• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Mycket godis, kul att se hur utbudet skiljer sig. Fanns helt klart mer variation på Sinn där.

Jag kommer säkerligen bli för ivrig i min jakt och först köpa en 856utc som sitter för litet på mig, för att sedan köpa en Propilot som inte klarar av mitt leverne utan service varje år 😂😂

Man har ju sämre tålamod än ens 5-åriga dotter.

Mycket godis, kul att se hur utbudet skiljer sig. Fanns helt klart mer variation på Sinn där.

Jag kommer säkerligen bli för ivrig i min jakt och först köpa en 856utc som sitter för litet på mig, för att sedan köpa en Propilot som inte klarar av mitt leverne utan service varje år 😂😂

Man har ju sämre tålamod än ens 5-åriga dotter.
Kör 857 UTC istället för 856 så kommer du ju upp lite i storlek.

Ingen kommentar än om U50 med full lume?
Vet inte vad jag tycker om det? Kanske är skoj?
1707898083562-jpeg.5894033
Den jag är mest sugen på från senaste släppet. Måste se den irl.

Kör 857 UTC istället för 856 så kommer du ju upp lite i storlek.
Ja, den gillar jag verkligen, var i sumpan en gång, med den fasta tron att jag skulle ha med mig en 856utc hem, för den är så "ren" i sin design. Men det ville sig verkligen inte. Rätt säker på att 43mm skulle funka så jag har kikat lite på 857an men är (försöker) fast besluten att ha ett problemfritt kvartsägande framgent!

Men skulle det inte lösa sig med en UX så är inte 857an en omöjlighet. Har aldrig haft en på handleden dock.

Ja, den gillar jag verkligen, var i sumpan en gång, med den fasta tron att jag skulle ha med mig en 856utc hem, för den är så "ren" i sin design. Men det ville sig verkligen inte. Rätt säker på att 43mm skulle funka så jag har kikat lite på 857an men är (försöker) fast besluten att ha ett problemfritt kvartsägande framgent!

Men skulle det inte lösa sig med en UX så är inte 857an en omöjlighet. Har aldrig haft en på handleden dock.
Den är riktigt trevlig tycker jag, så prova en om du får chansen!

Kan ingen köpa den här?
Aldrig sett kombon - stealth.

1708030721848.png

En fråga till gruppen, när gick man över från ETA till Sellita verk? Har en 356 från -07.
Tror jag läst att nån gång 2018/2019 började de gå över från ETA2824 till Sellita 200-1?
Min 756 från -10 har ETA7750.

Edit; Troligen tidigare, här ett inlägg från -2017.

Senast ändrad:
Tror jag läst att nån gång 2018/2019 började de gå över från ETA2824 till Sellita 200-1?
Min 756 från -10 har ETA7750.

Edit; Troligen tidigare, här ett inlägg från -2017.

Tack🙌

Om min skoltyska är korrekt så säger karln att det nya låset kommer att passa till existerande länkar med hex-skruvar, men inte andra sorts skruvar.
Stämmer och troligen för att förlängningsbiten, som för övrigt är snyggt gjord, verkar vara skruvad med hex.
IMG_2526.jpeg

Finns förresten en översättning under kugghjulet på YT.
Lättare att hänga med om man har en engelsk text att läsa samtidigt.
IMG_2525.jpeg

Nytt spänne ✔️
Modell med manuellt verk ✔️

Vad ska vi gnälla på nu då :)?

Lothar firar väl 30 år som ägare - undrar om han får någon klocka av företaget?
Tycker kronografen var lyckad, hoppas urverket hittar ner i fler modeller framöver. Även spännet är en efterlängtad uppdatering.

Ska man gnälla, eller önska något, så skulle jag gärna se att 903 kommer tillbaka i sortimentet. Helst en manuell, gärna med månfas.

903-Classic_V.jpg

Stämmer och troligen för att förlängningsbiten, som för övrigt är snyggt gjord, verkar vara skruvad med hex.
IMG_2526.jpeg

Finns förresten en översättning under kugghjulet på YT.
Lättare att hänga med om man har en engelsk text att läsa samtidigt.
IMG_2525.jpeg
Det som talar emot att bara beställa spännet är väl att det är svårare att sälja bara gamla modellen av spännet än att sälja hela H-länken och beställa en ny. 🤔

Tycker kronografen var lyckad, hoppas urverket hittar ner i fler modeller framöver. Även spännet är en efterlängtad uppdatering.

Ska man gnälla, eller önska något, så skulle jag gärna se att 903 kommer tillbaka i sortimentet. Helst en manuell, gärna med månfas.

903-Classic_V.jpg
Mmm det är nog en modell som kommer, tänker september släppet.

Tillbaka
Topp