• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Undrar hur många 836 Sinn säljer. Känns inte som att det kan vara särskilt många mht att den nästan aldrig syns i olika flöden.

Bra så om ni frågar mig. Sådana här bra grejor vill man ha för sig själv 😎
IMG_5421.jpeg
 
Har du nu gått ner den vägen så tycker jag absolut att du ska trion! :) Dom är rätt poppiga, inget för mig men jag kan förstå tjusningen!
Mm jag tänkte på den vanliga blå. Med en f-länk. Den baby-blå limiterade är snygg med. Men tänker att det kanske räcker med en av de skrikiga färgerna? Den här är väldigt sommrig. Så kanske fel säsong nu (eller funkar kanske som höstlöv också? 😅)
 

Bilagor

  • 118392aa-2183-4399-b149-0015b1a4b040.jpg
    118392aa-2183-4399-b149-0015b1a4b040.jpg
    188.8 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Köpte den här som repobjekt. Sitter och funderar över hur mycket som egentligen stämmer med den. Jag vet att boett, glas och vridringsinlägg stämmer men har aldrig sett trycket på tavlan innan och misstänker att verket är utbytt pga vita dag/datumskivor, omärkt krona samt ”fel men ändå rätt” baklock. Baklocket är märkt Delma men även MRP.SA vilket stämmer överens med boettillverkaren som levererade boetter till Sinn 809.
Ni får ursäkta att jag korspostar lite men den täcker några olika trådar.
IMG_4650.jpeg
IMG_4651.jpeg
 
över hur mycket som egentligen stämmer med den. Jag vet att boett, glas och vridringsinlägg stämmer men har aldrig sett trycket på tavlan innan och misstänker att verket är utbytt pga vita dag/datumskivor, omärkt krona sam
Har du provat att maila och fråga Sinn? Dom kanske kan svara med lite djupare kunskap? :)

Du kan fråga och bifoga bilder här:
 
Köpte den här som repobjekt. Sitter och funderar över hur mycket som egentligen stämmer med den. Jag vet att boett, glas och vridringsinlägg stämmer men har aldrig sett trycket på tavlan innan och misstänker att verket är utbytt pga vita dag/datumskivor, omärkt krona samt ”fel men ändå rätt” baklock. Baklocket är märkt Delma men även MRP.SA vilket stämmer överens med boettillverkaren som levererade boetter till Sinn 809.
Ni får ursäkta att jag korspostar lite men den täcker några olika trådar.
IMG_4650.jpeg
IMG_4651.jpeg
Finns en del trådar på ett annat forum om 809;

 
En annan sak jag precis noterade angående deras viklås. Jag har tidigare haft ett som jag inte alls gillade (överst på bilderna). Som ni ser är öronen på den bredare och har på mig irriterat och skavt på handleden. Det verkar vara korrigerat nu (yay) och den nya är mycket mer bekväm. Dom har också tagit bort skruven som håller bandet på plats. Kanske inte lika säkert, men väldigt mycket enklare att justera nu och kräver inga verktyg.

Någon som vet hur deras f-länk ser ut här? Jag har varit lite rädd för att den har haft samma problem med att öronen gräver in lite i handen och ger skav?

IMG_1524.jpeg


IMG_1525.jpeg
 
En annan sak jag precis noterade angående deras viklås. Jag har tidigare haft ett som jag inte alls gillade (överst på bilderna). Som ni ser är öronen på den bredare och har på mig irriterat och skavt på handleden. Det verkar vara korrigerat nu (yay) och den nya är mycket mer bekväm. Dom har också tagit bort skruven som håller bandet på plats. Kanske inte lika säkert, men väldigt mycket enklare att justera nu och kräver inga verktyg.

Någon som vet hur deras f-länk ser ut här? Jag har varit lite rädd för att den har haft samma problem med att öronen gräver in lite i handen och ger skav?

IMG_1524.jpeg


IMG_1525.jpeg
Har viklåset med skruv. Inte särskilt förtjust i vilklåset egentligen, borde gå att göra bättre.

Om ingen annan hunnit före kan jag försöka fota min f-länk när jag kommer hem
 
Finns en del trådar på ett annat forum om 809;

Tack för tipset! Helgens läsning avklarad.
 
Tillbaka
Topp