev svarFrågan är ställd till Sinn om vad det kan vara.![]()
Det ska jag göra!Spännande. Du får hålla oss underrättade om ev svar![]()