Helmut på ena sida och Helmut mittemotKanske Patek kan vara en inspiration? Denna släpptes för att fira Philippe Stierns 85-års dag. Någon liknande Sinn med Lothar skulle väl vara kul att ha?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helmut på ena sida och Helmut mittemotKanske Patek kan vara en inspiration? Denna släpptes för att fira Philippe Stierns 85-års dag. Någon liknande Sinn med Lothar skulle väl vara kul att ha?
På en 1746 Porcelain!Helmut på ena sida och Helmut mittemot
Stoppa den inte i groggen bara. Jävla suputer Sinnarna!Vinkelbild på småfyllan. Rätt ok.
Äsch, det tvättar ju bara uret! (om groggen inte är mer än 5000m djup )Stoppa den inte i groggen bara. Jävla suputer Sinnarna!
Post in thread 'Sinn 103 St Ty Hd'
https://uhrforum.de/threads/sinn-103-st-ty-hd.562612/post-8767528
Massor med bilder tagna på nya 103 och länken. Förlängningsbiten har de verkligen lyckats med
Sådärja Sinn- ni kan ju!
Blir glad av att (äntligen) få skriva så
@YokoDubbelpost i whisky sour
Fast just UX är nog lite annat Skulle inte den vara tät hade det märkts på annat sätt.@Yoko
I beg to differ.
Just hemkommen från Frankfurt vid tillfället för bilden och dtrax därefter på väg tillbaka till Frankfurt.
Jag tror den jäveln hade passat på att byta kroppsvätskor med drinken om den fick chansen!Fast just UX är nog lite annat Skulle inte den vara tät hade det märkts på annat sätt.
Olja löser sig inte i vattenJag tror den jäveln hade passat på att byta kroppsvätskor med drinken om den fick chansen!
Känns som att du har något emot UX. Blivit bedragen ? Eller menar du @Jamterik ?Jag tror den jäveln hade passat på att byta kroppsvätskor med drinken om den fick chansen!
Finns det andra drinkar?!Olja löser sig inte i vatten
En riktigt feting till grogg med hög entanolhalt kanske är en annan grej
Finns det andra drinkar?!
@Yoko
Nä, det är bara ren svart-sjuka!
När min 857a kom tillbaka andra gången var jag rätt trygg med att de inte påstått att den trycktestas OK två gånger utan att vara säkra, och jag duschade och badade med den som vanligt. Inga problem. Efter två resor var den i nyskick i vilket fall.
Det nya ser onekligen ut att vara större på alla plan.Nya spännet är rejält mycket större än det gamla. Nu är jag ytterst tveksam till om jag vill ha det ens om de släpper ett tegimenterat till 856. Jag uppskattar ju verkligen hur nätt, smidigt och bekvämt det gamla spännet är. Mikrojustering kan jag leva utan. Nato på sommaren så är den saken ur världen.
Det kan man anta… men man vet ju inte..Får hoppas att Sinn köpt på sig reservdelar.
Bra att det fanns en vettig förklaring iaf. Men trist att ETA 955.652 upphör, är ett favoritkvartsverk med hög precision och lång tid mellan batteribyten.Hittade en kommentar som kanske förklarar varför man inte valde ETA verket;
Another comment about the movement: The ETA 955.652 is no longer manufactured. Spare parts are apparently still available until 2026.
Breitling no longer offers watches with the Caliber 74 (=955.652) (such as the Colt or the Skyracer). In this respect, the change in the factory is easy to understand.
955.652
shopb2b.eta.ch
Borde ju finnas ngn ny som ersätter.Bra att det fanns en vettig förklaring iaf. Men trist att ETA 955.652 upphör, är ett favoritkvartsverk med hög precision och lång tid mellan batteribyten.
ETA har PreciDriveserien som också är termokompenserade. Vet inte om dessa funkar i vätska dock. Wempe har tex ETA E64.111 i Iron Walker och den håller tiden bra men inte riktigt samma batteritid som ETA 955.652.Borde ju finnas ngn ny som ersätter.
Longines har väl några modeller med HAQ verk och bägge är väl ägda av Swatch Group?
Snart sitter vi med Ronda 715 i UX ocksåBorde ju finnas ngn ny som ersätter.
Longines har väl några modeller med HAQ verk och bägge är väl ägda av Swatch Group?